Announcement

Collapse
No announcement yet.

lämmöt nousee e32:ssa (voi poistaa,väärä paikka)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ant82
    Newbiemmer
    • Mar 2005
    • 25

    lämmöt nousee e32:ssa (voi poistaa,väärä paikka)

    Eli lämmöt alko nouseen kotimatkalla->laiton sisätilan lämmöt täysille ja lämmöt palas normaaliksi. Sama toistui parin päivän päästä.

    Eilen kun yritin lähteä viemään autoa pajalle niin lämmöt pomppas taas punaselle eikä sisällekkään tullut enää kuin kylmää ilmaa.

    Kyselisinkin että pitääkö tässä nyt alkaa kansiremppaa suunnitteleen vai kannataisko koittaa jotain muuta ensin?

    Auto on -86 735iA.
    Last edited by ant82; 12-10-2006, 12:01.
    BMW F20 116i -12
  • Guest's Avatar

    #2
    Katos ensin että onko jäähdyttäjän etupuolella lehtiä, ryönää, sontaa ja kuraa. Pese vaikka jollain se. Sitten kato seuraavaksi onko jäähdyttäjässä vettä. Siis jäähdyttäjästä, ei ylivuotosäiliöstä. Sitten seuraavaksi vaihdetaan termostaatti. Sitten vasta kandee alkaa hötkyilemään.

    Comment

    • ant82
      Newbiemmer
      • Mar 2005
      • 25

      #3
      kiitokset,pitää koittaa lähtee noilla liikkeelle.
      BMW F20 116i -12

      Comment

      • WSE1
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 3242
        • Suomusjärvi

        #4
        Minulla oli samaa ongelmaa ja havaittavaa nestehukkaa/ilmaa järjestelmään -> kierto-ongelmia. Kansipahvi vuoti hieman 1 -sylinterin etuosasta. Maksoi kl:llä 85€ +pultit jotain mutta aikas kova homma oli vaihtaa. Ei vedellyt kantta kieroon tai muutakaan vaikka muutaman kerran kerkesi keitellä tuolloin- nyt yli 10tkm vaihdon jälkeen hyvin on pitänyt. Termarin molempiin levyihin porasin 1,5 mm reiät jotka asettelin yläpuolelle, lähinnä kun kaiken mahdollisen ilman saaminen pois järjestelmästä osoittautui työlääksi ja tuolla piti viallisenakin ajella... Nyt kestäisi periaatteessa vähän vuotaakin painetta järjestelmään koska ilmalukkoa ei muodostu ja paine poistuu paisarin kautta. Tosin eipä sitä enää muodostu - siinä on varma merkki kansipahvin vuodosta jos paisarissa on joka ajon jälkeen selvästi painetta - normaalistikin sitä on mutta sangen vähän. Niin, ja tuosta termarin reiittämisestä ei mitään haittaa ole ollut koneen lämpenemisnopeuden tms suhteen - suosittelen.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎