En löytänyt searchilla vastaavaa topiccia.
Eli e32 750iA vm-89 katoaa tehot kesken ajon. Alussa teki silloin tällöin, nyt lähes jatkuvasti.
Parhaiten vian huomaa kun ajaa maantienopeuksia, eli 80km/h ja siitä eteenpäin. Tasakaasulla ajettaessa ensin kulutusmittari pomppaa 20litran huitteille tai korkeammalle, ja sitten lähtee nopeus pikku hiljaa laskemaan. Kaasua painaessa ei tapahdu mitään, pari kertaa kun käyttää kaasua ylhäällä ja pumppaa kaasua niin moottori "herää eloon" ja meno taas jatkuu. Toisinään kun yrittää oikein kiihdyttää, vaikuttaisi että moottori hieman pätkisi hetken ja röpöttää oudosti eikä oikein mitään tapahdu, sitten yhtä äkkiä saattaa ampua ku elukka eteenpäin.
Nyt lähes koko ajan moottori tuntuu puutuneelle, ei jaksa lähteä vetämään kunnolla. Vian tullessa päälle, vaihdelaatikko vaihtaa melko terävästi, tuntuu ihan selvästi nykäisynä vaihdot. Kun vika ei ole päällä, laatikko toimii hienosti.
Vaihdettua osaa:
-tulpat, tulpanjohdot, vänkärinpuolelle virranjakajan kansi, toinen puoli puhdistettu
-molemmille puolille haitari imuputket
-maffit säädetty kun joku oli käynyt niitä roplaamassa
-entinen omistaja vaihtanut vasemman puolen lambdan
Mistä lähteä vikaa hakemaan, tekisikö viallinen lambda tällaista? Suuttimet jotenkin vialliset? Ei pitäisi olla enää imuvuotoja. Hyviä arvauksia saa esittää.
Eli e32 750iA vm-89 katoaa tehot kesken ajon. Alussa teki silloin tällöin, nyt lähes jatkuvasti.
Parhaiten vian huomaa kun ajaa maantienopeuksia, eli 80km/h ja siitä eteenpäin. Tasakaasulla ajettaessa ensin kulutusmittari pomppaa 20litran huitteille tai korkeammalle, ja sitten lähtee nopeus pikku hiljaa laskemaan. Kaasua painaessa ei tapahdu mitään, pari kertaa kun käyttää kaasua ylhäällä ja pumppaa kaasua niin moottori "herää eloon" ja meno taas jatkuu. Toisinään kun yrittää oikein kiihdyttää, vaikuttaisi että moottori hieman pätkisi hetken ja röpöttää oudosti eikä oikein mitään tapahdu, sitten yhtä äkkiä saattaa ampua ku elukka eteenpäin.
Nyt lähes koko ajan moottori tuntuu puutuneelle, ei jaksa lähteä vetämään kunnolla. Vian tullessa päälle, vaihdelaatikko vaihtaa melko terävästi, tuntuu ihan selvästi nykäisynä vaihdot. Kun vika ei ole päällä, laatikko toimii hienosti.
Vaihdettua osaa:
-tulpat, tulpanjohdot, vänkärinpuolelle virranjakajan kansi, toinen puoli puhdistettu
-molemmille puolille haitari imuputket
-maffit säädetty kun joku oli käynyt niitä roplaamassa
-entinen omistaja vaihtanut vasemman puolen lambdan
Mistä lähteä vikaa hakemaan, tekisikö viallinen lambda tällaista? Suuttimet jotenkin vialliset? Ei pitäisi olla enää imuvuotoja. Hyviä arvauksia saa esittää.
Comment