Announcement

Collapse
No announcement yet.

e32 750iA tehot katoaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zeneg
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2007
    • 1238
    • Oulu

    e32 750iA tehot katoaa

    En löytänyt searchilla vastaavaa topiccia.

    Eli e32 750iA vm-89 katoaa tehot kesken ajon. Alussa teki silloin tällöin, nyt lähes jatkuvasti.

    Parhaiten vian huomaa kun ajaa maantienopeuksia, eli 80km/h ja siitä eteenpäin. Tasakaasulla ajettaessa ensin kulutusmittari pomppaa 20litran huitteille tai korkeammalle, ja sitten lähtee nopeus pikku hiljaa laskemaan. Kaasua painaessa ei tapahdu mitään, pari kertaa kun käyttää kaasua ylhäällä ja pumppaa kaasua niin moottori "herää eloon" ja meno taas jatkuu. Toisinään kun yrittää oikein kiihdyttää, vaikuttaisi että moottori hieman pätkisi hetken ja röpöttää oudosti eikä oikein mitään tapahdu, sitten yhtä äkkiä saattaa ampua ku elukka eteenpäin.

    Nyt lähes koko ajan moottori tuntuu puutuneelle, ei jaksa lähteä vetämään kunnolla. Vian tullessa päälle, vaihdelaatikko vaihtaa melko terävästi, tuntuu ihan selvästi nykäisynä vaihdot. Kun vika ei ole päällä, laatikko toimii hienosti.

    Vaihdettua osaa:
    -tulpat, tulpanjohdot, vänkärinpuolelle virranjakajan kansi, toinen puoli puhdistettu
    -molemmille puolille haitari imuputket
    -maffit säädetty kun joku oli käynyt niitä roplaamassa
    -entinen omistaja vaihtanut vasemman puolen lambdan

    Mistä lähteä vikaa hakemaan, tekisikö viallinen lambda tällaista? Suuttimet jotenkin vialliset? Ei pitäisi olla enää imuvuotoja. Hyviä arvauksia saa esittää.
  • Morkai
    BTCF Member
    • Sep 2005
    • 3197
    • Saarijärvi

    #2
    Sähkösten kaasuläppien aukaisu ja putsaus, varmaankin takertelee.
    sigpic
    E23 728iA V8-projekti
    E38 730D -projekti
    E39 540iA -projekti
    I01 i3 -projekti

    Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

    Comment

    • zeneg
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2007
      • 1238
      • Oulu

      #3
      Originally posted by Morkai View Post
      Sähkösten kaasuläppien aukaisu ja putsaus, varmaankin takertelee.
      Selvä, tehdäänpä semmoinen temppu jos kummenis johonkin suuntaan.

      Otin eilen akun kengän irti pariksi tunniksi, laitoin takaisin ja tein sen moottorin synkronoinnin. Tämän jälkeen auto pelasi hetken aikaa normaalisti, joten voidaan olettaa vian löytyvän jostain anturi/sähköpuolelta.

      Comment

      • jaskap
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2010
        • 526
        • Finland Rovaniemi

        #4
        Terve !

        Lisäinfoa sähköhäiriöihin löytyy näistä linkeistä:



        E38.org is the source for sharing knowledge and information about enjoying, caring for, maintaining, repairing and owning the BMW e23, e32 and e38 7-series automobiles.


        Paras tietenkin olisi, jos saisi käsiinsä Bentleyn manuaalin, jossa on kerrottu esim. miten auton itsediagnostiikalla saisi alustavasti testattua järjestelmän. Maksaa Alfamerilla tiukan satasen. Ja taitaa siinä olla komponenttien arvotkin, jos haluaa yleismittarilla tutkiskella.

        Mulla löytyy kyllä vitossarjaan ko. manuaali, onkohan siinä samanlainen itsediagnostiikkajärjestelmä ?, Onko jollain tietoa ??

        Sinä muuten taidat olla se kaveri, jolle soitin sinun Ex 525:sta ja kyselin jakohihnasta.

        Tsemppiä kuningasmoottorin kanssa puuhasteluun !
        e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
        e32 750 iA -88 DoubleSex.
        Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

        Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
        e32 735 1/18
        e34 M5 1/18
        e24 635 Csi 1/18
        e9 3.0 CSi 1/18
        e31 850 Csi

        Comment

        • zeneg
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2007
          • 1238
          • Oulu

          #5
          Originally posted by jaskap View Post
          Terve !

          Lisäinfoa sähköhäiriöihin löytyy näistä linkeistä:



          E38.org is the source for sharing knowledge and information about enjoying, caring for, maintaining, repairing and owning the BMW e23, e32 and e38 7-series automobiles.


          Paras tietenkin olisi, jos saisi käsiinsä Bentleyn manuaalin, jossa on kerrottu esim. miten auton itsediagnostiikalla saisi alustavasti testattua järjestelmän. Maksaa Alfamerilla tiukan satasen. Ja taitaa siinä olla komponenttien arvotkin, jos haluaa yleismittarilla tutkiskella.

          Mulla löytyy kyllä vitossarjaan ko. manuaali, onkohan siinä samanlainen itsediagnostiikkajärjestelmä ?, Onko jollain tietoa ??

          Sinä muuten taidat olla se kaveri, jolle soitin sinun Ex 525:sta ja kyselin jakohihnasta.

          Tsemppiä kuningasmoottorin kanssa puuhasteluun !
          Viaksi on paljastunut kuskin puolen kaasuläppä, uutta käytettyä tässä odotellaan että saapuis postiin. Vanha kaasuläppä jumitti ja yksi läpän kulmantunnistimen karvoista oli lähtenyt kulkemaan.

          Kyllähän täältä foorumilta noita manuaaleja löytyy.

          Tosiaan mulle soittelit tossa yks päivä siitä, jospa se auto pelaisi sullakin. Kiinnostaisi tietää, että missä kunnossa vanha exä nykysin on, että teeppä joku showroom esittely tai projekti puolelle uus topicci siitä jos jotain aijot värkätä.

          Comment

          • jaskap
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2010
            • 526
            • Finland Rovaniemi

            #6
            Hieno homma, että vika selkisi. Tarjoaa varmaan komiat kyydit kunnossa ollessaan.

            Viissatanen käyttöentisöidään entiseen loistoonsa. Vaatii lähinnä helmakoteloiden korjauksen, konepellin ja takaluukun maalauksen ym. pientä sipistelyä. Tarkoitus on pitää kampetta useita vuosia.

            Eka auto oli e21 ja nyt mietityttää, miksi ihmeessä sen jälkeen pitikään 20 vuotta muun merkkisillä ns. autoilla ajella
            e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
            e32 750 iA -88 DoubleSex.
            Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

            Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
            e32 735 1/18
            e34 M5 1/18
            e24 635 Csi 1/18
            e9 3.0 CSi 1/18
            e31 850 Csi

            Comment

            • zeneg
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2007
              • 1238
              • Oulu

              #7
              Originally posted by jaskap View Post
              Hieno homma, että vika selkisi. Tarjoaa varmaan komiat kyydit kunnossa ollessaan.

              Viissatanen käyttöentisöidään entiseen loistoonsa. Vaatii lähinnä helmakoteloiden korjauksen, konepellin ja takaluukun maalauksen ym. pientä sipistelyä. Tarkoitus on pitää kampetta useita vuosia.

              Eka auto oli e21 ja nyt mietityttää, miksi ihmeessä sen jälkeen pitikään 20 vuotta muun merkkisillä ns. autoilla ajella
              Varmasti tarjoaa oikein hyvät kyydit kunhan kuntoon saadaa.

              Teeppä siis projekti -osioon niin pääsee seurailee tapahtumia.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎