Announcement

Collapse
No announcement yet.

E32 Webaston kauko-ohjaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Incarnated
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2008
    • 450
    • Seinäjoki

    #16
    Ei se mulla ainakaan vaikuttanu muuhun ku webaston toimintaan, eli tuskin yhdistyy ihan samantien kun alkaa starttailla


    Ja Axum, niin, vain telestartilla, eli tulis mieleen semmonen että se sun kytkentä ohjaa nyt pelkkää webaa, mutta unohtaa jotain muuta pois. Weban vesipumppu nyt varmaan aina pyörii, mutta ainakin omassa bimmerissä tuolla webastolla on joku erillinen sähköventtiili ennen termaria, jos tuon ohjaus onkin sen releyksikön varassa niin sillonhan se ei koskaan aukea...
    Last edited by Incarnated; 19-10-2009, 10:45.

    http://incarnated.pp.fi linkit kuntoon BMW->bmw

    Comment

    • Axum
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 4416
      • Kuopio

      #17
      Originally posted by Incarnated View Post
      Ei se mulla ainakaan vaikuttanu muuhun ku webaston toimintaan, eli tuskin yhdistyy ihan samantien kun alkaa starttailla


      Ja Axum, niin, vain telestartilla, eli tulis mieleen semmonen että se sun kytkentä ohjaa nyt pelkkää webaa, mutta unohtaa jotain muuta pois. Weban vesipumppu nyt varmaan aina pyörii, mutta ainakin omassa bimmerissä tuolla webastolla on joku erillinen sähköventtiili ennen termaria, jos tuon ohjaus onkin sen releyksikön varassa niin sillonhan se ei koskaan aukea...
      Sama mullakin on käynyt mielessä että Control unit auxiliary heater:illa on jotain tekemistä asian kanssa, mutta eipä siellä taida olla muita venttiilejä ahdistamassa kuin vesiventtiilit jotka aukeaa auton mennessä lepotilaan.
      - E30 325i M52B28TU Cabriolet
      - E39 528ia
      - KUOPION PUTKIMIEHET -team
      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

      Puretaan 520ia -97
      https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

      Comment

      • Incarnated
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2008
        • 450
        • Seinäjoki

        #18
        Originally posted by Axum View Post
        Sama mullakin on käynyt mielessä että Control unit auxiliary heater:illa on jotain tekemistä asian kanssa, mutta eipä siellä taida olla muita venttiilejä ahdistamassa kuin vesiventtiilit jotka aukeaa auton mennessä lepotilaan.
        Itseasiassa jos sulla tuo 535 on kyseessä niin sulla pitäs olla niitä venttiilejä kaksinki kappalein ahdistamassa


        http://incarnated.pp.fi linkit kuntoon BMW->bmw

        Comment

        • Aaltospoika
          Bimmer Rookie
          • Oct 2009
          • 37
          • Tampere

          #19
          No nih, uusi akku ostettu. Oli 45e hapotettuna Exiden akku Tampereella. Ihan kohtuullinen minusta. Vähän oli viritystä tuolla Webaston syötöissä, mutta ehkä siitä selvitty. Kokeillaan lisää huomenna.

          Alkuperäinen akku oli vuodelta 1991 eli voisi sanoa antiikkia. Eipä siellä kyllä nestettäkään enää ollut.

          Se annostelupumppu vissiin saa syötön ja ohjauksen sieltä peräkontin ohjauskeskuksesta? Se on seuraava kohde, jota tarkastellaan että saako polttoainetta koko mylly.

          No, kellotetaan lisää huomenna. Nyt ei enää huvita, kun sai taakse jarrukengät vaihdetuksi. Jos sitten noilla pääsee taas jonkin matkaa.

          Ja siinä asennuslevyssä on valmiiksi yksi 2-napainen liitin ja sen vieressä kiinnityspaikka jollekin apukomponentille. Olisiko siinä se kauko-ohjauksen liitospaikka? Piru, kun en saa piirettyä kuvaa tähän...

          Onko muuten kellään mitään hajua mitä ajotietokone ilmoittaa saksaksi, kun webastolla on hätä? Ja sen Webaston vissiin voi nollata sieltä peräkontin sulakepesistä, jotka on webaston ohjauksen kanssa samassa levyssä. Mulla siellä on kaksi sulaketta. Vissiin kaikki mitä tarvii?

          -Mikko
          Last edited by Aaltospoika; 19-10-2009, 16:22.
          Jarrut ne vauhdin tappaa...

          VW Golf 1.4 TSI 2011
          BMW 540 1997 touring
          Audi A3 SB 2013

          Comment

          • Axum
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 4416
            • Kuopio

            #20
            Originally posted by Incarnated View Post
            Itseasiassa jos sulla tuo 535 on kyseessä niin sulla pitäs olla niitä venttiilejä kaksinki kappalein ahdistamassa

            http://www.realoem.com/bmw/showparts...00&hg=64&fg=65
            Huomaa monikko, ja käsittääkseni kaikissa e34:ssä on kahdet vesiventtiilit.

            Laitan Webaston käyttöohjeen jakoon kunhan pääsen palomuurin läpi
            - E30 325i M52B28TU Cabriolet
            - E39 528ia
            - KUOPION PUTKIMIEHET -team
            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

            Puretaan 520ia -97
            https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

            Comment

            • Axum
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 4416
              • Kuopio

              #21
              Originally posted by Aaltospoika View Post
              Onko muuten kellään mitään hajua mitä ajotietokone ilmoittaa saksaksi, kun webastolla on hätä? Ja sen Webaston vissiin voi nollata sieltä peräkontin sulakepesistä, jotka on webaston ohjauksen kanssa samassa levyssä. Mulla siellä on kaksi sulaketta. Vissiin kaikki mitä tarvii?

              -Mikko
              OBC ei ilmoita mitään vioista ja sulakkeita löytyy lisää pikkuakun etupuolelta.
              PS. OBC:n saa myös lontooksi
              - E30 325i M52B28TU Cabriolet
              - E39 528ia
              - KUOPION PUTKIMIEHET -team
              - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

              Puretaan 520ia -97
              https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

              Comment

              • Aaltospoika
                Bimmer Rookie
                • Oct 2009
                • 37
                • Tampere

                #22
                Tutkittu lisää ja havaittu annostelupumppu risaksi. Ei mitään eloa. Mittasin kyllä liittimeltä kiinamittarilla, että jotain eloa niissä on eli päättelisin pumpun olevan jumissa tai rikki.

                Jos nyt niin käy, että se on kaputt ja uusi pitää ostaa. Ei taida käytettyjä kannattaa etsiä ja laittaa? Uusissa on tarjolla ollut tyypillä: 9012868C ihan kohtuuhintaisia mutta KAHAlla sanovat sen soveltuvan vain dieselille. Onko näin?

                Sieltä sanoivat oikean tyypin olevan KW 9012871B.

                Jos joltakulta löytyy tietoa, mista saisi kohtuuhintaisen pumpun, niin päiväni olisi pelastettu.

                -Mikko
                Last edited by Aaltospoika; 20-10-2009, 15:36.
                Jarrut ne vauhdin tappaa...

                VW Golf 1.4 TSI 2011
                BMW 540 1997 touring
                Audi A3 SB 2013

                Comment

                • Incarnated
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2008
                  • 450
                  • Seinäjoki

                  #23
                  Originally posted by Axum View Post
                  Huomaa monikko, ja käsittääkseni kaikissa e34:ssä on kahdet vesiventtiilit.

                  Laitan Webaston käyttöohjeen jakoon kunhan pääsen palomuurin läpi
                  Siis mitä mä tota realoemia tulkitsin niin ei noilla eri venttiileillä oo mitään tekemistä auton omien vesiventtiilien kanssa, vaan nuo on jotain webaston ohjaamia magneettiventtiileitä....itselläni yksi moinen ja tuossa kuvassa näkyis kaks. Toimivat vissii jotenki niin että estävät vettä kiertämästä moottorin läpi kunnes vesi on tarpeeks lämmintä.

                  http://incarnated.pp.fi linkit kuntoon BMW->bmw

                  Comment

                  • Supra^
                    BTCF Member
                    • Jul 2005
                    • 5150
                    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                    #24
                    Originally posted by Aaltospoika View Post
                    Tutkittu lisää ja havaittu annostelupumppu risaksi. Ei mitään eloa. Mittasin kyllä liittimeltä kiinamittarilla, että jotain eloa niissä on eli päättelisin pumpun olevan jumissa tai rikki.

                    Jos nyt niin käy, että se on kaputt ja uusi pitää ostaa. Ei taida käytettyjä kannattaa etsiä ja laittaa? Uusissa on tarjolla ollut tyypillä: 9012868C ihan kohtuuhintaisia mutta KAHAlla sanovat sen soveltuvan vain dieselille. Onko näin?

                    Sieltä sanoivat oikean tyypin olevan KW 9012871B.

                    Jos joltakulta löytyy tietoa, mista saisi kohtuuhintaisen pumpun, niin päiväni olisi pelastettu.

                    -Mikko
                    MTT-trading taisi noita myydä jossain vaiheessa. Tosin yritäppä ehjätä se vanha ensin. Sain omani ehjättyä aikanaan sillä että otin sen kokonaan irti ja yritin purkaa. No ruuvithan oli ruostunu kiinni oikein kunnolla, otin sitte yhdestä vanhasta suuttimen johdosta liittimen (kun oli samanlainen) ja nypäytin akussa ees taas monesti ja samalla herkistelin sitä vasaralla, niin pikkuhiljaa rupes kalvo liikkumaan pumpun sisällä.

                    Se toimii sit sykäyksillä, eli ei kannata kauaa pitää akussa kiinni, vaan pulssittaa.

                    Originally posted by Incarnated View Post
                    Siis mitä mä tota realoemia tulkitsin niin ei noilla eri venttiileillä oo mitään tekemistä auton omien vesiventtiilien kanssa, vaan nuo on jotain webaston ohjaamia magneettiventtiileitä....itselläni yksi moinen ja tuossa kuvassa näkyis kaks. Toimivat vissii jotenki niin että estävät vettä kiertämästä moottorin läpi kunnes vesi on tarpeeks lämmintä.
                    Juu, 535/BBW46-combossa on kaksin kappalein ja toiminta about just niinkuin selitit.
                    Musti 8HP
                    Nokivasara M47
                    TeiniCoupé DCT
                    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                    Ex:
                    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                    Comment

                    • Axum
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 4416
                      • Kuopio

                      #25
                      Originally posted by Incarnated View Post
                      Siis mitä mä tota realoemia tulkitsin niin ei noilla eri venttiileillä oo mitään tekemistä auton omien vesiventtiilien kanssa, vaan nuo on jotain webaston ohjaamia magneettiventtiileitä....itselläni yksi moinen ja tuossa kuvassa näkyis kaks. Toimivat vissii jotenki niin että estävät vettä kiertämästä moottorin läpi kunnes vesi on tarpeeks lämmintä.
                      Tarkoitatko osia #10?

                      Tuohan se selittääkin miksi ei toimi telestartilla, ilmeisesti Control unit auxiliary heater ohjaa noita venoja.. :think
                      - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                      - E39 528ia
                      - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                      Puretaan 520ia -97
                      https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                      Comment

                      • Supra^
                        BTCF Member
                        • Jul 2005
                        • 5150
                        • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                        #26
                        Originally posted by Axum View Post
                        Tarkoitatko osia #10?

                        Tuohan se selittääkin miksi ei toimi telestartilla, ilmeisesti Control unit auxiliary heater ohjaa noita venoja.. :think
                        Juuri niihin osiin tässä viitattiin. omasta oli jumissa yksi solenoidi, lyömällä sekin lähti toimimaan.
                        Musti 8HP
                        Nokivasara M47
                        TeiniCoupé DCT
                        E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                        Ex:
                        E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                        Comment

                        • Aaltospoika
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2009
                          • 37
                          • Tampere

                          #27
                          Ja nyt toimii taas. Ehkä voi taas keskittyä siihen aluperin kysymyksessä olevaan kauko-ohjaukseen. GSM:llä se taitaa olla halvin toteuttaa, jos ei löydy alkuperäistä kauko-ohjausta jostain romusta.

                          Minun Webaston vika oli onneksi vain lauennut lämpösulake Webaston päässä. Se esti sähkösyötön annostelupumpulle. Noissa on resetoitava vaihtoehto tai sitten sulava vaihtoehto, onneksi oli joku joskus laittanut minulle resetoitavan. Se vaan on 750:ssä sellaisessa paikassa, että sitä ei näe, mutta sen juuri tuntee sormella mistä painaa...

                          Nyt ainakin tuntui lähtevän polttamaan kuten pitääkin. Se onkin sitten eri juttu, miksi se lämpösuoja oli lauennut. Parempi ehkä se kuin että olisi auto palanut.

                          Ja nyt odottelemaan seuraavaa vikaa.

                          -Mikko

                          Ps. Kiitos Jürgen avusta.
                          Jarrut ne vauhdin tappaa...

                          VW Golf 1.4 TSI 2011
                          BMW 540 1997 touring
                          Audi A3 SB 2013

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎