Hommasin just tuonti E32 735 -88:n ja ajattelin nyt ensiksi vaihtaa vähän nesteitä.
Olen kuullut, että ohjaus/jarrutehostinnesteenä tulisi käyttää ainoastaan bemarin omaa. Motonetista löytyy kuitenkin keltaista ja vihreää orkkislitkua. Kumpi olisi oikeaa vai onko väliä kumpaa laittaa. Tällä hetkellä sisällä olevista ei ota oikein selvää...
Manuaalilaatikon kyljessä on lätkä ATF only. Onko se ainoa ja oikea vaihtoehto, kuulostaa mulle vähän oudolta. Tiedän kyllä että jotkut muutkin autovalmistajat käyttää ATF:ää manuaaliaskeissa, mutta kuitenkin...Jos siis kuitenkin sitä, niin onko tarkkaa minkälaista, Dexron III,II, jotain muuta? Mulle on suositeltu myös synteettistä 75W/90 laatikkoöljyä sinne.
Sitten toi perä. Lukollisellehan suositellaan Mobil VS 500 ja ilman VS 600. Ajossa vaikuttaa, että se lukko löytys ku ei tarjoo vaan yhtä pyörää suddaamaan millään, mut tiedä nyt tästä ku käsi on (eka takavetoinen). Mistä kohtaa perästä löytäis sen numeron, että voisi vielä varmistaa. Onko toi perä ylipäätään tarkka mitä sille juottaa?
Moottoriöljyjen ja jarrunesteiden suhteen ei kai ole sen ihmeellisimpiä erityisvaatimuksia, samaa kun muihinkin?
Jäähdytinnesteet vaihdoin jo termarin vaihdon yhteydessä, laitoin varmuuden vuoksi sitä orkkis sinistä. Eroaako se oikeasti muista?
Niin, ja vielä. Mistä tähän kannattaa kysellä jatkossa varaosia? Noi perus kulutusosat löytyy näköjään Motonetinkin listalta, mutta jos jotain eksoottisempaa menee, en ekana haluaisi Laakkosen tiskille mennä köyhtymään...
Kiitoksia tiedoista etukäteen!
Olen kuullut, että ohjaus/jarrutehostinnesteenä tulisi käyttää ainoastaan bemarin omaa. Motonetista löytyy kuitenkin keltaista ja vihreää orkkislitkua. Kumpi olisi oikeaa vai onko väliä kumpaa laittaa. Tällä hetkellä sisällä olevista ei ota oikein selvää...
Manuaalilaatikon kyljessä on lätkä ATF only. Onko se ainoa ja oikea vaihtoehto, kuulostaa mulle vähän oudolta. Tiedän kyllä että jotkut muutkin autovalmistajat käyttää ATF:ää manuaaliaskeissa, mutta kuitenkin...Jos siis kuitenkin sitä, niin onko tarkkaa minkälaista, Dexron III,II, jotain muuta? Mulle on suositeltu myös synteettistä 75W/90 laatikkoöljyä sinne.
Sitten toi perä. Lukollisellehan suositellaan Mobil VS 500 ja ilman VS 600. Ajossa vaikuttaa, että se lukko löytys ku ei tarjoo vaan yhtä pyörää suddaamaan millään, mut tiedä nyt tästä ku käsi on (eka takavetoinen). Mistä kohtaa perästä löytäis sen numeron, että voisi vielä varmistaa. Onko toi perä ylipäätään tarkka mitä sille juottaa?
Moottoriöljyjen ja jarrunesteiden suhteen ei kai ole sen ihmeellisimpiä erityisvaatimuksia, samaa kun muihinkin?
Jäähdytinnesteet vaihdoin jo termarin vaihdon yhteydessä, laitoin varmuuden vuoksi sitä orkkis sinistä. Eroaako se oikeasti muista?
Niin, ja vielä. Mistä tähän kannattaa kysellä jatkossa varaosia? Noi perus kulutusosat löytyy näköjään Motonetinkin listalta, mutta jos jotain eksoottisempaa menee, en ekana haluaisi Laakkosen tiskille mennä köyhtymään...
Kiitoksia tiedoista etukäteen!
Comment