Announcement

Collapse
No announcement yet.

E32 Alustaremontti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jaska PKP
    Bimmer Rookie
    • Nov 2005
    • 123

    E32 Alustaremontti

    Ois tarkotus vähä uusia tuota 740:en alustaa. Tähän mennessä on jo vaihettu taakse takakelkan puslat, koiran luut ja niveltangot. Ostettuna on jo, jouset K.A.W 55/35mm madaltavat, ja takaiskarin ympärille kaikki hilut, jousen ala ja yläkumit, pohjaanlyönti kumit, yläpään "laakerit", suoja putket, yms.

    Nyt pitäs sitte nuita etupään osia tilailla. Iskareiksi tulee eteen Bilstein Sprint ja taakse jätetään vakio LAD tasonsäätö iskarit.

    Ajattelin tilata nuo etupään tukivarret yms saksasta Atp-Autoteilestä, voisko joku saksaa paremmin ymmärtävä vähän selventää että sisältääkö nuo hinnat tosiaan kaikki puslat yms tarvittavat?



    Tosi halvoilta vaikuttaa, liekkö sitten minkä laatusia?
    BMW 740IL
  • _nixu_
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 8972
    • Kellokoski

    #2
    Originally posted by Jaska PKP View Post
    Ajattelin tilata nuo etupään tukivarret yms saksasta Atp-Autoteilestä, voisko joku saksaa paremmin ymmärtävä vähän selventää että sisältääkö nuo hinnat tosiaan kaikki puslat yms tarvittavat?



    Tosi halvoilta vaikuttaa, liekkö sitten minkä laatusia?
    Tuolta ATP:stä tilasin viime viikolla reaktiotangot ja alualatukivarret. Nyt sitten odotellaan ja jännitetään onko reaktiotangoissa myös puslat valmiina vai joutuuko ne vielä hankkimaan. Hintaa jäi koko satsille 154,70 postikuluineen ja ebayn kautta tilasin.
    Eli tuollaiset:http://cgi.ebay.de/Satz-BMW-7er-E32-...QQcmdZViewItem ja http://cgi.ebay.de/2x-Querlenker-BMW...QQcmdZViewItem
    Itsellä on kanssa kaw jouset edessä ja bilstein sprintit ja hyvin nuo toimii.
    Tosin joku tiesi että tavalliset bilsteinit kävisi myös.
    Last edited by _nixu_; 03-04-2007, 11:01.
    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

    Comment

    • alspe
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2004
      • 3402
      • Tre

      #3
      Kyllä nuo ATP:n osat sisältää puslat. Mutta tuskin ne mitään ihan huippuja on. Itse laitoin kaikki tukivarret tuolta uusiksi, jälkeenpäin rupesin miettimään, että mitä jos ne ei kestä? Harmittaisi vaan. Toistaiseksi (5000 km) on kestänyt. Säästäähän siinä n. 300-500 euroa verrattuna suomihintoihin.

      Nyt itsellä taas klopisee alustassa, takaa on vaihtamatta koiranluut, iskarit ja niiden yläpäät. Edestä iskareita ei vaihdettu eli tuskin se mikään ATP:n osista on mikä klopisee.
      G30 520d xDrive
      EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

      Comment

      • Jaska PKP
        Bimmer Rookie
        • Nov 2005
        • 123

        #4
        Joo, no eikai se auta ku laittaa tukivarret tilaukseen! Sittehän sen joskus näkee tekikö niillä mitään. Tosiaan näyttää tosi halvalta nuo hinnat verrattuna suomen hintoihin.

        Raidetangot ja keskitangon ajattelin tilata ihan KL-Varaosilta. Bilsteinejäkään ei oo vielä tilattu, oisko ehotuksia mistä löytys halvimmalla?
        BMW 740IL

        Comment

        • _nixu_
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 8972
          • Kellokoski

          #5
          No niin, osat saapui saksasta ja olihan ne täydelliset. Reaktiotangot otin 750/850
          tarkoitetut kun niissä pitäisi olla kestävemmät puslat. Toimituksessa taisi mennä melkein kaksiviikkoa, mutta olihan siinä pääsiäinen välissä.

          Semmoinen kysymys vielä, että tarviitseeko sisäpään pultit uusia samalla vai voiko laittaa kasaan vanhoilla? Huomenna pitäisi viedä pajalle joten.
          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

          Comment

          • jsa014
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 1651
            • Turun Pallivaha

            #6
            Originally posted by Jaska PKP View Post
            Bilsteinejäkään ei oo vielä tilattu, oisko ehotuksia mistä löytys halvimmalla?
            Mulla menossa myös täysremontti, tosin E34:een, katoppa tuo mun thread, siellä tietoo kans. Mm edullinen Bilsteinkauppa, 579 Sprintit joka nurkkaan.

            http://www.btcf.fi/forum/showthread....alustaremontti
            316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

            Comment

            • Jaska PKP
              Bimmer Rookie
              • Nov 2005
              • 123

              #7
              Jeps, osat tuli Atp-Autoteileltä viikossa! Faxasin heti niille kuitin ku olin maksanu, se varmaan nopeutti parilla päivällä. Ja tosiaan sisältää puslat.

              Nyt on sitte eteen vaihettu alatukivarret, reaktiotangot, koiranluut, raidetangot, ja keskitanko. Ja tietenki kulmat säädetty. Tuo apusimpukan hela jäi vaihtamatta, mutta tuskin kulmia tarttee säätää enää vaikka tuon vaihtaski jälkikäteen, vai?

              Mutta tosiaan ne iskarit eteen on vielä ostamatta, saa antaa vinkkejä mistä halvalla esim. saksasta Bilstein Sprinttejä.

              Missä kunnossahan lie yleensä n. 200tkm ajetussa autossa nuo etuiskarin yläpäät? Kun näyttäs tosiaan maksavan melkein 150€ kpl nehi..!
              BMW 740IL

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎