Elikkäs, homma lähti liian korkeasta HC-pitoisuudesta tyhjäkäynnillä(katsastuksessa hylsy). Oli noin viidensadan kantturoissa. Vaihdoin jakajan kannet, pyörijät, tulpanjohdot, tulpat ja lambdat. Näillä keinoin HC arvo putosi jo alle 300.
Ideat alkoivat loppua, joten kävin luetuttamassa vikakoodit. Aktiivisia koodeja ei ollut, mutta moottorin käydessä tarkasteltiin eri lukemia vertaillen koneen eri puoliskoja keskenään.
Yksi huomattava ero löytyi. Ilmamassamittarilta tuleva olisikohan joku-load-arvo oli toisella puoliskolla suurempi. Siis jokin barometri jota ilmamassamittari lähettää. Arvot olivat n. 1,3 ja toisella puolella n. 2,45. Koodinlukija sanoi, että toinen puolisko käy laihempana kuin toinen ja tämä nostaa päästöjä. Laiha seos ei jaksa palaa kunnolla tyhjäkäynnillä?
Kierroksilla ei siis mitään ongelmaa päästöjen kanssa. HC putoaa pariinkymppiin. Ja muut arvot tyhjäkäynnilläkin kunnossa.
Osaako kukaan sanoa tähän mitään, vai lähdenkö mittarikauppaan?
Kiitos vastauksista!
Ideat alkoivat loppua, joten kävin luetuttamassa vikakoodit. Aktiivisia koodeja ei ollut, mutta moottorin käydessä tarkasteltiin eri lukemia vertaillen koneen eri puoliskoja keskenään.
Yksi huomattava ero löytyi. Ilmamassamittarilta tuleva olisikohan joku-load-arvo oli toisella puoliskolla suurempi. Siis jokin barometri jota ilmamassamittari lähettää. Arvot olivat n. 1,3 ja toisella puolella n. 2,45. Koodinlukija sanoi, että toinen puolisko käy laihempana kuin toinen ja tämä nostaa päästöjä. Laiha seos ei jaksa palaa kunnolla tyhjäkäynnillä?
Kierroksilla ei siis mitään ongelmaa päästöjen kanssa. HC putoaa pariinkymppiin. Ja muut arvot tyhjäkäynnilläkin kunnossa.
Osaako kukaan sanoa tähän mitään, vai lähdenkö mittarikauppaan?
Kiitos vastauksista!
Comment