Announcement

Collapse
No announcement yet.

E32 735i

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • musta
    Bimmer Rookie
    • Mar 2005
    • 54
    • laihia

    E32 735i

    Onko kukaan perehtynyt minkälainen mahtaa olla Pakoputken takavaimennin sisältäpäin?? Auto siis vm90 735 ja pitäisi purkaa tuo takavaimennin tarkoituksena ottaa sisuskalut pois. mutta miten tuo olisi viisain tehdä? Halkaista päästä vai keskeltä vaimennin.?
  • Masinol
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2003
    • 988
    • "Turku"

    #2
    Normaalistihan nuo ovat niin sanottuja kammiovaimentimia. Eli pöntössä on useita kammioita joiden välissä kulkee putket eri kohdissa. Aika vaikea niitä on päästä alkaa purkamaan, kyljestä ehkä helpompi. Tai ostaa kokonaan uusi vaimennin.
    Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

    Comment

    • Cock
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2003
      • 752
      • Tsadi

      #3
      Jos haet lisäsaundia niin ehdottaisin toimimaan seuraavasti:

      Ota takapuskuri irti ja leikkaa vaimentimen pääty irti rälläkällä. Iso rälläkkä on tarpeen jotta saat putket poikki vaimentimen sisältä. voi ne nylkyttää poikki rautasahan terälläkin mutta siinä voi mennä hermo !!

      kun olet saanut päädyn irti nii pätkäset niitä vaimentimen sisällä olevia putkia parhaaksi valitsemallasi metodilla viitisen senttiä, ja leikkaat myös siitä maassa makaavasta vaimentimen päädystä ylimääräset pois. ja jos vaihdat siihen jotkut stylet päät, niin orkkis ulostulot on hyvä laikata tässä vaiheessa pois ja kempata uudet tilalle.

      sitten vaan modauksen jälkeen hitsaat vaimentimen päädyn takaisin.Ja kas, vaimennin on ns. läpivirtaavaa mallia. Helppoa, yksinkertaista ja halpaa !!

      Itse olen toiminut näin edellisen 535:seni kanssa ja tän nykysen 540 kanssa. Soundeista tulee todella asialliset, ei hiljaiset mutta ei mitkään älyttömät rätinätkään ja on kiva ajaa pidempääkin matkaa koska ei tule minkään näkösiä kuminoita autoon !!!

      ja lopputulos on tasan sama kuin löis 800 euron eisenmannin persiiseen, ja esim. omassa tapauksessani hintaa tuli 13 euroa....

      tässä muutama kuva edellisestä autostani jossa näkyy noi kyhäämäni ulostulot: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=57779
      540i 6-Gang Touring -95 -ZzZz-
      Audi A6 C7 S-Line ABT

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎