Announcement

Collapse
No announcement yet.

E32 735i -88 viat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ohcworth
    Bimmer Rookie
    • Mar 2007
    • 36

    E32 735i -88 viat

    Olisi mahdollisuus vaihtaa tuo nykyinen E34 520i (M50B20) otsikossa mainittuun kulkineeseen aika sopivasti... Muutama kysymys autosta ja mielipiteitä muutenkin autojen eroista.

    - Tuo E32 tuntui vetelevän/soutavan urissa aika paljon. Nykyinen menee kuin juna. E32 on vasta leimattu ja välyksia ei oltu ihmeemmin löydetty, missä vikaa? Molemmissa rengastus aika lailla toisiaan vastaava (E32 2?5/??/17 ja E34 2?5/40-18)
    - E32 kytkin oli todella jäykkä nykyiseen verrattuna, onko asetelma loppu vai onko (huonolla) vaijerilla?
    - Bensankulutus, nykyinen vie paljon, viekö E32 maamoottorinen tosi paljon?
    - Mittaristo sekoilee, viisarit hyppii miten sattuu, konkat?
    - Pulttijako on kai sama molemmissa? Entäs vanteiden ET, voiko olettaa E34 vanteiden kuin vanteiden käyvän myös E32:een?

    E32 on paremmilla varusteilla, tehokkaammalla koneella, mutta perkules kun E34 on paremman näköinen... Hmmm....Heittäkäähän vastauksia ainakin noihin vikahommiin.
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14439
    • Oulu

    #2
    Vaijeria ei kytkimessä ole, kun nestekytkin. Tuossa ex. E34:ssa oli myös kytkin hieman jäykkä, ennen kuin kytkin vaihdettiin (asetelman pettämisen vuoksi). Oma ex. E34 535i vei n. 10,5l/100km sekalaisessa pyörityksessä. Maantiellä n. 9l/100km. E32 ja E34:een passaa samat vanteet. ET ja pulttijako samat.

    Leima ei kerro alustan kunnosta. Alatukivarret/reaktiotangot, raidetangot, apusimpukanhela, ohjauksen keskitanko. Välyspaikkoja löytyy. Raskas auto, jolloin puslatkin on koetuksella. Entäpä onko apurungon isoja heloja vaihdettu? Inhottavaa vetelyä aiheuttaa myös ne.

    '88 autossa vielä inhottava matkamittarin jumimisvika, eli tuttu 299960km jää tauluun.
    Last edited by zener; 24-10-2007, 00:09.
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • ohcworth
      Bimmer Rookie
      • Mar 2007
      • 36

      #3
      Matkamittarissa on juurikin tuo vika, höystettynä vielä sillä että näkyy jos huvittaa. Jos ei huvita niin on pimeänä...

      Kytkin siis taitaa olla loppu, vaikkakin irrottaa hyvin eikä luista. Paljonkohan tuolle on ennustettavissa elinikää pelkästään tuon jäykkyyden perusteella?
      Mitenhän tuo kone... Nykyisessäkään (M50B20) ei ole kilsoista tietoa, mutta ei savuttele eikä syö öljyä ja tuon E32:n kone vaikuttaa myös korvakuulon ja savuttamattomuuden perusteella olevan ihan ok, mutta mistäs noista vanhoista tietää?
      Saako tuota mittaristoa muuten "päivitettyä" toimimaan tuosta 299 lukemasta eteenpäin?

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8262
        • Järvikylä (Nakkila)

        #4
        leveillä + kuluneilla renkailla e32 vetelee aika pirusti ja jos 31121124622 on lopussa nii kuluneilla renkailla vielä hirveämpi ajella tiemerkinnät huomaa aika hyvin ratissa.. katsastus mies sanoi juuri että niiden vehkeillä ei saa kovin hyvin selville jos ko. paikassa on väljää.. vain jos kumi on murtunu/revenny nii eivät anna leimaa..
        bensaa m30b35 lang korissa tomaatilla vie n.13l/100km 50/50 (taajama/maantie) maantiellä päästy kyllä alle 9l/100km kulutukselle
        vanteet sopii, mittarista en tiedä kun ei oo tarvinnu taistella
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • WSE1
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 3242
          • Suomusjärvi

          #5
          Jos ei (etu) renkaat ole pyöreäolkaiset ja ovat leveät niin vetelee vaikkei välyksiä pahemmin olekaan. Taipumus saattaa kolmikakkosessa jopa vähentyä jos keulaa laskee. Pyöreäolkaisilla ja peheämmillä, "pienempien" nopeusluokkien renkailla ei juuri vetele, vaikka olisivat leveät. Eli mieluummin semperittiä kuin micheliniä periaatteessa, jos siis leveä kumi pitää olla, orkkisleveydellä toimii molemmat. Tietty jos välyksiä on niin taipumus vain lisääntyy, ja noin paljon ajetun ohjaussimpukassa sitä väljää varmasti on, senkun saa timmin niin jo on hyvä ajaa.

          Mittaristossa katkoo johtoliittimien kiinnitys, itse liitinkontaktit tai niiden tinaukset piirilevyyn. Ei kovin iso homma laittaa.

          299960 poistuu joko vaihtamalla moduuli tai "ajelemalla" moduulia taajuusgeneraattorilla miljoonaan eli taas nollaan. kestää "vähän" aikaa...
          Haittahan tästä on se ettei ole tietoa enää paljonko tuolla autolla nyt sitten oikeasti on ajettu. No, se konehan kyllä kestää ties kuinka pitkään.

          Comment

          • ohcworth
            Bimmer Rookie
            • Mar 2007
            • 36

            #6
            Originally posted by WSE1 View Post
            ohjaussimpukassa sitä väljää varmasti on, senkun saa timmin niin jo on hyvä ajaa.
            Onnistuu kiristämällä? Vai uusimalla osia?

            Comment

            • zener
              Moderator
              • Oct 2004
              • 14439
              • Oulu

              #7
              Kyllä simpukkaa pystyy tiettyyn rajaan asti kirimään.
              E65 730dA '04 klick
              F10 520dA '11 klick
              E34 520iA '91 klick

              Instagram


              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

              Comment

              • Morkai
                BTCF Member
                • Sep 2005
                • 3197
                • Saarijärvi

                #8
                Tuo kytkimen jäykkyys on lähinnä ominaisuus. Uudessa sarjassa saattaa tulla muovinen irrotinlaakeri, joka vähän keventää tuntumaa.

                Soutaminen viittaa puolestaan takapään tuplasimpukoihin ja apurungon pusliin. Toki jos ratissa tuntuu välystä, niin simpukan vaihto edessä. Näissä on useimmissa raidetangon keskipalassa paljon välystä.
                sigpic
                E23 728iA V8-projekti
                E38 730D -projekti
                E39 540iA -projekti
                I01 i3 -projekti

                Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                Comment

                • ohcworth
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2007
                  • 36

                  #9
                  No tulihan se sitten vaihdettua E32 alle. Päällimmäisenä olisi kosolti sähkövikoja, jotka pitäisi hoidella kuntoon:

                  - Mittariston sekoilu, konkat?
                  - Lämppäristä vain kuumaa eikä lämppärin säätimet tunnu ihmeemmin vaikuttavan ilman lämpötilaan eikä ilman suuntauksiin?
                  - Minkä tahansa sähkölaitteen käyttö näyttää vaikuttavan mittariston sekoiluun, maadoitusvikaa jossakin?

                  Vinkkejä kovasti mistä lähdetään viat hakemaan.

                  Comment

                  • Night-Wind
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2006
                    • 1534
                    • 02

                    #10
                    Originally posted by ohcworth View Post
                    Lämppäristä vain kuumaa eikä lämppärin säätimet tunnu ihmeemmin vaikuttavan ilman lämpötilaan eikä ilman suuntauksiin?
                    Raitisilmasuodatin?
                    ex: BMW E38 735iA -97
                    ex: MB W211 E200CDI -03
                    ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                    ex: BMW E39 528iA -96
                    ex: MB W126 300SE -89
                    ex: BMW E34 525iAT -95
                    ex: BMW E36 316iA -91

                    Comment

                    • Morkai
                      BTCF Member
                      • Sep 2005
                      • 3197
                      • Saarijärvi

                      #11
                      Mittaristoon vaihdat konkat ja tohon lämpölaitteeseen uuden tahi käytetyn vesiventtiilin. Osiin menee noin 50e jos tekee itse.
                      sigpic
                      E23 728iA V8-projekti
                      E38 730D -projekti
                      E39 540iA -projekti
                      I01 i3 -projekti

                      Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                      Comment

                      • herja
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 1649

                        #12
                        Originally posted by Night-Wind View Post
                        Raitisilmasuodatin?
                        Vesiventtiili jumissa nyt ainakin.
                        Retard Member

                        Comment

                        • ohcworth
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2007
                          • 36

                          #13
                          Ja tuossa mallissa vesiventtiili löytyy... mistä?

                          Comment

                          • herja
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 1649

                            #14
                            Menee arvaamiseksi kun ei ole tuollaista autoa just nyt pihassa mutta laitetaan, että rintapellissä kuskin puolella...

                            edit.



                            mulla lähti toimimaan palikan totaalisella purulla ja puhdistuksella, ei tarvinut ostaa uutta tai vanhaa.
                            Last edited by herja; 26-10-2007, 10:31.
                            Retard Member

                            Comment

                            • ohcworth
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2007
                              • 36

                              #15
                              Nyt ois konkat vaihdettu. Nopeus- ja kierroslukumittari alkoivat toimimaan normaalisti. Samoin bensan varoitusvalo.
                              Mutta edelleen ovat mykkänä bensa- lämpö ja kulutusmittari. Konkkien vaihdon jälkeen bensamittari asettui pysyvästi nollaan, vaikka ennen hyppi miten sattuu. Mitäs noille keksis seuraavaksi?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎