Moro!
Olen selaillut foorumia enkä ole löytänyt ongelmaani sivuavaa aihetta. Vähän uudemman auton/laatikon tiimoilta löysin, mutta se kai on sen tyyppivika.
Eli kylmänä lähdettäessä auto kyllä ryömii eteen ja taakse. Sitten lähtee eteen vaikka D:llä, niin ei liiku oikeastaan mitenkään. Eikä kyllä nouse moottorin kierroksetkaan, kun tuuppaa pedaalia pohjaan eli ei luista. Tätä oiretta kestää muutaman minuutin/kilometrin ja sitten toimii taas kuin tuon ikäinen laatikko toimii. Auto kyllä liikkuu hitaasti ja pikkuhiljaa kerää vauhtia tuonkin aikana. Sitten se alkaa yhtäkkiä vaan toimimaan normaalisti. Laatikkohan on 4HP-22/EH.
Epäilin öljyn olevan vähissä, mutta sitä piisaa. Melkeinpä oli yli max.merkin. Edellinen omistaja oli vaihtanut vähemmän ajetun laatikon ja siihen öljyt pariin kertaan ja suodattimen. Tarkistin öljyn laatikko lämpöisenä ja P-asennossa moottorin ollessa käynnissä sekä sammutettuna. Niin puhdasta öljyä, että selvää rajaa ei näy, mutta menee melkein sen muovisen asteikon yläpuolelle.
Mikä on oire, jos liikaa öljyä? Luulisi, että se ajaa sen jostain pois että roiskuu. Voisiko ongelma liittyä paremminkin kylmään moottoriin /moottorinohjaukseen kuin vaihteistoon?
Ei viitsisi paskaksi asti ajaa.
Lopuksi kysyn, että onko Tampereen seudulla pätevää automaattikorjaamoa/huoltoliikettä? Poislukien merkkiliikkeet... =)
-Mikko
Olen selaillut foorumia enkä ole löytänyt ongelmaani sivuavaa aihetta. Vähän uudemman auton/laatikon tiimoilta löysin, mutta se kai on sen tyyppivika.
Eli kylmänä lähdettäessä auto kyllä ryömii eteen ja taakse. Sitten lähtee eteen vaikka D:llä, niin ei liiku oikeastaan mitenkään. Eikä kyllä nouse moottorin kierroksetkaan, kun tuuppaa pedaalia pohjaan eli ei luista. Tätä oiretta kestää muutaman minuutin/kilometrin ja sitten toimii taas kuin tuon ikäinen laatikko toimii. Auto kyllä liikkuu hitaasti ja pikkuhiljaa kerää vauhtia tuonkin aikana. Sitten se alkaa yhtäkkiä vaan toimimaan normaalisti. Laatikkohan on 4HP-22/EH.
Epäilin öljyn olevan vähissä, mutta sitä piisaa. Melkeinpä oli yli max.merkin. Edellinen omistaja oli vaihtanut vähemmän ajetun laatikon ja siihen öljyt pariin kertaan ja suodattimen. Tarkistin öljyn laatikko lämpöisenä ja P-asennossa moottorin ollessa käynnissä sekä sammutettuna. Niin puhdasta öljyä, että selvää rajaa ei näy, mutta menee melkein sen muovisen asteikon yläpuolelle.
Mikä on oire, jos liikaa öljyä? Luulisi, että se ajaa sen jostain pois että roiskuu. Voisiko ongelma liittyä paremminkin kylmään moottoriin /moottorinohjaukseen kuin vaihteistoon?
Ei viitsisi paskaksi asti ajaa.
Lopuksi kysyn, että onko Tampereen seudulla pätevää automaattikorjaamoa/huoltoliikettä? Poislukien merkkiliikkeet... =)
-Mikko
Comment