Announcement

Collapse
No announcement yet.

E32 Ravistaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • patteri
    Bimmer Rookie
    • Dec 2003
    • 39

    E32 Ravistaa

    Mistä vois johtua kun ravistaa välillä ja sitten taas ei.
    Elikkäs alkoi ravistaan 80 vauhdissa ja nopeuden kasvaessa lisääntyi, pysähdyin ja jatkoin matkaa, eikä ravistanut enää.
    Joskus ilmennyt satunnaista (pientä) ravistusta, joka tullut ja hävinnyt yhtä mystisesti.
  • Hevimies
    Bimmer Enthusiast
    • May 2004
    • 1456
    • Savonlinna

    #2
    Kokeilehan searchia, aiheesta on täällä jauhettu sivutolkulla.

    Comment

    • Shuko
      Bimmer Fanatic
      • May 2004
      • 739
      • Forssa

      #3
      Ainakin itsellä alko etupää ravistaan noin 80-90 vauhdissa. Syynä oli väljä alapallonivel. Vaihdatin molemmat alatukivarret, niin ei ravista enää, eikä vetele urissakaan, vaikka on läskit alla
      G31 520d M-Sport '18
      Ex: E61 530dA M-Sport, E38 750i, E32 740, E32 735iA Kailine

      Comment

      • Bmw_e30
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2004
        • 1260
        • joutseno

        #4
        voiha ne kudoksetkin pettää renkaasta ... :?
        ex 325i -85 325i
        325i soupe -92 325i

        Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

        Comment

        • patteri
          Bimmer Rookie
          • Dec 2003
          • 39

          #5
          Tarkennetaas vielä: siis se ravistaa koko autoa, ei rattia, eikä pelkästään käännyyttäessä, eikä ollenkaan alle 70 nopeudessa.
          Ja ravistus on satunnaista ei jatkuvaa.
          Laitoin tän kyselyn tänne, jos täältä sattuis löytyyn oikeaa tietoa sellasilta joilla on kokemusta tosta E32:sta eikä mitään hurjia arvauksia niitähän saa vaikka foordin huollosta.

          Comment

          • Leka
            BTCF Member
            • Sep 2003
            • 7701
            • Vilppula

            #6
            Ainakin omassa E34:ssa tuo ravistus alkoi aluksi satunnaisena n.80 km/h nopedessa pienenä tärinänä ja tuntui välillä koko autossa ei aina ratissa. Pikkuhiljaa tärinä alkoi aina vaan pienemmillä nopeuksilla ja viimein autolla oli kokolailla mahdotonta ajaa 70-100 km/h nopeutta. N.120 km/h nopeudessa auto oli jotakuinkin siedettävä ajaa vaikka vetelikin urissa, nopeutta ei saanut olla yhtään yli tai ali vaan just siinä n. 120, tai sitten 60... Vika oli ilmeisesti reaktiotangon puslissa joiden kumit olivat repeytyneet melkein kokonaan irti. Sanon ilmeisesti, koska etupäähän jäi alustapäivityksen yhteydessä vanhoja osia aika vähän, mutta esim. alatukivarsien pallonivelet ja puslat olivat virheettömiä.

            Ja samat syndroomat ne riivaa E32:sta kans yleensä kun E34:sta ja päinvastoin :lol:
            sigpic

            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


            Comment

            • patteri
              Bimmer Rookie
              • Dec 2003
              • 39

              #7
              Kiitokset vastauksista, täytyy varmaan alkaa hankkimaan osia mitä vaihdella.

              BTW onko muuten tuolla reaktiotangolla muuta nimeä, että tietäisivät osakaupassa. En oikein löytäny... :lol:

              Comment

              • Leka
                BTCF Member
                • Sep 2003
                • 7701
                • Vilppula

                #8
                Originally posted by patteri
                BTW onko muuten tuolla reaktiotangolla muuta nimeä, että tietäisivät osakaupassa. En oikein löytäny... :lol:
                Engl. upper control arm= ylätukivarsi, mutta kyllä tuo reaktiotanko on ihan virallinen nimi.
                sigpic

                BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎