E32 Lukkoperä ja servotronic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kal3
    Bimmer Rookie
    • Jan 2007
    • 113
    • Keminmaa

    E32 Lukkoperä ja servotronic

    Elikkä autona 730i 89vm ja pari vikaa ilmennyt.
    Autossa on servotronic, joka ilmeisesti ei aina lähde päälle. Ohjaus on kohtyy jäykkänä (eli jokin tehostin vielä pelaa), mutta korjaantuu, kun virrat käyttää pois. Jumiva rele tms? kellään kokemusta?
    Toinen ongelma on alkuperäinen lukkoperä, joka ääntää välillä (ei aina, eikä huomattavaa eroa sillä onko auto/peräöljyt lämpimät vai ei) tiukkaan käännyttäessä. Kuuluuko tähän perään BMW:n lisäaineistetut peräöljyt vai kelpaako castrolin lukkoperäöljyt? Sillä tämänhetkisistä öljyistä ei ole mitään tietoa, eli koittais nyt ne vaihtaa aluksi.
    635csi -85, e34x2
  • G_Voima
    Bimmer Rookie
    • Oct 2002
    • 178
    • Pori

    #2
    Tuommosta löysin, jos servotronic temppuilee ja jumittelee välillä. Ni ton mukaa ne trankut paskana, uudet inee vaa, ja vikoja just tommone et toimii välillä.
    Kannattaa tosiaan tsekata toi boksi, juottaa kaikki nastat uusiks, se yleensä auttaa bemarin korjauksissa
    Ja sit mitata ne trankut, pikku homma. Se lootaki on siinä kuskin puoleisessa kick panelissa kajarin takana. Muista myös vaihtaa toi yks elko, ne pruukaa vanhoissa autoissa olla jo kuivat.

    Eli servotronicissa ei pitäisi olla mitään relettä, vaan magneettiventtiilillä ohjataan nesteen virtausta ja sitä venttiiliä tolla boksilla. Ei siinä sitten muita osia ole, se simpukkakin on täysin samanlainen mitä ilman s.tronicia, siinä on vaan se magneettiventtiili + johtosarja + ohjausboksi = ihanaa.

    Ja millai se perä ääntelee? Jos ei ulise niin pitäisi kyllä olla ok, jos auto on seissyt jonkun aikaa ja se vaan on jumissa vähän, niin kyllä se rivakassa käännöksessä "tärisee" tai pitää semmosta ihan pientämuotosta pauketta jos painaa kaasua ja pitoa löytyy sen verran ettei luista renkaat. En tiedä sitten pitäskö kauheesti ääntä pitää. Kyllä se mullakin joskus pitää ihan pientä ääntä tollai rivakkaissa käännöksissä, ei kokoajan kuiteskaan.
    Last edited by G_Voima; 15-06-2008, 21:35.
    "Software is like sex, it's better when it's free." ~Torvalds

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8276
      • Järvikylä (Nakkila)

      #3
      jatketaas tähän.. sain haltuuni tuon seiskan varustelistan ja sieltä ilmeni että servotronic pitäs löytyä.. ainoa vaan että ei se kyllä servotronicilta tunnu.. ohjaus on aina yhtä jäykkä, pysähdyksissä jopa raskas ja joskus harvoin liikkeelle lähtiessä ohjaus tuntuu taas liian köykäseltä (ehkä kun on tottunut siihen että ratista saa ottaa kiinni kun kääntää) ja sitten muutaman metrin jälkeen muuttuu "normaalin" jäykäksi.. eli ilmeisesti servotronic pysyy mukana sen muutaman metrin kunnes putoo pois päältä ja menee johonkin "oletusjäykkyyteen"

      olisiko tässä nyt kyseessä tuo edellä mainittu transistori vika? vai mistä kannattaa alkaa vikaa etsimään..

      lisätään vielä että leveillä renkailla paikallaan kääntäessä alkaa pumppu kiljumaan satunnaisesti
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • pheno
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 1998
        • Tampere

        #4
        Tollane linkki löytyi omasta arkistosta:



        Mielenkiintoisin kohta on ehkä tämä: George Mann used an 18 ohm fixed resistor (wire wound high capacity type) to bypass his servotronic -- 18 ohms gave him reasonable balance between highway and city driving feel.

        Comment

        Working...
        X