Vika ilmeni viikonlopun jälkeen, maanantaina aamulla työmatkalla auto sammui liikennevaloissa ja lähti uudelleen käyntiin lyhyen starttailun jälkeen. Tiistaina aamulla auto sammui moottoritielle satasen vauhdissa, rullailin pientareelle ja sain auton taas käyntiin.
Tähän mennessä olen vaihtanut virranjakajan kannen ja pyörijän, sytytyspuolan, sen timing adjustment boxin (toiseen käytettyyn). Kokeilin toista ruiskun ohjausboxia, mutta sillä auto sammui 10 minuutin ajon jälkeen. Boxin numero oli eri, tosin se on lähtöisin e28 528i:stä.
Mistä löytyy ruiskun boxien numerot ja vastaavuudet ?
Vaihdoin eilen käytetyn sytytyksen transistoriohjaimen ("kipinän vahvistin"). Voiko 6-napaisen transistoriohjaimen tilalla käyttää 7-napaista (sellaisen sai ostettua uutena).
Auto on siis e23 728i '85 (valmistettu syyskuussa '84), moottori M30B28 ja L-Jetronic ohjaa ruiskua.
Ruiskun pumppu näyttää alkuperäiseltä, kun vaihdoin eilen pa-suodattimen. Minkänäköinen on ruiskupumpun rele (se iso musta) ja voisiko se aiheuttaa ko. vian ?
Mistä löytyy e23 728i L-Jet ETM ja kytkentäkaavio ?
Miten vaihdetaan virranjakajan sisälle hall-anturi, ilmeisesti koko jakaja täytyy purkaa. Anturi näyttää olevan sellainen pyöreä muovikiekko, jonka sisällä on käämitty lankaa ja siinä on kaksi liitintä.
Toivoisin pikaisia vastauksia/arvauksia viasta. Tympii ajella kun ei tiedä, milloin auto sammuu kesken ajon.
Tähän mennessä olen vaihtanut virranjakajan kannen ja pyörijän, sytytyspuolan, sen timing adjustment boxin (toiseen käytettyyn). Kokeilin toista ruiskun ohjausboxia, mutta sillä auto sammui 10 minuutin ajon jälkeen. Boxin numero oli eri, tosin se on lähtöisin e28 528i:stä.
Mistä löytyy ruiskun boxien numerot ja vastaavuudet ?
Vaihdoin eilen käytetyn sytytyksen transistoriohjaimen ("kipinän vahvistin"). Voiko 6-napaisen transistoriohjaimen tilalla käyttää 7-napaista (sellaisen sai ostettua uutena).
Auto on siis e23 728i '85 (valmistettu syyskuussa '84), moottori M30B28 ja L-Jetronic ohjaa ruiskua.
Ruiskun pumppu näyttää alkuperäiseltä, kun vaihdoin eilen pa-suodattimen. Minkänäköinen on ruiskupumpun rele (se iso musta) ja voisiko se aiheuttaa ko. vian ?
Mistä löytyy e23 728i L-Jet ETM ja kytkentäkaavio ?
Miten vaihdetaan virranjakajan sisälle hall-anturi, ilmeisesti koko jakaja täytyy purkaa. Anturi näyttää olevan sellainen pyöreä muovikiekko, jonka sisällä on käämitty lankaa ja siinä on kaksi liitintä.
Toivoisin pikaisia vastauksia/arvauksia viasta. Tympii ajella kun ei tiedä, milloin auto sammuu kesken ajon.
Comment