Announcement

Collapse
No announcement yet.

e32 lämmitysongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • yvps
    BTCF Member
    • Dec 2007
    • 87
    • Kouvola

    e32 lämmitysongelma

    eli autossa ei ilmastointia vaan tavallinen lämmitin.puhallus toimii vain täysillä ja lämmön säätimet ei toimi kumpikaan.oiskos siinä lämmönsäätöyksikössä vikaa ja pystyykö sitä korjaamaan tai saiskohan sellaisen toimivan ostettua jostain?
  • waudeville
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 2089
    • Nokia

    #2
    epäilisin miekkaa ja romarit myy tuotteita
    e34 540ia -94 Batmobile
    candy-king

    ex: e32 735i -89
    e34 525i -89

    Comment

    • Leka
      BTCF Member
      • Sep 2003
      • 7701
      • Vilppula

      #3
      Originally posted by waudeville View Post
      epäilisin miekkaa ja romarit myy tuotteita
      Voi korjata myös itse.
      sigpic

      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


      Comment

      • Panu.K
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2004
        • 824
        • Salo

        #4
        Lainaan topicia. Minulla on e32 vuosimallia 88 ja automaatti ilmastoinnilla.

        Ongelmana on puhalluksen pätkiminen. Eli laite puhaltaa alkuun kaikilla puhaltimen nopeuksilla ihan ok ja säätö paneelissa palaa valitun moodin kohdalla vihreä valo. Kun autolla on jonkin aikaa ajanut sammuvat säätöpaneelista nämä vihreät valot (punaiset taustavalot palavat kyllä). Puhallin sammuu samalla ja toimii ainoastaan täydellä nopeudella tai kun kytkee huurteenpoiston päälle. huurteenpoisto nappulaan syttyy kyllä valinnasta ilmoittava keltainen ledi aina. Välillä vihreät valot syttyvät palamaan ja laite alkaa puhaltaa normaalisti.

        Takalasin lämmitin mikä toimii samasta paneelista toimii kanssa ihmeellisesti. Kertaakaan ei ole vielä ollu lasit huurussa niin en tiedä toimiiko se ollenkaan. Kumminkin kun takalasin lämmittimen kytkintä painelee syttyy välillä vihreät ledit palamaan ja puhallus alkaa toimia.

        Kontakti häiriöltähän tuo kuulostaa, mutta kiinnostaisi tietää että kun miekka on paskana palaako silloin nuo vihreät ledit ? Muita ideoita mikä olisi vialla ?

        (Vesiventtiili on vielä viallinen niin tulee myös kokoajan kuumaa, ostin jo yhden käytetyn mutta sekin oli yllätys yllätys paskana. Oli toinen kartio poikki)
        Kulkuvälineet:
        Etsintä käynnissä
        ex BMW:t
        e61 525i, e46 320Ci Cabriolet Msport Facelift, e32 735iA "USA -malli", e34 520 sedan, e34 525 tds touring, e30 325i Cabriolet "Msport1", e30 316,
        ex muun merkkiset:
        Toyota Avensis, Suzuki Bandit 1200, Toyota Corolla -98, Volkswagen Bora, Toyota Corolla -86, Honda VTR 1000 SP-1, Honda Fireblade 900rr SC28, Suzuki GSX-R 1186cc Turbo, Kawasaki ZX-10, Yamaha FZR 1000, Yamaha TT 350

        Comment

        • Panu.K
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2004
          • 824
          • Salo

          #5
          Tänään purin säätöpaneelin irti ja putsasin sen. Takaisin sitä laittaessani huomasin että vihreät ledit ja puhallin lakoilivat kun koskin säätöpaneeliiin tuleviin johtoihin. Tarkkaa vika paikkaa ei vielä löytynyt, mutta putsasin liittimet ja laitoin rasvaa niihin. Nyt ainakin toimi 120km ajan, ennen toimi maksimissaan 10 km. Jatketaan tutkimuksia.....
          Kulkuvälineet:
          Etsintä käynnissä
          ex BMW:t
          e61 525i, e46 320Ci Cabriolet Msport Facelift, e32 735iA "USA -malli", e34 520 sedan, e34 525 tds touring, e30 325i Cabriolet "Msport1", e30 316,
          ex muun merkkiset:
          Toyota Avensis, Suzuki Bandit 1200, Toyota Corolla -98, Volkswagen Bora, Toyota Corolla -86, Honda VTR 1000 SP-1, Honda Fireblade 900rr SC28, Suzuki GSX-R 1186cc Turbo, Kawasaki ZX-10, Yamaha FZR 1000, Yamaha TT 350

          Comment

          • Panu.K
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2004
            • 824
            • Salo

            #6
            Eipä auttanut korjaus, eli tänään teki taas samaa. Taidan huomenna irroittaa ohjaus paneelin ja juotella sen uudestaan läpi varmuuden vuoksi, kun se on aika helppo irroittaa. Ei millään jaksaisi alkaa irroittaa kojelautaa. No päivitellään taas jos selviää jotain.
            Kulkuvälineet:
            Etsintä käynnissä
            ex BMW:t
            e61 525i, e46 320Ci Cabriolet Msport Facelift, e32 735iA "USA -malli", e34 520 sedan, e34 525 tds touring, e30 325i Cabriolet "Msport1", e30 316,
            ex muun merkkiset:
            Toyota Avensis, Suzuki Bandit 1200, Toyota Corolla -98, Volkswagen Bora, Toyota Corolla -86, Honda VTR 1000 SP-1, Honda Fireblade 900rr SC28, Suzuki GSX-R 1186cc Turbo, Kawasaki ZX-10, Yamaha FZR 1000, Yamaha TT 350

            Comment

            • 525 TD
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2005
              • 281
              • IISALMI

              #7
              jonkin "rasvan" laitto liittimiin ei ainakaan paranna kontaktia

              eikö ne pitäisi mieluummin putsata jollakin rasvanpoistosprayllä tms. ?

              Comment

              • yvps
                BTCF Member
                • Dec 2007
                • 87
                • Kouvola

                #8
                alkuperäisestä aiheesta vielä sen verran että lämppärin säädin panelissa on takana kiinni semmoinen "palikka" missä näyttäis olevan paljon kaikenlaista juotosta ja nippeliä,siis ihan tehtaan jäljiltä.en ole löytäny autosta mitään muuta lämppärin toimintaan liittyvää.ainakin noi paikat joissa noi e34 oli ni ei tos 32 ollu mitään.vääntäiskö joku rautalangasta?

                Comment

                • Panu.K
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2004
                  • 824
                  • Salo

                  #9
                  Eilen juottelin säätöpaneelin kaikki juotokset uudestaan. Ei ole paha homma jos juotin pysyy vähänkään kädessä. Aikaa meni 20 min. Nyt tuntuisi toimivan ja en saanut puhaltimia sammumaan, vaikka kuinka heiluttelin kiskoin johtoja. Eilen illalla ainakin toimi hyvin. Päivitellään jos vielä pätkii.
                  Kulkuvälineet:
                  Etsintä käynnissä
                  ex BMW:t
                  e61 525i, e46 320Ci Cabriolet Msport Facelift, e32 735iA "USA -malli", e34 520 sedan, e34 525 tds touring, e30 325i Cabriolet "Msport1", e30 316,
                  ex muun merkkiset:
                  Toyota Avensis, Suzuki Bandit 1200, Toyota Corolla -98, Volkswagen Bora, Toyota Corolla -86, Honda VTR 1000 SP-1, Honda Fireblade 900rr SC28, Suzuki GSX-R 1186cc Turbo, Kawasaki ZX-10, Yamaha FZR 1000, Yamaha TT 350

                  Comment

                  • yvps
                    BTCF Member
                    • Dec 2007
                    • 87
                    • Kouvola

                    #10
                    edelleen aiheesta pihalla.sen verran on selvinny että autossa on siemensin lämppäri.veikkaisin että tossa säädinpanelissa kiinni olevassa palikassa ois se puhalluksen nopeudensäädin ku en ole sieltä kojelaudan suunnalta muutakaan löytäny.ton bmwfans sivujen osaluettelon mukaan ois ainakin sen hintanen et se vois olla joku muukin kun vaan muovikuori. 650€ mokomal hintaa.jos asiasta jotain tietoa jollain niin oisin kovasti kiitollinen.

                    Comment

                    • yvps
                      BTCF Member
                      • Dec 2007
                      • 87
                      • Kouvola

                      #11
                      no löyty se miekka sieltä ku tajus ettiä oikeasta paikasta.mitausten mukaan miekalle asti tulee sähköt ok.nyt sit tarttis sellasen miekan.siemens malli ja nro:1388202 (9)

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎