Announcement

Collapse
No announcement yet.

E32 750 turbotus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • IDDQD
    Newbiemmer
    • Feb 2009
    • 19
    • Tuusula

    E32 750 turbotus

    Kohta on vuoden ehtinyt vanhentua omassa käytössä kyseinen kulkine, ja vaikka mukava peli on noinkin niin ei lisätehosta haittaa ois.

    Auto on "ei vähäp." niin sen takia ajattelin turbotusta, ainoa vaan etten itse asioista (vielä) mitään tiedä, eli homma pitäisi teettää ammattilaisella, ja vähän eksoottisempi moottorikin kyseessä niin kertokaas tietäjät saako siihen merkittävää lisätehoa muutaman tonnin (max 5k€) investoinnilla.

    Entäs muuten kestääkö paikat, esim koneen lohko tai automaattilaatikko minkä verran tehoja?

    Autoa olisi tarkoitus muutenkin vähän keventää sieltä täältä (ei ole Lang-mallia). Eihän siitä ehkä koskaan mitään tykkiä tule, mutta kun pidän ulkonäöstä ja ajettavuudesta...

    Eikä tää nyt mikään trolli ole, vaikka aloittelija tällä forumilla olenkin.

    Auto on tarkoitus pitää katulaillisena.
    Last edited by IDDQD; 05-09-2009, 23:26.
  • S4Driver
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 572
    • Kaukana

    #2
    Ei tolla rahalla.

    Comment

    • Paabo
      BTCF Member
      • Jul 2007
      • 4322
      • Lapinlahti City

      #3
      Jos on 5 tonnia ylimääräistä ja haluat menevämmän auton niin osta vaikka e36 325 tai 318is ja riisu niistä ylimääräinen paino pois. Saat urheilu auton tuntua pienellä rahalla.Olettaen, että 750.si on automaatti niin ei kestä varmastikkaan turbojen tuomaa vääntöä kovinkaan pitkään.:think
      E39 M5

      Comment

      • Micce///M
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2008
        • 3552
        • Hämeenlinna

        #4
        Viidellä tonnilla lastut penkissä, manuaali penkin alle ulkomailta ja putkea putkistoa varten.

        Comment

        • vesku61
          Newbiemmer
          • Jul 2006
          • 17

          #5
          Originally posted by IDDQD View Post
          Kohta on vuoden ehtinyt vanhentua omassa käytössä kyseinen kulkine, ja vaikka mukava peli on noinkin niin ei lisätehosta haittaa ois.

          Auto on "ei vähäp." niin sen takia ajattelin turbotusta, ainoa vaan etten itse asioista (vielä) mitään tiedä, eli homma pitäisi teettää ammattilaisella, ja vähän eksoottisempi moottorikin kyseessä niin kertokaas tietäjät saako siihen merkittävää lisätehoa muutaman tonnin (max 5k€) investoinnilla.

          Entäs muuten kestääkö paikat, esim koneen lohko tai automaattilaatikko minkä verran tehoja?

          Autoa olisi tarkoitus muutenkin vähän keventää sieltä täältä (ei ole Lang-mallia). Eihän siitä ehkä koskaan mitään tykkiä tule, mutta kun pidän ulkonäöstä ja ajettavuudesta...

          Eikä tää nyt mikään trolli ole, vaikka aloittelija tällä forumilla olenkin.

          Auto on tarkoitus pitää katulaillisena.
          Aja kärry Saksaan ja DINAN kehiin toki maksaa yli tuon kaavailemasi summan, mutta rahalla saa myös uuden alustan, jarrut ym. ja tietenkin takuun ja suomen katastus ukkoja varten vaadittavat todistukset hervottomista tehonlisäyksistä (lue tyyppitodistukset).

          Comment

          • Petteri75
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 2540
            • Kirkkonummi

            #7
            Mutta eikös M70B50 ole alumiininen, kaksoisketjullinen ja omaa loiskelevyt öljypohjassa..? Periaatteessa siis potentiaalia voisi ainakin koneen puolelta olla, siihen päälle valmiiksi sähköiset kaasuläpät, lisää laajakaistalambdat, virittää moottorinohjauksen uusiksi ja ennenkaikkea tekee kansityöt hyvin?

            Automaattilaatikko tuskin kestää, joten se pitäisi vaihtaa, esim. 6-vaihteiseen välikappaleella. Sitten keventämään autoa, 1.8t syö kovasti tehoa. Joten ehkä loppujen lopuksi E34 M5 voisi olla täydellinen vaihtoehto?
            BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

            Comment

            • Morkai
              BTCF Member
              • Sep 2005
              • 3197
              • Saarijärvi

              #8
              Tässähän näitä perusvirejä tohon koneeseen.. mutta turbotusta halvempi ratkasuhan tonne on siirtää joku tehokkaampi halpa kone. Eli lähinnä M73-konversio ja vaihtaa samalla "tehokkaamman" tuntuisen 5HP30 lootan, jolla saa kivasti kiihtyvyyttäkin.

              Kaikista halvin ja perstuntumalla eniten potkua/rahayksikkö saa vaihtamalla vaikka M5:n 3.91 lukkoperän. Normaalivälityksillähän toi 750 kerää ykkösellä 100kmh lasiin, joka tekee siitä melko laiskan olosen pienissä vauhdeissa.
              sigpic
              E23 728iA V8-projekti
              E38 730D -projekti
              E39 540iA -projekti
              I01 i3 -projekti

              Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

              Comment

              • Janzki
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 4947
                • Lohja

                #9
                No jopas on masentavaa porukkaa, varmasti tuonne ahtimen(t) saa laitatettua viidellä tonnilla.
                Mitään korkeapaine vehjestä tuosta on turha kaavailla, mutta pienen tehonlisäyksen taatusti saa ja oikein säädettynä varmasti vakio kone kestää.
                Laatikko nyt on pullonkaula, mutta varmasti oikein ajettuna sekin kestää ihan ok.

                Remeli olisi lienee kuitenkin se viisain, sen laitattaminen 5ke menee kyllä tiukille, ei toki mahdotonta.

                Summasummarum, kannattaa soitella läpi noita pajoja jotka moisia asennuksia tekee ja kysellä hintoja..Uskoisin että tämän "laman" aikana varmasti muutama paja on valmis moisen tekemään.
                Sähköposti.
                IG: janzki_

                Comment

                • Morkai
                  BTCF Member
                  • Sep 2005
                  • 3197
                  • Saarijärvi

                  #10
                  Originally posted by Janzki View Post
                  No jopas on masentavaa porukkaa, varmasti tuonne ahtimen(t) saa laitatettua viidellä tonnilla.
                  Mitään korkeapaine vehjestä tuosta on turha kaavailla, mutta pienen tehonlisäyksen taatusti saa ja oikein säädettynä varmasti vakio kone kestää.
                  Laatikko nyt on pullonkaula, mutta varmasti oikein ajettuna sekin kestää ihan ok.

                  Remeli olisi lienee kuitenkin se viisain, sen laitattaminen 5ke menee kyllä tiukille, ei toki mahdotonta.

                  Summasummarum, kannattaa soitella läpi noita pajoja jotka moisia asennuksia tekee ja kysellä hintoja..Uskoisin että tämän "laman" aikana varmasti muutama paja on valmis moisen tekemään.
                  Jos iskis M60B40 ja kovalla laatikolla, siihen kaveriks remmiahdin (kun näitä on tehty ja toimivat kombo keksitty) niin pääsis alle 5ke. En oikein millään usko, että toi M70B50 suosii tätä remmi/turboprojektia E32:ssa, kun tilaa ei ole edes sille yhdelle turbolle ja niitä tarviis melkein väkisin sen kaksi kipaletta. Toki jos alottas koko projektin sillä, että yrittäs siivota tilaa konehuoneeseen muuttelemalla säiliöiden paikkoja ja keplottelis imupuolen uusiks.

                  Kai sinne joku remmiahdin menis jos vaikka poistas ilmastoinnin ja heivais pissapojan säiliöt mäkeen. Siihen sit ku tila on keksitty, niin sais viriteltyä putket ja coolerillekin on mukavasti tilaa ilmastoinninkennon ja flektin paikalla ja etupuolella. Vakio moottorinohjauksen sais varmaan pienille ahdoille toimimaan ihan lastuttamalla ja koneeseen ei tarviis juuri muutoksia tehdä.

                  Jottei masentus, niin kyllähän tonne E30:nkin konehuoneeseen on saatu tilaa turboille.. vieläpä siististi.
                  Last edited by Morkai; 06-09-2009, 23:52.
                  sigpic
                  E23 728iA V8-projekti
                  E38 730D -projekti
                  E39 540iA -projekti
                  I01 i3 -projekti

                  Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                  Comment

                  • r.w.
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2007
                    • 2510
                    • Länsirannikko

                    #11
                    Ei oo tiheellä perällä enää kovin kiva ajella, vaikka suht' iloisesti kulkeekin. Mulla vei 14-16l seka-ajossa vähän kevyemmällä kopalla, lisäksi laatikon ohjelma ei tunnu oikein pysyvän mukana kun perä on reilun pykälän tiheämpi.

                    5k€ saattais just riittää 850i:n askiin vaikka marmorilta hakis, samalla hommaat M73B54:n ja uuden moottorinohjauksen. Muut perusparantelut tekee siinä ohella. Tolla ajelis vielä työmatkatkin, eikä tarvitsisi tekniikkamurheitakaan pelätä, toisin kuin sen twinturboturbohelvetin kanssa.

                    Tilaa siellä konehuoneessa kyllä on, kun vaan tekee. Fiksu jätkä unohtais tietty kokonaan ja hankkisi vaikka M3:n. Itsehän en toki siihen porukkaan kuulu, joten tervetuloa kerhoon. Potentiaalia tossa koneessa kyllä on, CSi:n tehoihin pitäisi päästä vaparinakin vielä aika helposti, mutta vaatii tietty muutakin kuin lastujen vaihtoa. Omia lukuja odotellessa...
                    Last edited by r.w.; 07-09-2009, 02:29.
                    1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                    Comment

                    • Micce///M
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2008
                      • 3552
                      • Hämeenlinna

                      #12
                      Ahdistusta kyseiseen laitteeseen ei kyllä viidellä tonnilla tee, ei mitenkään. Korkeintaan saa aikaan rytöläjän mikä laukee hetkellä minä hyvänsä. Jo pelkästään aski on pullonkaulana, minkä kestävyys on jo vakionakin arveluttavaa. Tosin ei omaa kokemusta askista, mutta mitä olen juttuja lukenut foorumeilta.

                      Mielestäni lastujen teko penkissä, manuaalinen aski, putkisto ja mahdollisesti tiuhempi perä on kaikista järkevin piristyskeino tällä rahalla:think

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎