Elikkäs vika olisi tällänen:
Pihassa on -87 vuoden automaatti 730.
Kun auton starttaa kylmänä ja (yrittää) lähtee ajamaan niin auto ei reagoi kaasuun. Auto siis liikkuu eteenpäin ja taaksepäin D:n & R:n voimalla mutta kun kaasua painaa niin mitää ei tapahdu. N ja P vaihteellä kuitenkin kone ottaa kierroksia. Kun hetken on pyörinyt parkkipaikkaa ympärin ja saanut koneen lämpenemään niin auto rupee reagoimaan kaasuunkin.. Tähän operaatioon menee yleensä 10-15min. Myös huomannu kun olen yrittänyt saada konetta kuumaksi ja nostellu kierroksia N vaihteella niin savupilvi takana on aika älytön.. Ei kuitenkaan mustaa savua mutta kyllä hävettää!
Tuttava sano oman tehneen vastaavaa niin vikana oli tomaattilaatikon öljyn vähyys. Tarkistin asian ja öljyt olikin aika vähissä mutta ei ongelma korjaantunut. Voisiko mahdollisesti olla että siellä olisi suodatin tukossa ja tästä syystä auto vaatii sen lämpenemisen ennenkun rupee toimimaan koska öljy rupee paremmin juoksee?
Tossa kiertelin korjaamoja yrittäen saada huolto aikaa niin parissa paikassa veikattiin että kyseessä olisi joku anturi. Eräässä mun 525:ssa auto teki vastaavaa mutta lämpimänä niin lämpötilan tunnistin anturin vaihto korjautti sen. Vaihdoin tietty tästäkin laitoksesta saman anturin mutta ei tietenkään auttanut.
Eli tosiaan apua kaivataan kovasti.. Veikkauksiakin otetaan vastaan.
Pihassa on -87 vuoden automaatti 730.
Kun auton starttaa kylmänä ja (yrittää) lähtee ajamaan niin auto ei reagoi kaasuun. Auto siis liikkuu eteenpäin ja taaksepäin D:n & R:n voimalla mutta kun kaasua painaa niin mitää ei tapahdu. N ja P vaihteellä kuitenkin kone ottaa kierroksia. Kun hetken on pyörinyt parkkipaikkaa ympärin ja saanut koneen lämpenemään niin auto rupee reagoimaan kaasuunkin.. Tähän operaatioon menee yleensä 10-15min. Myös huomannu kun olen yrittänyt saada konetta kuumaksi ja nostellu kierroksia N vaihteella niin savupilvi takana on aika älytön.. Ei kuitenkaan mustaa savua mutta kyllä hävettää!
Tuttava sano oman tehneen vastaavaa niin vikana oli tomaattilaatikon öljyn vähyys. Tarkistin asian ja öljyt olikin aika vähissä mutta ei ongelma korjaantunut. Voisiko mahdollisesti olla että siellä olisi suodatin tukossa ja tästä syystä auto vaatii sen lämpenemisen ennenkun rupee toimimaan koska öljy rupee paremmin juoksee?
Tossa kiertelin korjaamoja yrittäen saada huolto aikaa niin parissa paikassa veikattiin että kyseessä olisi joku anturi. Eräässä mun 525:ssa auto teki vastaavaa mutta lämpimänä niin lämpötilan tunnistin anturin vaihto korjautti sen. Vaihdoin tietty tästäkin laitoksesta saman anturin mutta ei tietenkään auttanut.
Eli tosiaan apua kaivataan kovasti.. Veikkauksiakin otetaan vastaan.
Comment