Announcement

Collapse
No announcement yet.

E32 750iL LAD tasonsäätö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _eiCCa_
    Newbiemmer
    • Apr 2010
    • 7
    • Suomi

    E32 750iL LAD tasonsäätö

    Tuli hankittua tollanen E32 750iL vm 89.

    Autosta on poistettu LAD säätöventtiili koska se on alkanut vuotamaan.
    Tilalle on vain vedetty uusi putki jonka päässä hana.
    Hanaan voi kytkeä irtonaisen hydraulipumpun jolla saadaan järjestelmään lisää nestettä jos halutaan... Hanan avaamalla nestettä tulee ulos ja perä laskee..

    Lisäksi edellinen omistaja on jumittanut auton takajouset kumipaloilla, jotta ne eivät pääse juurikaan joustamaan. Liekkö siksi että nyt järjestelmässä ei ole paluupuolta säiliöön ja että liika jousto pamauttaisi pommit??

    No, ahkerana väsääjänä tilasin tuohon jo toimivan säätöventtiilin, mutta nyt pitäisi vielä nähdä jostain kuva että mihin se tulee ja millainen vipusysteemi siitä lähtee ja mihin kohtaan vakaajaa. Lisäksi tartteisin kaikki kolme letkua jotka lähtee/tulee venttiilille, noista kaksi yhä autossa mutta ovat ruostuneet pilalle.

    Pitäisi siis saada kuva tuosta venttiilistä kun se on autossa kiinni.
    Löytyykö apuja?

    EDIT: Nyt kun tässä en ole vielä mitään ehtinyt tekemään niin tuli mieleen että millainen operaatio tähän olis laittaa tavalliset iskarit ja jouset taakse? Onko kukaan toteuttanut tällaista?
    Last edited by _eiCCa_; 23-04-2010, 13:17.
  • jarzap
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2004
    • 319
    • Sodankylä/Pyhäsalmi

    #2
    Auttaako tämä
    "Paska analyysi!"

    Comment

    • Morkai
      BTCF Member
      • Sep 2005
      • 3197
      • Saarijärvi

      #3
      Originally posted by _eiCCa_ View Post
      EDIT: Nyt kun tässä en ole vielä mitään ehtinyt tekemään niin tuli mieleen että millainen operaatio tähän olis laittaa tavalliset iskarit ja jouset taakse? Onko kukaan toteuttanut tällaista?
      Mulla on tossa omassa iL:ssä korvattu tasonsäätöiskarit tavallisilla, ei vaadi mitään muita toimenpiteitä kuin tulpata ne hydrauliputket. Mieluusti vaihtasin tasonsäädön takaisin jos löytyis järkevästi iskarit, jousipallot ja letkut. Tasonsäädöllisessä on noi jouset lyhemmät, että nekin on syytä vaihtaa mikäli ei halua madaltaa perästä.
      sigpic
      E23 728iA V8-projekti
      E38 730D -projekti
      E39 540iA -projekti
      I01 i3 -projekti

      Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

      Comment

      • waudeville
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 2089
        • Nokia

        #4
        laitas nyt kuva siitä osasta niin katon onko tallin perukoilla vanhoissa iskareissa osa kiinni
        e34 540ia -94 Batmobile
        candy-king

        ex: e32 735i -89
        e34 525i -89

        Comment

        • _eiCCa_
          Newbiemmer
          • Apr 2010
          • 7
          • Suomi

          #5
          Joo eli tuosta jarzapin laittamasta kuvasta tarviin enää tuon venttiilin kiinnitysraudan, tangon vakaajalle sekä tuon tangon kiinnityshärpäkkeen joka tulee vakaajaan.
          Lisäksi pitäs saada tosiaan vielä ne hydrauliletkut tuolle venttiilille.
          tässä se kuva

          Tässä on tuo venttiili jonka jo pistin tilaukseen.
          Last edited by _eiCCa_; 25-04-2010, 10:19.

          Comment

          • waudeville
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2006
            • 2089
            • Nokia

            #6
            jep jep.eipä noita etupään osia ole itellä
            e34 540ia -94 Batmobile
            candy-king

            ex: e32 735i -89
            e34 525i -89

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎