Announcement

Collapse
No announcement yet.

e32 735iA -> 740i

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Shuko
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 739
    • Forssa

    e32 735iA -> 740i

    Miten valtava projekti olisi vaihtaa automaatti 735:een manuaali ja m60 ja olisiko joitakin pajoja suositella, itsellä ei ole tiloja tahi vehkeitä moiseen.
    G31 520d M-Sport '18
    Ex: E61 530dA M-Sport, E38 750i, E32 740, E32 735iA Kailine
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #2
    Ehdottomasti helpompaa ja halvempaa käydä vaihtamassa 735 autosi 740:iin.

    Comment

    • Juhis
      BTCF Honorary Member
      • Jul 2002
      • 19175
      • -

      #3
      tietysti tilannetta hankaloittaa se, ettei e32 740i ole ilmeisesti valmistettu manuaalina? ainakaan myynnissä ei ole yhtään. e32 730i on saanut kyllä manuaalina ja e38 740i myös mutta e32 740 on kai aina automaatti?

      eli valmiin ostaminen on aika vaikeaa, jos sellaista ei ole olemassa..
      All good things come to those who wait.

      Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

      Sound Factory Bar & Nightclub

      Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

      Comment

      • Guest's Avatar

        #4
        Automaatin vaihtaminen manuaaliks on ainakin noilla ameriikan ihmeillä työläämpää kun toisinpäin. Noi poljinhässäkät tietty jos löytää sopivasti niin ollaan jo askeleen pitemmällä. Itel oli tai on mielessä 730:n päivittäminen 750:aa vastaavaks mutta näkisin yhtenä isona ongelmana ton vähäpäästöisyyden. Kanta-auton papereissa on merkintä vähäpäästöisyydestä, mutta luovuttajasta ei tietenkään ole minkäänlaista dataa taikka papereita. Ja tietenkään toi kanta-auto ei liiku, ja vuosikatsastuskin on puoli vuotta vanhana. Toisin sanoen ei oikeen pysty muutoskatsastaman vähäpäästöisyyttä poiskaan.

        Comment

        • Leka
          BTCF Member
          • Sep 2003
          • 7701
          • Vilppula

          #5
          E32 740 on tosiaan aina tomaatilla ja tästä saattaa aiheutua kohtalaisia ongelmia jos laillisesti tuon swapin haluaa toteuttaa. Tuossa yksi tarina E32 735 aut.->Getrag 260/6:een ja täällä yksi E28:n aut.->man. swappi.

          M70B50:n jatkeeksi sopii E31 850 CSi:ssä käytetty 6-speed loota, mutta hinta tuolla laatikolla on suht korkea.
          sigpic

          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


          Comment

          • Morkai
            BTCF Member
            • Sep 2005
            • 3197
            • Saarijärvi

            #6
            Mulla ois olemassa ihan manuaali 735i 212tkm ajetuilla hiluilla, mutta arvon tässä vielä verotanko tuon vai laitanko lihoiks. Jos siis haluis vaikka vaihtaa vain manuaaliks..
            sigpic
            E23 728iA V8-projekti
            E38 730D -projekti
            E39 540iA -projekti
            I01 i3 -projekti

            Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

            Comment

            • Shuko
              Bimmer Fanatic
              • May 2004
              • 739
              • Forssa

              #7
              Idea oli hankkia 740 manuaali "raato", josta nostaa tuohon tekniikka, mutta koska ei ole kuin automaatteja niin pitää ostaa sellainen. Joutuu vaan vaihteleen tuosta nykyisestä sitten alustasarjaa ja rosteriputkistoo yms siihen uuteen, kun tuli just keväällä investoitua. Niin ja perimmäinen syyhän koko hommaa on että nykyinen tomaattia sano sopimuksen irti, joten tuli hyvä tilaisuus hankkia lisäpyttyjä :P
              G31 520d M-Sport '18
              Ex: E61 530dA M-Sport, E38 750i, E32 740, E32 735iA Kailine

              Comment

              • djanni
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 883
                • 03

                #8
                Originally posted by Hemi
                Ehdottomasti helpompaa ja halvempaa käydä vaihtamassa 735 autosi 740:iin.
                Peesataan Hemiä. Itse en ryhtyisi moiseen urakkaan ilman vehkeitä ja tiloja sekä halvalla löydettyä konetta. Ostopalveluina tommoiset hommat tuppaa maksamaan enemmän kuin autoliikkeiden kulutusluotot

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  ....ja nykyään lähes mahdottomia myytäviä mihinkään järjelliseen hintaan! Eli ainakaan myydessä ei lisäarvoa juurikaan tule, vaan pahimmassa tapauksessa päinvastoin.

                  Comment

                  • juuze
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2002
                    • 1938
                    • Oulu

                    #10
                    Ellet sitten hommaa 540i:n manuaalitekniikkaa ja ala askartelemaan. 540i manuaaleja on olemassa, mutta harvassa.
                    Jussi
                    F31 320xda & e39 530d Msport
                    ex e87, e39, e34, e28 & e30

                    Comment

                    • Shuko
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2004
                      • 739
                      • Forssa

                      #11
                      Kuten arvelinkin ettei ko projekti oikein kannata, niin ollaan Juhiksen kanssa katteltu joitakin 740:sia saksanpäästä.
                      G31 520d M-Sport '18
                      Ex: E61 530dA M-Sport, E38 750i, E32 740, E32 735iA Kailine

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎