Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw e32 käyntihäiriö-ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • deadriser
    Newbiemmer
    • May 2009
    • 9
    • ruovesi

    Bmw e32 käyntihäiriö-ongelma

    Eli auto käy tyhjäkäyntiä kohtalaisesti,välillä aaltoilee.Kaasua ei pahemmin kärsi kun alkaa yskimään.vikakoodit luettu(pyöreästä liittimestä) sähköissä ei vikaa toisin sanoen ei anna minkäänlaista vikailmoitusta.IMM ja kaasuläppä-anturi ok.Mistä kannattaisi seuraavaksi lähtee vikaa hakemaan,alkaa tuntua toivottomalta kun ei oo syntyny tekniikan ihmelapseksi.Auto on 730i 1989 manuaali.
  • BavariaPower
    Bimmer Fanatic
    • May 2008
    • 233
    • Jyväskylä

    #2
    Oisko imupuolella vuoto jossain tai lambda paskana?
    Käyttikset:


    E61 525D -06

    E60 530ia M-sport -06

    kesä-auto E21 "316" -82

    ex. E21 315 -81 :drive

    ex. E34 540ia -93

    ex. E34 520i -88

    ex. E34 525ia touring -93

    ex. E28 518i Bavaria -87

    Comment

    • -jacko-
      BTCF Member
      • Sep 2006
      • 207
      • Tampere

      #3
      onko sulla ilmamäärämittarin ja kaasuläpän välinen kumiputki ehjä ? jos saa sieltä ilmamäärämittarin jälkeen ilmaa.. jos letku halki jostain
      E28 528i -82 m30b34
      E46 330CI
      Chevrolet K3500 6.5TD

      Comment

      • deadriser
        Newbiemmer
        • May 2009
        • 9
        • ruovesi

        #4
        täytyy vielä katsoa tuota imupuolta.kyl mä starttipilotin kans kävin niitä läpi mut jos jotain jäi huomaamatta

        Comment

        • jpa88
          Bimmer Rookie
          • Apr 2007
          • 144
          • mme/jkl

          #5
          ettei sytyssä häikkää? tulpat?
          sigpic
          alfa 156
          e28 520i original teile
          ex:e32 730i "sepi"
          e21 "315"

          -MME connection-

          Comment

          • Styroxi
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2006
            • 384
            • Vaasa

            #6
            katsoppas liitin nro 7. http://www.realoem.com/bmw/showparts...54&hg=11&fg=40 imusarjan alta.. kuva tosin e34:sta mutta itselläni teki tuota samaa kun tuo putki vuoti.. en ole kyl varma onko sul tuollainen sama leku. mut saman kaltainen pitäisi löytyä..

            Comment

            • Keke71
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2007
              • 340
              • Kiiminki

              #7
              Vähän on samaa vikaa kuin jutun aloittajalla, paitsi ei rupee rykimään kaasua painattaessa. Uusittu kaikki imupuolen putket/letkut. Yritetty säätää imm, säädetty ees sun taa, ei oikein vaikutusta, varsinkaan tohon tyhjäkäyntiin, välillä tyhjäkäynti huopaa oikein kunnolla. Kanteen uusittu nokka, keinut sun muut, myös tietty imu/pakosarjan tiivisteet. Ainakin toi "tyhjäkäynti venttiili" tuntuis toimivan, kun se surisee/tärisee kun laittaa virrat päälle. Kovasti kyllä vaikuttais imuvuodolta, mutta mistä hitosta se vuotais? Niin, kulutusmittarikin heiluu välillä oudosti, tosin samalla kyllä heiluu myös nopeusmittarikin. Olisiko tohon syynä sit perässä oleva anturi? Joo, ja tulpat on uudet kuin myös johdot, jakajan kansi ja pyörijä. Olisiko villejä veikauksia mikä "maksaa", autoon on jo usko mennyt, mutta toivoa olisi

              E: autona e32 735 ilman "katteja"
              Last edited by Keke71; 22-05-2009, 22:15.
              E39 540iA Touring

              Comment

              • Patriot
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2007
                • 274

                #8
                Imusarjan tiivarit oli omasta mennyt aikanaan. Starttisprayn avulla saa tarkennettua mahdollista vuotoa. On kämäset vaihtaa, mutta tehtävissä. Imusarjan mutterit vaatii vähän sorminäppäryyttä.
                E39 540iA M62TUB44

                Comment

                • deadriser
                  Newbiemmer
                  • May 2009
                  • 9
                  • ruovesi

                  #9
                  venttiilit säädettiin uudestaan,imupuoli käytiin kertaalleen startti pilotin kans läpi,ei ilmenny mitään.ilmamäärämittarissa saattaa olla hämminkiä.kun ilman virtaa mitataan sillai ettei auto käy kaikki näyttäis olevan ok mut kun auto laitetaan käyntiin ja otetaan uusi analyysi niin aina kun kone rykäsee pomppaa käyrä taivaisiin nyt vaan pohditaan et johtuuko se paluuilmasta mikä tulee rykäsystä vai tuleeko se piikki mittarin päästä.
                  bensan paineetkin tarkastettiin ok.lambda ei kuulemma tällai vaikuta joten siihen ei oo takerrettu.Kyl toi imupuoli alkaa olla niitä ainoita paikkoja enää missä vika vois olla.

                  Comment

                  • shiftler
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2005
                    • 88
                    • Tornio

                    #10
                    Originally posted by Patriot View Post
                    Imusarjan tiivarit oli omasta mennyt aikanaan. Starttisprayn avulla saa tarkennettua mahdollista vuotoa. On kämäset vaihtaa, mutta tehtävissä. Imusarjan mutterit vaatii vähän sorminäppäryyttä.
                    Itellä oli kans kerran yksi imusarjan tiiviste pullahtanu imusarjan alapuoleta ulos ja tämän takia seokset ihan perseellään. Pääsitkö suihkiin pilottia myös imusarjan alle?
                    735 iA USA e32 Twin Turbo
                    328 iA

                    Comment

                    • Morkai
                      BTCF Member
                      • Sep 2005
                      • 3197
                      • Saarijärvi

                      #11
                      Bilteman tulpanjohdot, pyörijä, jakajan kansi, tulpat. Mittaamalla tulpanjohdot, pitää olla kuparijohtoja, joissa päätypaloissa vastukset. Pyörijä ja kansi ihan silmämääräsesti tarkistaen, kun eka irrottaa.
                      sigpic
                      E23 728iA V8-projekti
                      E38 730D -projekti
                      E39 540iA -projekti
                      I01 i3 -projekti

                      Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                      Comment

                      • deadriser
                        Newbiemmer
                        • May 2009
                        • 9
                        • ruovesi

                        #12
                        vika korjattu.kampiakselin tunnistin oli osittain irti.diagnoosi kun otettiin niin kone ei tietty ollu käynnissä joten se ilmoitti kaiken olevan ok.sit kun ei imupuoleltakaan mitään löytyny niin aloimme käymään antureita yksitellen läpi ja sieltä se vika sit löyty.Kiitokset kaikille neuvoa antaneille!!!

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎