moro! tälläinen ongelma ilmeni kesä autossa. jarrut jää laahaamaan joka nurkasta n.puolen tunnin kaupunkiajon jälkeen(paljon jarrutuksia). auto parkkiin ja pieni odottelu ja taas toimii. vian ollessa päällä jarrupoljin kovan oloinen. nesteet vaihdettu,auttoi ehkä hieman.. ei vuotoja pääsylinterissä. olisko ehdotuksia mistä aloittaa? autohan on 735 -87 hydraulitehostajalla.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e32 jarruongelma
Collapse
X
-
onko kellään vastaavaa? poljin ei jää ns. puoleen väliin vian ollessa päällä. poljin vaan pikkuhiljaa kovettuu ja lopuksi alkaa laahata. nesteiden vaihto auttoi aika paljonkin. nyt jarrut ei tarraa niin lujaa kiinni vian ollessa päällä ku ennemmin ja kun ajaa vaan niin yhtäkkiä jarrut aukeaa. vasta odottelun jälkeen poljin palautuu normaaliksi.
-
-
Originally posted by jkan View PostItse puhdistaisin liukutapit ja männät joka kulmasta. Ja katsoisin että palat pääsevät liikkumaan vapaasti.
Comment
-
-
Originally posted by Vee-eit View PostVahvasti kuulostaa, että "pommi" on rikki, siis tehostajan paineakku. Nimi johtuu ulkonäöstä, musta pallo pääsylinterin lähellä.
puh.0505866848
Comment
-
-
Toinen mahdollisuus on vuotava jarrupääsylinteri. Hydraulinesteenä käytetään joko punaista tai vihreää ja niiden sekoittuminen voi aiheuttaa tiivisteiden tuhoutumista. Pahimmillaan se vie myös jarrutehostimen, mikä maksaa jo netissäkin yli 1000€.
FAQ-alueella on BMW:n E32 OEM-korjausopas, kehotan vakavasti käymään läpi ao korjauskohdan. Tuskin mitään rakettitiedettä, mutta ilmausten yms suhteen saa varmasti helposti oikein työjärjestyksen.
Pommin hajoaminen aiheuttaa lähinnä sen, että kun hydraulipumppu ei ole päällä, jarrujärjestelmä ei saa tehostusta ja poljin on kova. Jos jarrut jäävät laahaaman, voi satuloiden perinpohjainen mekaaninen puhdistus auttaa kovastikin.BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
Comment