ilmaantu viikko sitten sillai, että huomasin puhalluksen voimistuvan, silloin kun ei täysillä, rattia käännettäessä oikealle ja auton ollessa liikkeellä. Tätä ei tapahdu vasemmalle käännettäessä eikä auton seistessä moottori käynnissä ja käännettäessä rattia mihinkään suuntaan. Lisäksi eilen puhallus oli täysin kaputt kaikilla toiminnoilla, mutta tänään toimi taas entiseen ratti-ohjaus-malliin. Missä vika?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E32 tuuletin reistailee, puhallus voimistuu rattia kääntämällä
Collapse
X
-
Originally posted by bember View Postilmaantu viikko sitten sillai, että huomasin puhalluksen voimistuvan, silloin kun ei täysillä, rattia käännettäessä oikealle ja auton ollessa liikkeellä. Tätä ei tapahdu vasemmalle käännettäessä eikä auton seistessä moottori käynnissä ja käännettäessä rattia mihinkään suuntaan. Lisäksi eilen puhallus oli täysin kaputt kaikilla toiminnoilla, mutta tänään toimi taas entiseen ratti-ohjaus-malliin. Missä vika?
-
-
Originally posted by bember View PostE32 1992 730iA, vin DA23969. Mutta miten se ratin oikealle kääntäminen voi vaikuttaa?
Eli kun käännät autoasi, keskipakoisvoima heittää akselin toiseen laitaan, ja se pyörii hetken nopeammin.
...Vaihda se moottori, hyytyy jossain vaiheessa kokonaan.
Comment
-
-
Originally posted by bember View Postei siihen mitään "heittoa" tarvita se muuttuu ihan lievästä uhjaamisesta oikealle. Olisko muita teorioita. Millainen ohjaustehostus tuossa on?
Mitä kautta puhallinmoottori vaihdetaan?
Comment
-
-
Originally posted by bember View Postloppunut tuo oireilu itsestään viime kirjoittelun jälkeen ja nyt on hankittuna ylimääräinen puhallinmoottori tarpeettomana.Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11
Comment
-
-
Originally posted by bember View Postei siihen mitään "heittoa" tarvita se muuttuu ihan lievästä uhjaamisesta oikealle. Olisko muita teorioita. Millainen ohjaustehostus tuossa on?
Mitä kautta puhallinmoottori vaihdetaan?
Oma arvaukseni on se että autossasi on servotronic, eli tehostuksen voimaa sähköllä muuttava systeemi ja rattia käännettäessä se ottaa enemmän virtaa ja sitä ei sitten jostain syystä enää sitten riitä tarpeeksi puhaltimelle.
Arvauksia syistä:
-yhteinen maadoitus, huono kosketus.
-yhteinen virransyöttä, huono kosketus.
-viallinen päävirtasulake, pätkii, eikä anna tarpeeksi virtaa läpi.
-aivan tyhjä akku ja riittämätön lataus.
-servotronic rikki ja syö järjettömästi virtaa kääntäessä.
Nämä kaikki ovat arvauksia, en ollenkaan katsonut kaaviota, en siis tiedä onvatko nuo edes oikeassa elämässä mahdollisia tapauksia.Olli.
Comment
-
-
Vieläkin toimii moitteettomasti, eikä tuota ratin-kääntö-ilmiötä ole.
Pääsulake chekattu, eikä mulla liene sähköistä tehostusta. e32 1992:ssa. Vuoden sisällä uusittu 100A/h akku ja 140A laturi.
Hankin sen puhaltimen, mutta "don´t fix it, if it ain´t broken" -on mun motto.
Puhallin siis autom.ilmastoinnilliseen ja autom. epäpuhtauksia haistelevaan ja automaattilaatikolliseen e32/34:seen. Saa 50:llä.Last edited by bember; 06-03-2011, 22:57.
Comment
-
Comment