Announcement

Collapse
No announcement yet.

E32 Etupään akselisto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dew
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2009
    • 272
    • Jyväskylä

    E32 Etupään akselisto

    Eli pitäs pienimuotosta etupään remppaa tehä omaan E32. Eli ongelmat on, että kummaltakin puolelta edestä kuuluu kolahdus töyssyissä ja yli 90km/h vauhdissa ratin vatkaaminen. Autona E32 730i -91

    Noiden ongelmien aiheuttajat selvisi. Kummanki puolen taempien alatukivarsien nivelet ovat väljät ja kuskin raidetangon pää väljä.

    Eli kysymykset kuuluu:

    1. Motonetissä myydään raidetangon päitä vaskät. ja oikeakät. kierteelle. Eli kumman noista tarvitsen? Eli siis tulee kuskinpuolelle.

    2. Mikä tuon taemman alatukivarren oikea nimitys on? Ja myydäänkö itse niveltä erikseen vai joudunko koko varren hommaamaan. Osasta löytyi tämmönen numero 1129957.1 mutta tolla en mitää löytänyt. Ja kannattaako noiden yhteydessä mitään muuta uusia?

    Koko etuakselistoa en viitsi uusiks laittaa, kun kummatki etummaiset alatukivarret näyttivät täysin uusilta ja rahatilannekkaan ei sitä nyt salli.
    Last edited by Dew; 09-09-2010, 17:48.
    BMW 325i Cabriolet -90
  • jpa88
    Bimmer Rookie
    • Apr 2007
    • 144
    • mme/jkl

    #2
    Originally posted by Dew View Post
    Eli pitäs pienimuotosta etupään remppaa tehä omaan E32. Eli ongelmat on, että kummaltakin puolelta edestä kuuluu kolahdus töyssyissä ja yli 90km/h vauhdissa ratin vatkaaminen. Autona E32 730i -91

    Noiden ongelmien aiheuttajat selvisi. Kummanki puolen taempien alatukivarsien nivelet ovat väljät ja kuskin raidetangon pää väljä.

    Eli kysymykset kuuluu:

    1. Motonetissä myydään raidetangon päitä vaskät. ja oikeakät. kierteelle. Eli kumman noista tarvitsen? Eli siis tulee kuskinpuolelle.

    2. Mikä tuon taemman alatukivarren oikea nimitys on? Ja myydäänkö itse niveltä erikseen vai joudunko koko varren hommaamaan. Osasta löytyi tämmönen numero 1129957.1 mutta tolla en mitää löytänyt. Ja kannattaako noiden yhteydessä mitään muuta uusia?

    Koko etuakselistoa en viitsi uusiks laittaa, kun kummatki etummaiset alatukivarret näyttivät täysin uusilta ja rahatilannekkaan ei sitä nyt salli.
    meinasitko sitä tukivartta jossa on ylempi pallonivel? jos niin ni oiskohan se reaktiotanko?? ja kyllähän sinne saa ainakin uretaaniset puslat
    sigpic
    alfa 156
    e28 520i original teile
    ex:e32 730i "sepi"
    e21 "315"

    -MME connection-

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8257
      • Järvikylä (Nakkila)

      #3
      Originally posted by Dew View Post
      Eli pitäs pienimuotosta etupään remppaa tehä omaan E32. Eli ongelmat on, että kummaltakin puolelta edestä kuuluu kolahdus töyssyissä ja yli 90km/h vauhdissa ratin vatkaaminen. Autona E32 730i -91

      Noiden ongelmien aiheuttajat selvisi. Kummanki puolen taempien alatukivarsien nivelet ovat väljät ja kuskin raidetangon pää väljä.

      Eli kysymykset kuuluu:

      1. Motonetissä myydään raidetangon päitä vaskät. ja oikeakät. kierteelle. Eli kumman noista tarvitsen? Eli siis tulee kuskinpuolelle.

      2. Mikä tuon taemman alatukivarren oikea nimitys on? Ja myydäänkö itse niveltä erikseen vai joudunko koko varren hommaamaan. Osasta löytyi tämmönen numero 1129957.1 mutta tolla en mitää löytänyt. Ja kannattaako noiden yhteydessä mitään muuta uusia?

      Koko etuakselistoa en viitsi uusiks laittaa, kun kummatki etummaiset alatukivarret näyttivät täysin uusilta ja rahatilannekkaan ei sitä nyt salli.
      katoppa tuo myynti-ilmo ->

      http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=196909

      ne taaemmat alatukivarret on reaktiotangot ja kun niiden hela menee loppuun niin alkaa aivan käsittämätön vatkutus jarrutuksissa ja/tai tietyissä nopeuksissa
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • Dew
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2009
        • 272
        • Jyväskylä

        #4
        Elikkä tuota nuolen osoittamaa kaarevaa osaa tarkoitan.



        Elikkä onko tuossa se pallonivel valmiina kiinni vai onko erillinen osa? Onko peto2 tuollaisia ne sulla myynnissä olevat?
        BMW 325i Cabriolet -90

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8257
          • Järvikylä (Nakkila)

          #5
          Originally posted by Dew View Post
          Elikkä tuota nuolen osoittamaa kaarevaa osaa tarkoitan.



          Elikkä onko tuossa se pallonivel valmiina kiinni vai onko erillinen osa? Onko peto2 tuollaisia ne sulla myynnissä olevat?
          samasta osasta puhutaan.. pallonivel on kiinteä = vaihdettava koko varsi jos nivel väljistyy, puslan pystyy vaihtamaan mutta on perseestä jos ei ota koko vartta irti autosta = vähemmällä vaivalla vaihtaa koko varren

          ja juuri kyseiset varret löytyy varastosta
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • Dew
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2009
            • 272
            • Jyväskylä

            #6
            Originally posted by peto2 View Post
            samasta osasta puhutaan.. pallonivel on kiinteä = vaihdettava koko varsi jos nivel väljistyy, puslan pystyy vaihtamaan mutta on perseestä jos ei ota koko vartta irti autosta = vähemmällä vaivalla vaihtaa koko varren

            ja juuri kyseiset varret löytyy varastosta
            Laitoin sulle YV:tä.


            Vielä kiinnostais tuo raidetangon pää homma, jos joku siihen osaa kertoa vastauksen.
            BMW 325i Cabriolet -90

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8257
              • Järvikylä (Nakkila)

              #7
              Originally posted by Dew View Post
              Laitoin sulle YV:tä.


              Vielä kiinnostais tuo raidetangon pää homma, jos joku siihen osaa kertoa vastauksen.
              joo siis raidetangon pituutta säädetään pyörittämällä sitä akselia niin raidetangon päissä pitää olla erikätiset kierteet jotta pituus muuttuu kun sitä tankoa pyöritetään.. tuli muuten mieleen että mulle on tulossa yhdet ylimääräset täydelliset raidetangot (molemmin puolin)
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • allu72
                Bimmer Rookie
                • Jul 2005
                • 78

                #8
                Lainaan hiukan threadia koska olen juuri saman osaston kimpussa. Ja auttaa tämä alkuperäistä kysyjääkin jos meinaa reaktiotankoa irroitella

                Eli, täytyisi löytää työkalu jolla pallonivelet saisi nätisti separoitua rei'istään. Haarukan toimivuuteen en oikein usko koska sitä tuskin saa lyötyä kovin tukevasti jos se alahässäkkä on irroitettuna iskarista. Mutta mites sellainen ruuvattava hommeli?
                E12 520 Automatic -76 (RIP)
                E23 735iA -84 (myyty)
                E32 750iA -88 (ajopeli)

                Comment

                • V W
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2009
                  • 335
                  • Salo

                  #9
                  Originally posted by allu72 View Post
                  Lainaan hiukan threadia koska olen juuri saman osaston kimpussa. Ja auttaa tämä alkuperäistä kysyjääkin jos meinaa reaktiotankoa irroitella

                  Eli, täytyisi löytää työkalu jolla pallonivelet saisi nätisti separoitua rei'istään. Haarukan toimivuuteen en oikein usko koska sitä tuskin saa lyötyä kovin tukevasti jos se alahässäkkä on irroitettuna iskarista. Mutta mites sellainen ruuvattava hommeli?
                  Tuli tosa viikko aikaa vaihdettua etupään nivelet,pajavasara tuli havaittua jälleen toimivaksi.

                  Raidetangonpää pienenpänä yleensä irtoaa koht helposti, alatukivarren ja reaktiotangon kun irrottaa korin päästä, niin pääsee paremmin antamaan pientä moukkua.
                  Ford 4500 :think Nuffield
                  Volvo 264 GLE,Toyota BJ40x3,Toyota BJ45(avolava),Toyota HJ60, E24 635CSi

                  Kawasaki ZX-12R
                  Borat

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎