Announcement

Collapse
No announcement yet.

e32 735i A -91, putkisto?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mia89
    Newbiemmer
    • Feb 2009
    • 2
    • Hämeenlinna

    e32 735i A -91, putkisto?

    Elikkäs, minkälainen putkisto kat pöntöstä eteenpäin kantsis tehä ettei tehot kärsi/auto tukehdu.. Ja mahdollisesti haluaisin ulostulot molemmin puolin.. Mistä löytyy hinta-laatusuhteeltaan kunnon tuotteita? Minkälaiset takapöntöt; läpipuhaltavat vai kenties jotkut muut? (konetta on piristetty, ja ois kiva päästä päästöistäkin läpi jatkossakin )
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    #2
    Originally posted by Mia89 View Post
    Elikkäs, minkälainen putkisto kat pöntöstä eteenpäin kantsis tehä ettei tehot kärsi/auto tukehdu.. Ja mahdollisesti haluaisin ulostulot molemmin puolin.. Mistä löytyy hinta-laatusuhteeltaan kunnon tuotteita? Minkälaiset takapöntöt; läpipuhaltavat vai kenties jotkut muut? (konetta on piristetty, ja ois kiva päästä päästöistäkin läpi jatkossakin )
    No eipä se hirveästi vaikuta päästöihin mitä kattien jälkeen on.
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • Mia89
      Newbiemmer
      • Feb 2009
      • 2
      • Hämeenlinna

      #3
      Njoo..

      Kai se ny vaikuttaa jos esim. isken jonkun saabin -71 putken sen perään, ilman mitään.. ei vissiin toimi kovin hyvin yhteen ihan noin? (en siis oo iskemässä, mut anyway..)

      Comment

      • r.w.
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2007
        • 2510
        • Länsirannikko

        #4
        Originally posted by Mia89 View Post
        Kai se ny vaikuttaa jos esim. isken jonkun saabin -71 putken sen perään, ilman mitään.. ei vissiin toimi kovin hyvin yhteen ihan noin? (en siis oo iskemässä, mut anyway..)
        Mikä nykyisessä putkistossa on vikana, kun pitää vaihtaa?

        Ihan sama mitä kattien jälkeen laittaa, ei ne päästöarvot siitä miksikään muutu. En nyt äkkiseltään muista paljonko noiden kutoskoneisten putket oli läpimitaltaan, 2 1/2" muistaakseni. Se riittää kyllä. Aina on toki mahdollista lyödä väliin kollektori ja tuoda loppupätkä vain yhdellä esim. 3" putkella. Vaimentimia on aika turha ehdotella, kun ei tiedä budjettia, tavoitetta tai kysyjän mieltymyksiä. Motonetin tarvikepöntöt ja Simonsin "sport"-vaimentimet kiertäisin kuitenkin tässä tapauksessa kaukaa.

        E32:ssa on molemminpuolisten ulostulojen esteenä sellainen muotoseikka, että toisella puolella putkistolle varatun tilan vie kokonaisuudessaan bensatankki.
        1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

        Comment

        • djanni
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 883
          • 03

          #5
          Originally posted by r.w. View Post
          Mikä nykyisessä putkistossa on vikana, kun pitää vaihtaa?
          Kyseisen auton tuntien tiedän kertoa, että putkisto on romuna ja pitää vaihtaa.

          Tuo mitä r.w. mainitsi putken koosta meni muistaakseni oikein, eli lienee 2,5"
          Minun mielestäni e32:n henkeen ei sovi yhdistetty putki, vaan paremman näköinen on loppuun saakka kahdella putkella. Tuo bensatankki tosiaan taitaa pakottaa putket yhdelle puolelle.

          Vakioputki, koko setti KAT:ilta taaksepäin maksaa tarvikeliikkeissä 600-800€ (tarkistin just KL-varaosan nettikaupasta tasan 700€), joten tässä tapauksessa itse tehty tai teetetty putki on hyvinkin järkevä vaihtoehto.

          Jos jossain saa teetettyä sopivasti, niin rosteriputki. Riittävästi, muttei liikaa vaimennettyna. Tuossa autossa pitää kuulua moottoriäänetkin, ja rosteri voisi olla ihan kestävyydenkin kannalta hyvä vaihtoehto

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎