Announcement

Collapse
No announcement yet.

740i ohjaustehostimen öljyt katoaa kierroksilla?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Brownie
    Newbiemmer
    • Nov 2006
    • 13
    • Kärkölä

    740i ohjaustehostimen öljyt katoaa kierroksilla?

    Auto on siis 740i -92.
    Missä mahtais vika piileskellä kun ohjaustehostin hukkaa öljyjä. Selvästi ne vuotaa jostakin pihalle (tietenkin) mutta vain silloin kun monottaa menemään ns. täyskaasulähtöjä. Vuoto on melko mojovaa, kun litra hukkuu heittämällä yhdellä kiihdytyksellä. Kun ajelee rauhallisesti normaalilla rytmillä öljyä ei kulu moneen viikkoon ollenkaan.
    Onko niin, että pumpun tuottama paine nousee kun kierroksetkin nousee ja sitten se mahdollinen (kun ei näe) letku-/liitosvika alkaa falskaamaan. Vai pitäiskö paineiden pysyä vakiona jonkun paineensäätöventtiilin avulla? Vai olisko nahkahousut keksinyt jonkun "propun" minkä pitääkin vuotaa jos em. venttiili menee sököks?
    Jos joku tuntis tuon tehostimen elämää paremmin niin tietäis mistä hommaa lähtis purkamaan.

    Kiitosta!
    ================================
    Blues My Way
    Presens:
    BMW X5 3.0d Xdrive -05
    BMW F650 Fundoro -05
    BMW 320i Touring -95
    BMW 325 tds -97
    BMW 525 tds -97
    BMW 528i Touring M Technic -99
    BMW 740i -92
    BMW 1502 (2.0) -75 project
    BMW 1600-2 (2.0) -67 project
    sigpic
    History:
    BMW 328i Touring Individual -95
    BMW 525 TDSA Touring -97
    BMW 535i HARTGE -90
    BMW 520 -79
  • UGH!
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2006
    • 237
    • Nokia

    #2
    Olen juur korjaamassa samaa vikaa! Letku on rikki tai sitten vuotaa liitoksesta. Tiivisteitä on kaksi kpl kummassakin päässä (siis tässä painepuolen letkussa), tarkista ensin ne sillä uus letku maksaa KL:ssä vaatimattomat 182 euroa + 3 viikkoa vartoilua
    Mulla öljy tuli mäkeen vasta kun oli ohjaus käännettynä tappiin vasemmalle, ei muutoin?!
    ..hieman on siellä pakosarjan alla ahdasta
    Tuolta http://www.bimmerboard.com/forums/posts/384758 löytyy kuva putkihässäkästä ja vuoto on todennäköisimmin letkussa nummero 5
    Last edited by UGH!; 25-11-2007, 13:10.
    sigpic

    Comment

    • Parsakaali
      Bimmer Rookie
      • Jan 2004
      • 117
      • Porvoo

      #3
      Omassa E38:ssa meni painepuolen letku kanssa. Ei kannata maksaa KL:n hintaa vaan ottaa irti vanhat päät ja suunnata jalat lähimpään hydrauliikkaliikkeeseen. Mulla maksoi 20 euroa ja tekivät odottaessa. Muistaa vaan merkitä päiden asennot, että tulee oikeaan kulmaan ettei uutta letkua tarvitse vääntää/kiertää.

      Comment

      • UGH!
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2006
        • 237
        • Nokia

        #4
        Totta! Tosin edellyttää että päät on ehjiä, prkl
        Huomasin just että nyt ei puhuttukaan E38:sta mutta vastaava letku löytyy tosta vanhemmastakin ja ompi rikki yhtä todennäköisesti....
        sigpic

        Comment

        • Brownie
          Newbiemmer
          • Nov 2006
          • 13
          • Kärkölä

          #5
          Kiitosta! Rauhoittaahan tuo kuulla, että muilla on samoja vaivoja ja vielä uudemmissa peleissä. Ruvetahan tutkailemahan...
          Infoon kun tiedän lisää.
          Tietääkös kukaan niistä paineensäädöistä siellä pumpussa?
          ================================
          Blues My Way
          Presens:
          BMW X5 3.0d Xdrive -05
          BMW F650 Fundoro -05
          BMW 320i Touring -95
          BMW 325 tds -97
          BMW 525 tds -97
          BMW 528i Touring M Technic -99
          BMW 740i -92
          BMW 1502 (2.0) -75 project
          BMW 1600-2 (2.0) -67 project
          sigpic
          History:
          BMW 328i Touring Individual -95
          BMW 525 TDSA Touring -97
          BMW 535i HARTGE -90
          BMW 520 -79

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎