Announcement

Collapse
No announcement yet.

E32 750iA -88 kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petteri75
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 2550
    • Kirkkonummi

    #16
    Originally posted by bember View Post
    Löytyy kirkkonummelta tuollainen hyvin säilynyt musta nahkainen shifteri.
    Realoem:issa näyttää olevan kovasti arvokas tuo, etten ihan parilla eurolla raaski luopua, mutta toisaalta vaihto tuntuis mielekkäämmältä, niin ei tarvitse niin kovasti hinnoitella, joten mitä sulla löytyis ylimääräistä? Onko esim. orig aluvanteiden keskiö-peite-kansia?
    Valitettavasti kaikki keskiöpeitteet ovat pyörissä kiinni. Mutta jos niitä saa Laakkoselta, hiukan suolaiseenkin hintaan, niin se saattaa juuri ja juuri olla ostamisen arvoista? Ei noita pieniä pisteosia ikuisesti pidetä katalogissa; ensin ne poistuvat aktiivisesta luettelosta ja sitten kokonaan tarjonnasta..

    Täytyy kehitellä shifteriin joku patentti, kunhan pääsisi miljoonalaatikon luokse. Uutta ei liiemmin kannata tuohon hankkia, auto kun on kohta 20-vuotias..
    BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

    Comment

    • Petteri75
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 2550
      • Kirkkonummi

      #17
      Onko kukaan vaihtanut E32 750:een hydraulisen tehostimen (ATE) tilalle normaalia alipainekäyttöistä? Versiohan vaihtui -91, joten ainakin BMW:n mielestä se on mahdollista. Tuossa se ääntelee ja jos menee korjailuksi, niin vaihtaa samantien normaaliin. Erään uusi-seelantilaisen sivuston mukaan jarrutuntuma muuttui paremmaksi käyttämällä ihan 535iA:n osia..
      BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

      Comment

      • aa750il
        Bimmer Rookie
        • May 2005
        • 31

        #18
        Vaihdosta en tiedä mitn.
        Omassa piti hydraulipumppu pahaa ääntä kun oli nesteet vähissä. Nesteen vähyys taas johtui että hydraulipumpun tiivisteet falskasi. Vaihdoin ko. tiivisteet ja homma toimii taas normaalisti.
        Tiivisteet makso n.25e + litra hydraulinestettä motonetista 10e -> halvalla pääsi jos vertaa isompaan vaihto operaatioon.
        BMW750iL

        Comment

        • Morkai
          BTCF Member
          • Sep 2005
          • 3197
          • Saarijärvi

          #19
          735:ssahan toi hydraulinen vaihtuu alipainevekottimeks 88 vuoden alkupuolella. Viime syksynä oli itsellä ajossa sekä 2/88, että 5/88 735:t ja on toi alipainetehosteinen kyllä huomattavasti mukavampi. Suosittelen vaihtoa jos tykkää herkemmästä tuntumasta.

          Alipaineen tehostin saa sit jostain lähdöstä, jota noissa vanhemmissa M70:ssä ei ole. M30:ssä imusarja piti vaihtaa.
          sigpic
          E23 728iA V8-projekti
          E38 730D -projekti
          E39 540iA -projekti
          I01 i3 -projekti

          Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

          Comment

          • Petteri75
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 2550
            • Kirkkonummi

            #20
            Antaa hydraulisen tehostajan olla ainakin vähän aikaa, tuli hiukan ensimakua työskentelytilasta.. Vaihdoin vapaavirtaussuodattimet normaaleihin, ja siinähän sitten paria klipsiä sai ähertää aivan tosissaan. Peehana, helpoin auto vaihtaa ilmansuodatin oli perheen Mazda 626 -88. Yksi siipiruuvi ja kaikki oli kuin tarjottimella.

            Sitten tärkeään aiheeseen, eli hifi-päivitykseen.

            Löytyy:
            -Vaihdettu radio (Blaupunkt Kingston MP35)
            -Vahvistin + teline / BMW
            -Taajuusmuuntaja (equalizator) /BMW
            -Johtosarja
            -Peilikolmiodiskantit + pikkudiskantit takakaiuttimien koteloihin

            Miten olisi hyvä edetä? Vaatiiko jälkiasennus koko johtosarjan vaihtamista hifi-kaapeliin? Ei muuten, mutta sen repiminen pois purkuautosta oli jo sen verran haastavaa, että mielellään kuulisi muistakin vaihtoehdoista.

            Toinen kysymys on, puuttuuko vielä jotain? En huomannut tarkemmin katsoa takapenkin alla olleesta sulakerasiasta ylimääräisiä liittimiä / johdotuksia mukaan, mutta tarvitaanko näitä?
            BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎