Announcement

Collapse
No announcement yet.

E32: Ovet ei mee kiinni pakkasella!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jaska PKP
    Bimmer Rookie
    • Nov 2005
    • 123

    E32: Ovet ei mee kiinni pakkasella!

    Nyt ku on taas vähä pakkasen puolella ni ovi ei mee kiinni! Eli vaikka kuinka paukuttas ni ei vaan "jää" kiinni. Sitte ku jonku aikaa lämpiää ni rupeaa pikkuhiljaa menemään kiinni. Oon koittanu sitä lukkoa lukkosulalla voijella mutta ei auta mitään.. Pakkastakaan ei oo ku 1-2 astetta! Aiemmin pakkasilla teki tuota vaan esim pesun jälkeen parin päivän ajan..

    Eli mikä siellä jäätää ja mitä sille pitäs tehä! Eikait siinä jos kuskin ovi jää auki, pitää toisella käellä alkumatkan kiinni siihen asti että lämpiää muttaku joskus käy samallalailla takaovelle ni se onki yksin jo hankalempi paikka..

    EDIT: Etin searchilla, en muka löytäny, heti ku sain viestin valmiiksi ni tuohon alas missä on tuo "simila threads" ni löyty just sama pulma ja sieltä vastaus.. On se kumma ku en muka löytäny, hyvä ettei sama otsikkoki ollu...
    Last edited by Jaska PKP; 16-12-2006, 19:57.
    BMW 740IL
  • sirkus
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 2195
    • kaustinen

    #2
    Mulla on ollu e38 samaa ongelmaa ja oon kertaalleen avannut verhoilunki ja tutkinu mut mitään selkeetä syytä ei löydy. Pari päivää +20ast tallissa kaikki luukut auki ja ongelma on poissa.
    Chrysler 300c crd touring 2010
    Daily driver
    Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
    Man cave on wheels
    Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
    Built not bought
    V8, only juice&milk come in 2 litres

    Kawasaki zzr1100 fighter


    Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

    Comment

    • Scitso
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2002
      • 2816
      • Kuusankoski

      #3
      Ratkaisu on lukkopesien putsaaminen. Lukkopesissä oleva vaseliini on ajan mittaan keräännyt kosteutta ja paskaa ja lukon kielekkeet eivät kerkeä ottamaan kiinni vastakappaleesta kun ovi lyödään kiinni.
      Lukkomekanismi ovesta irti ja putsaatte ne täysin kaikesta rasvasta, itse upotin putsaamisen jälkeen vielä rasvan poistoaineeseen. Sen jälkeen ccr tai joku kuivateflon ruiskutettava aine siihen ja paikalleen. Toimii eikä kerää kosteutta ja paskaa kuten vaseliini. Suosittelen myös aineen lisäämistä ennen talvea.
      E34 525i Touring -96 "Iris"
      E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
      E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
      E46 328ia Sedan -98 "HOI"
      E61 530d Touring -04

      ex. E39 520ia Touring -98
      ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
      ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
      ex. E28 520i -82

      Comment

      • Jaska PKP
        Bimmer Rookie
        • Nov 2005
        • 123

        #4
        Jep, tuolta:


        "Body / interior / Doorlock mechanism" löytyki tosi hyvät ohjeet kyseiseen hommaan, ainoastaan vaan mietityttää tuo ku se koko mekanismi on tuommosen muovikuorien sisässä jota ei saa ehjänä auki..

        pitäs tosiaan rueta jotain tekemään, tänään jo kolme kertaa jääny ovet auki..
        BMW 740IL

        Comment

        • Valkman
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2006
          • 712
          • Helsinki

          #5
          Eli siis se kieleke ovessa ei ota kiinni vastakappaleeseen kun tulee näitä pakkasia? Kokeile ihan ensihätään vaan herkistää sitä kielekettä käsin muutama kerta ääriasennosta toiseen ja "työnnät" ja pidät ovea kiinni hetken(tai vedät riippuen oletko sisällä vai ulkona = on vaikeampaa vetää). Pitäisi ainakin mennä kiinni sillä. Kieleke kun kohmettuu, niin sen liike on turhan hidas.

          Tulevaisuutta ajatellen nää ongelmat ratkenee vain puhdistuksella ja oikealla voitelulla. Lukkosulalla rasvat lähtee vain mäkeen. Ompelukoneöljy lienee viskositeetiltään aika hyvä, samoin automaattivaihteistoöljy lukkopesässä.

          Comment

          • Jaska PKP
            Bimmer Rookie
            • Nov 2005
            • 123

            #6
            joo, kyllä sitä "kielekettä" on koitettu herkistellä vaikka kuinka paljo, van ei auta ennenku lämpiää.. Noh, kuumaa vettä pulloon ja sillä painaa muutaman minuutin sitä lukkoa ni kyllä se siitä...
            BMW 740IL

            Comment

            • vitonen
              Bimmer Rookie
              • Sep 2003
              • 139

              #7
              Tuttu vaiva. Kyse ei ole siitä, että vastakappale ei lukkoon jotenkin osuisi vaan lukon sisällä olevat osat ovat jähmeitä johtuen kosteudesta joka jäätyy.
              Tuohon vaivaan ainoa varma keino on ottaa lukko irti (3 torxia), roudata sisälle, upottaa moottoriöljyyn vartiksi ja laittaa takas.
              Näin se takuulla toimii useamman vuoden eteenpäin.
              Hätäapuna toimii lämmitys + CRC runsaasti käytettynä. Auttaa tosin kuin housuun kuseminen pakkasella...

              Comment

              • ekassu
                Bimmer Rookie
                • Sep 2006
                • 52
                • Riihimäki

                #8
                Joo tuttu vaiva joka taas uusiutui eilen. Harmi vaan kun ovea ei voi purkaa talvipakkasella ulkona vaan tota pitää sietää aina kesään asti. Mulla autto kun kuumailmapuhaltimella lukon kieltä lämmitti, niin johan jäät suli. No tuohan on vaan ensiapua ja taas kun on lauhaa ja pakkaset sen jälkeen niin homma uusiutuu:(

                Comment

                • Jaska PKP
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2005
                  • 123

                  #9
                  Ois nyt viikonloppuna tarkotus ottaa irti tuo lukkomekanismi ja voijella se kunnolla. Eli mikä öljy se nyt sitten ois siihen tarkotukseen paras? Ja ne jotka on sen tehneet ni avasitteko ne muovikuoret siitä mekanismista vai laitoitteko ihan koko paskan vaan öljyyn..?
                  BMW 740IL

                  Comment

                  • vitonen
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2003
                    • 139

                    #10
                    Itse upotin sen koko mekanismin öljyyn. En ottanut kuoria pois. Öljy uppoaa kyllä joka paikkaan kun mekanismi on muutaman minuutin upotettuna.
                    Käytin tavallista moottoriöljyä 10W-30, kun oli ylimäärästä. ATF tms. voi olla parempaakin, mut suotta nyt tuota varten sellaista lähtee ostamaan..

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎