Announcement

Collapse
No announcement yet.

e32 730i vm91 koko auto tärisee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Soininen
    BTCF Member
    • Nov 2006
    • 1296
    • Kajaani

    e32 730i vm91 koko auto tärisee

    Kyseisessä purkissa on ollut jo pidemmän aikaan sama ongelma tuon täristyksen kanssa. Se alkaa noin 90km/h ja vähenee huomattavasti 130km/h nopeudessa. Takapäähän vaihdettu apurungon isot puslat ja ne pienet tangot (nimeä niille nyt en musita) ja kallistuksen vakaajat.

    Etupäähän hiljattain laitettu myös uusia niveliä ja sielläkään ei väljää pitäisi olla. Pyöränlaakeritkin kaikki ok.

    Kaikkihan alkoi talvirenkailla kun kävin auton pesemässä. Ajelin autolla noin 20km pesupaikalle, peseskelin sen ja takisin tullessa julmettu tutina. Pesulla nyt en usko sen kummemin mitään merkitystä olleen, sattumaa vain. Samalle iltaa vaihdoin vielä kesärenkaat alle että jos se vika korjaantuisi mutta V***t!

    Neuvoja kaivataan!!!
    E28 "525i" M52 -84
    F11 520d xDrive -16
  • zeneg
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2007
    • 1238
    • Oulu

    #2
    Originally posted by Soininen View Post
    Kyseisessä purkissa on ollut jo pidemmän aikaan sama ongelma tuon täristyksen kanssa. Se alkaa noin 90km/h ja vähenee huomattavasti 130km/h nopeudessa. Takapäähän vaihdettu apurungon isot puslat ja ne pienet tangot (nimeä niille nyt en musita) ja kallistuksen vakaajat.

    Etupäähän hiljattain laitettu myös uusia niveliä ja sielläkään ei väljää pitäisi olla. Pyöränlaakeritkin kaikki ok.

    Kaikkihan alkoi talvirenkailla kun kävin auton pesemässä. Ajelin autolla noin 20km pesupaikalle, peseskelin sen ja takisin tullessa julmettu tutina. Pesulla nyt en usko sen kummemin mitään merkitystä olleen, sattumaa vain. Samalle iltaa vaihdoin vielä kesärenkaat alle että jos se vika korjaantuisi mutta V***t!

    Neuvoja kaivataan!!!
    Kardaaniin liittyvää?

    Comment

    • Soininen
      BTCF Member
      • Nov 2006
      • 1296
      • Kajaani

      #3
      Originally posted by zeneg View Post
      Kardaaniin liittyvää?
      Sinnekkin on vaihdettu kannatinlaakeri ja rättinivel :think
      E28 "525i" M52 -84
      F11 520d xDrive -16

      Comment

      • allu72
        Bimmer Rookie
        • Jul 2005
        • 78

        #4
        jumittavat jarrumännät (ja ehkä kiero levy) oli omassa aikoinaan tärinän syy. sillä ei tosin silloin pystynyt ajamaan yli 70kmh tai tuntui että koko laitos hajoaa siihen paikkaan.
        E12 520 Automatic -76 (RIP)
        E23 735iA -84 (myyty)
        E32 750iA -88 (ajopeli)

        Comment

        • JoniB
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2005
          • 551
          • Lappeenranta

          #5
          Kolahteleeko montuissa?

          Jos kolisee niin reaktiotangot kannattaa tarkistaa..
          Maksaa sen n.50e/kpl ja kannattanee vaihtaa jokatapauksessa.

          Reaktiotankojen kuluneisuus aiheuttaa mm. tutinaa ja auton lievää "vaeltamista".

          Kannattaa tarkistaa asia

          Comment

          • Kiko750
            BTCF Member
            • Oct 2009
            • 361
            • Oulu/Finland

            #6
            Juu. ittellä oli vasemman etusen jarrun männät jumissa ja julmettu tutina alkoi juurikin yli 70km/h vauhdissa. Vannekkin kuumeni melko lailla ja jarrupalojen käry oli mahtava. Tähän oli vaihdettu uudet levyt ja palat. Männät painui silloin niin syvälle että hieman reunastaan ruostunut mäntä jumittui laahaamaan. Korjaantu ku laitto uudet sisuskalut jarrusatulaan

            Originally posted by allu72 View Post
            jumittavat jarrumännät (ja ehkä kiero levy) oli omassa aikoinaan tärinän syy. sillä ei tosin silloin pystynyt ajamaan yli 70kmh tai tuntui että koko laitos hajoaa siihen paikkaan.

            Comment

            • Soininen
              BTCF Member
              • Nov 2006
              • 1296
              • Kajaani

              #7
              Originally posted by JoniB View Post
              Kolahteleeko montuissa?

              Jos kolisee niin reaktiotangot kannattaa tarkistaa..
              Maksaa sen n.50e/kpl ja kannattanee vaihtaa jokatapauksessa.

              Reaktiotankojen kuluneisuus aiheuttaa mm. tutinaa ja auton lievää "vaeltamista".

              Kannattaa tarkistaa asia
              Uudet vaihdettu tuossa keväällä joten en usko niistä johtuvan

              Originally posted by Kiko750 View Post
              Juu. ittellä oli vasemman etusen jarrun männät jumissa ja julmettu tutina alkoi juurikin yli 70km/h vauhdissa. Vannekkin kuumeni melko lailla ja jarrupalojen käry oli mahtava. Tähän oli vaihdettu uudet levyt ja palat. Männät painui silloin niin syvälle että hieman reunastaan ruostunut mäntä jumittui laahaamaan. Korjaantu ku laitto uudet sisuskalut jarrusatulaan
              Tää jarruhomma voisikin olla kun joskus jos ajaa pidemmän matkaa niin kuskin puolen takajarru käyryää hiukan. Eli eikun jarru kauppaan
              E28 "525i" M52 -84
              F11 520d xDrive -16

              Comment

              • Soininen
                BTCF Member
                • Nov 2006
                • 1296
                • Kajaani

                #8
                Kaikki takapään jarru romut uusittu! eikä mitään vaikutusta!! alkaa pikkuhiljaa vituttamaan! Lisää apuja?!
                E28 "525i" M52 -84
                F11 520d xDrive -16

                Comment

                • epäkesko
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2009
                  • 49
                  • pyhäjoki

                  #9
                  Onkohan kardaanin ristikot oikeassa linjassa tai muutoin kunnossa?
                  -E36 325tds -94

                  Comment

                  • Soininen
                    BTCF Member
                    • Nov 2006
                    • 1296
                    • Kajaani

                    #10
                    Originally posted by epäkesko View Post
                    Onkohan kardaanin ristikot oikeassa linjassa tai muutoin kunnossa?
                    Pitäisi kyllä olla oikeassa linjassa ja ainakin sillon oli kun tärinä alkoi pitääpä mennä taas alle kunhan pääsee nosturille.
                    E28 "525i" M52 -84
                    F11 520d xDrive -16

                    Comment

                    • pheno
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 1996
                      • Tampere

                      #11
                      kardaanin CV-nivel kuivahtanut ?

                      Comment

                      • Havis
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 1838
                        • Kotona/Poissa

                        #12
                        Originally posted by Soininen View Post
                        Pitäisi kyllä olla oikeassa linjassa ja ainakin sillon oli kun tärinä alkoi pitääpä mennä taas alle kunhan pääsee nosturille.
                        Tee jonkin avustajan kanssa semmonen testi, että ajatte esim. 4-kaista tiellä ja kaveri toisesta autosta seuraa kuinka sinun E32:n pyörät pelaa silloin kun tärinä iskee päälle.

                        Olen nimittäin nähnyt motarilla muutamankin kerran ohittettavassa autossa sellaisia renkaan pomppimisia että ihme ettei kúski ole kummastellut tutinoita. Tuommoinen vapina pitäisi kyllä aika pian näkyä renkaan laikukkaana kulumisena.

                        Jos pomppimista esiintyy, saattaa syyllinen olla iskunvaimennuksessa tai siihen liittyvissä tukikumeissa.
                        "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                        E60 523iA -08

                        Comment

                        • Soininen
                          BTCF Member
                          • Nov 2006
                          • 1296
                          • Kajaani

                          #13
                          Originally posted by pheno View Post
                          kardaanin CV-nivel kuivahtanut ?
                          Nyt tuli kyllä sellasta hepreaa että tarkentaisitko? :think
                          E28 "525i" M52 -84
                          F11 520d xDrive -16

                          Comment

                          • Rocla
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2002
                            • 7692
                            • Kajaani

                            #14
                            Originally posted by Soininen View Post
                            Nyt tuli kyllä sellasta hepreaa että tarkentaisitko? :think
                            Constant velocity joint, vakionopeusnivel, käytetään myös kardaaneissa korvaamaan nivelristiä, yleisempi käyttökohde vetoakselin nivelenä.

                            Linkissä osa #13



                            Voit yrittää lisätä rasvaa sen sisään.
                            Olli.

                            Comment

                            • Guest's Avatar

                              #15
                              automaatti vai manuaali?

                              Koitas vaihdelaatikon päätä, vois olla väljä siitä.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎