Announcement

Collapse
No announcement yet.

e32 730iA -87 automaattiloota luistaa NYT TOIMII!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haukkis
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 1366
    • Valkeala

    e32 730iA -87 automaattiloota luistaa NYT TOIMII!!

    eli tollanen täysin toimiva loota alko luistamaa niin paljon että lopuksi ei liikkunut enää mihinkään. huomasin lootan luistamisen, ja ajoin kohti kotia niin 5km ajon jälkeen kiihdyttäessä motarille ei enää liikkunut mihinkään. Autolla oli ajettu yhtäjaksoisesti useampi tunti. Pakilla ajaessa ei luista.

    että mikähän tossa nyt on? onko mahdollista että öljyt on niin paskat että lämmetessään muuttuu liruksi tjsp.? Öljyä kuitenkin on lootassa riittävästi.
    Last edited by Haukkis; 20-05-2007, 10:56.

    Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i
  • keksa23
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 100
    • Lapijoki central

    #2
    Kilometrit täynnä.

    Originally posted by Haukkis View Post
    eli tollanen täysin toimiva loota alko luistamaa niin paljon että lopuksi ei liikkunut enää mihinkään. huomasin lootan luistamisen, ja ajoin kohti kotia niin 5km ajon jälkeen kiihdyttäessä motarille ei enää liikkunut mihinkään. Autolla oli ajettu yhtäjaksoisesti useampi tunti. Pakilla ajaessa ei luista.

    että mikähän tossa nyt on? onko mahdollista että öljyt on niin paskat että lämmetessään muuttuu liruksi tjsp.? Öljyä kuitenkin on lootassa riittävästi.

    Mutulla omasta:sama homma/kaikki pakat uusittu ja taas pelitti
    korjauskitti makso 480e+ työt päälle.


    eli pakan levyt tiensä päässä(kuluneet loppuun) toden näköisesti öljyt
    mustan "hiekan"peitossa= täydellinen laatikkoremppa tiedossa.....

    ei sen enempää...

    Comment

    • Haukkis
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 1366
      • Valkeala

      #3
      Käykö tohon kaikki samanlaiset vaihdelaatikot vaikka olisi eri mallisesta autosta? tossa vissiin on zf4hp-22 loota?

      Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

      Comment

      • tenho.ite
        Bimmer Rookie
        • Apr 2005
        • 159
        • kokkola

        #4
        remppaa ennemmin tuo loota. kuin ostat toisen.
        tosi helppo homma.
        koppa auki.A pakka on heti vastassa. 5 levyä vaihdat sen sisään.
        Last edited by tenho.ite; 04-02-2007, 23:35.
        Joskus minusta tuntuu kuin ymmärtäisin kaiken,
        sitten palaan tajuihini.

        Comment

        • keksa23
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 100
          • Lapijoki central

          #5
          Laatikon tyyppi selviää

          Originally posted by Haukkis View Post
          Käykö tohon kaikki samanlaiset vaihdelaatikot vaikka olisi eri mallisesta autosta? tossa vissiin on zf4hp-22 loota?

          Ei siihen käy ihan kaikki laatikot...on eroja...

          Laatikon vasemmassa kyljessä on laatta jossa on sen tyyppi!!!!

          Pyyhi se kura/öljy laatan päältä pois ni selviää...
          (joudut kyllä konttamaan auton alle tahi nosturille jos löytyy)

          vanhemmissa kick down on vaijerilla ja uudemmissa nopeusanturit(sähköinen ohjaus+boxi)

          Comment

          • Haukkis
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 1366
            • Valkeala

            #6
            mistäs noita lootan osia saa? bmw myyjältä ainoastaa ?

            Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

            Comment

            • keksa23
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 100
              • Lapijoki central

              #7
              Korjaamo!!!!!

              Originally posted by Haukkis View Post
              mistäs noita lootan osia saa? bmw myyjältä ainoastaa ?


              :think No ei kannata ihan ensin kävellä lähimpään biimerikauppaan,saattapi hinta pompsahtaa kalliimmaksi kuin koko auto...keltaiset sivut elinluottelosta käteen ja sieltä löytyy....

              Säästin monta satkua irrottamalla/pesemällä lodjun valmiiksi "tohtorin"käsittelyä varten...olin itse myöskin mukana kun laatikkoa purettiin ja kasattiin uusilla osilla...tein siis itse "tohtorin" neuvoessa vieressä.Mitään ihmeenpiä erikoistyökaluja ei tarvittu(vaihdettiin kaikki pakat)varmuuden vuoksi koska kulumaa oli kaikissa 280tkm jälkeen.

              Comment

              • vitonen
                Bimmer Rookie
                • Sep 2003
                • 139

                #8
                Kannattaa olla tarkkana sen laatikon vaihtamisen kanssa, etenkin jos sähköohjattu. Jos vaihdat toiseen käytettyyn, suosittelen ottamaan 700-sarjasta ja vieläpä samasta vuosimallista (laatikon päivitysajankohta vaihtelee 700- ja 500-sarjan välillä). Laatikon liittimen pinnien määrän täytyy täsmätä ja pinnien määrä täytyy ehdottomasti tarkistaa laatikon puoleisesta uros-liittimestä.

                Itse en kyllä laatikon vaihtamista suosittele, vaan korjaisin/korjauttaisin sen. Laatikkohan on zf4hp22 ja siitä on 95%:n varmuudella A-pakka mennyt. Täydellisestä korjaussarjasta ei kannata liikaa maksaa, 320e (Espautotrans) maksoi minulle kitkalevyt,teräslevyt ja tiivisteet (sis. myös öljynsuodatin ja postikulut).
                Pelkän A-pakan korjaamiseen tarvittavat osat eivät maksa mielestäni merkittävästi täyttä korjaussarjaa vähemmän, joskin A-pakan vaihtotyö on huomattavasti helpompi eikä vie juurikaan aikaa.

                Jos meinaat itse korjata, pistä privaa.
                Last edited by vitonen; 05-02-2007, 15:16. Reason: kirj virh

                Comment

                • Haukkis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 1366
                  • Valkeala

                  #9
                  Noniin voi perseensuti. Pari viikkoa sitten vaihoin uuden a-pakan, käytetyn parempikuntosen b-pakan, öljynsuodattimen, öljyt ja kikdaunin vaijerin. Nyt auto liikkuu eteepäin, mutta ei vaiha vaihteita niinkuin pitäis. Heti rempan jälkeen toimi paremmin kuin nyt, mutta silloinkin ihmettelin että vähän oudosti pelaa. Elikkäs, kaasu pohjassa (mutta ei kikdauni) loota vaihtaa niinku pitääki, koitin säätää vaijeria, kokeilin että vaihtaa 4000 ja 5500 välillä, säädin sen 5000 kierroksessa vaihtamaa 1 -> 2. Mutta kikdaunin ku painaa pohjaa, nii ei vaiha isompaa ei sitte millää, kone käy hakkaamaan rajottimeen, kunnes päästää kaasun. Säädin myös ton kikdaunin vaijerin ihan löysälle, niin siltikään ei vaihda isommalle kikdauni pohjassa. Ja melkeen aina ku vaihtaa 2 -> 3 kaasu pohjassa nii käy ikäänkuin välivapaalla, kierrokset ryntää vaihtohetkellä melkeen rajottimeen ennen kuin isompi vaihe menee silmään.

                  Nyt oli varmaan niin sekava selitys ettei kukaan tajunnut
                  Mutta tosiaan jos arvauksia niin antaa tulla vaan missä vika
                  Last edited by Haukkis; 12-03-2007, 18:31.

                  Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

                  Comment

                  • keksa23
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 100
                    • Lapijoki central

                    #10
                    Kick down vaijeri....

                    No joo.. tää on tuttua...EN OLE MIKÄÄN GURU mutta

                    Onko se vaijeri varmasti oikein paikoillaan siellä laatikon päässä???

                    Nyt mennään aluelle jota ei kukaan voi varmaksi sanoa(oikotietä ei ole)

                    1. Laatikkoa ei koskaan korjata VANHOILLA osilla
                    aina laitetaan kaikki pakat uusiksi.

                    2.venttiliikoneiston KAIKKI o-renkaat uusitaan venttilistöön
                    (tod näköisesti vuotaa paineen ohi juurikin noista)

                    EI herneitä.

                    Comment

                    • Haukkis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 1366
                      • Valkeala

                      #11
                      Joo pitäis olla vaijeri oikein paikallaa, kuitenki vähä aikaa sitäki ihmettelin ku aika jännästi menee sinne lootaa.

                      Mitkä o-renkaat? en mä purannu mitään tollasia mistään, joten ei luulis että on hajonnu, vai onks seki mahollist? Otin vaa sen a ja b pakan irti ja kasasin uusilla (käytetyillä ) osilla.

                      Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

                      Comment

                      • keksa23
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 100
                        • Lapijoki central

                        #12
                        Vaijeri... kick/haarukan asento....

                        Varmistitko oliko haarukka ns. normiasennossa(paineen säätö venttiilistöllä)

                        jos jää vähänkin auki niin oireet tuollaiset,eli vuotaa jo enne kuin vaijeri edes vetää.=ne perkeleen o-renkaat

                        Ja seuraavaksi tuo öljyn määrä(tää menee nyt jo kikkailuksi)

                        Tarkista näin

                        1. autolla ajoa 10-20km eli ölpät lämpimiksi
                        2. suoralle alustalle
                        3. kaavio läpi 2-3 kertaa SIIS kaikki p:stä lukko 1
                        4. Tikku käteen pyyhintä/uudelleen holeen
                        5. määrän tarkistus.

                        ONKO NORMIAJOSSA KAIKKI VAIHTEEN KYTKENNÄT JOUHEITA VAI VAIHTAAKO JONKIN VAIHTEEN TERÄVÄSTI?????JA MISSÄ NOPEUDESSA NAPPAA LUKKOON???

                        Comment

                        • Tomppa111
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2007
                          • 92

                          #13
                          Originally posted by keksa23 View Post
                          No joo.. tää on tuttua...EN OLE MIKÄÄN GURU mutta

                          Onko se vaijeri varmasti oikein paikoillaan siellä laatikon päässä???

                          Nyt mennään aluelle jota ei kukaan voi varmaksi sanoa(oikotietä ei ole)

                          1. Laatikkoa ei koskaan korjata VANHOILLA osilla
                          aina laitetaan kaikki pakat uusiksi.

                          2.venttiliikoneiston KAIKKI o-renkaat uusitaan venttilistöön
                          (tod näköisesti vuotaa paineen ohi juurikin noista)

                          EI herneitä.
                          IMO tommoisen kuluneen o-renkaan tms. tiivisteen takia ne levytkin todennäköisesti meni, eli olisi pitänyt vaihtaa, TAI ainakin testata esim. paineilmalla niiden pitävyys.

                          Comment

                          • Haukkis
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 1366
                            • Valkeala

                            #14
                            Originally posted by Tomppa111 View Post
                            IMO tommoisen kuluneen o-renkaan tms. tiivisteen takia ne levytkin todennäköisesti meni, eli olisi pitänyt vaihtaa, TAI ainakin testata esim. paineilmalla niiden pitävyys.
                            Eiköhän ne kytkinpinnat oo menny ihan kilsojen (285tkm) takia.

                            Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

                            Comment

                            • vitonen
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2003
                              • 139

                              #15
                              Harmin paikka!
                              Juurikin tuo B-pakka taitaa sulla luistaa. Sehän kytkeytyy kiinni tuossa 2->3 vaihdossa. Taisit säästää väärässä paikassa..

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎