Announcement

Collapse
No announcement yet.

E32 Muutoskatsatus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ///Cappe
    Newbiemmer
    • Jan 2012
    • 4
    • Mustasaari

    E32 Muutoskatsatus

    Moro!
    Autona 730i-89 ja moottori vaihdettu samanlaisesta (735i) ja nyt pitäis muutoskatsastaa tuo. Mitä lippuja ja lappuja pitää olla mukana ja mistä noita voisi tulostella?
  • Zetz
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 3230
    • Joensuu

    #2
    Originally posted by ///Cappe View Post
    Moro!
    Autona 730i-89 ja moottori vaihdettu samanlaisesta (735i) ja nyt pitäis muutoskatsastaa tuo. Mitä lippuja ja lappuja pitää olla mukana ja mistä noita voisi tulostella?
    ite en kävis edes muutoskatsastamassa. koneet päällepäin samanlaiset, lyöt vaan b30:n imusarjan tuohon b34:n kanteen niin ei ensimmäisenä loista konehuoneessa 3.5
    puh/txt/whatsapp: 0452673541
    näillä mennään talvella:
    e39 523ia arctic silver
    e87 116i Japanrot
    ja näillä kesällä:
    e30 328i *Rot m50b28

    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
    ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

    Comment

    • Axum
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 4416
      • Kuopio

      #3
      Originally posted by Zetz View Post
      ite en kävis edes muutoskatsastamassa. koneet päällepäin samanlaiset, lyöt vaan b30:n imusarjan tuohon b34:n kanteen niin ei ensimmäisenä loista konehuoneessa 3.5
      Miksi ihmeessä? ei se olisi sitten yhtään laillisempi kuin ilman muutoskatsastusta.

      Tulostat esim. realoem.com/bmwfans.info:sta kuvat vaihdetuista osista ja menet inssin juttusille
      - E30 325i M52B28TU Cabriolet
      - E39 528ia
      - KUOPION PUTKIMIEHET -team
      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

      Puretaan 520ia -97
      https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

      Comment

      • Morkai
        BTCF Member
        • Sep 2005
        • 3197
        • Saarijärvi

        #4
        Niin eipä siinä tarvii kuin tulostaa laput, että jarrut on vaihdettu 735:n kokosiin tai tehokkaampiin ja voimansiirrosta sama homma. Kaine vaatii konttorilla, että perä ja vetarit on saman kokoiset kuin 735:ssa (joissain 730 on, mutta ei kaikissa) Ei kannata myöskään unohtaa, että haluavat tietää jarrupääsylinterit ja muutkin hilut.
        sigpic
        E23 728iA V8-projekti
        E38 730D -projekti
        E39 540iA -projekti
        I01 i3 -projekti

        Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

        Comment

        • r.w.
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2007
          • 2510
          • Länsirannikko

          #5
          Originally posted by Morkai View Post
          Niin eipä siinä tarvii kuin tulostaa laput, että jarrut on vaihdettu 735:n kokosiin tai tehokkaampiin ja voimansiirrosta sama homma. Kaine vaatii konttorilla, että perä ja vetarit on saman kokoiset kuin 735:ssa (joissain 730 on, mutta ei kaikissa) Ei kannata myöskään unohtaa, että haluavat tietää jarrupääsylinterit ja muutkin hilut.
          Mun käsittääkseni molempia malleja on tehty sekä typ.210 että typ.188 -perillä, jolloin hilut on samat. Painavampi ja tehokkaammalla koneella oleva 730i V8 sen sijaan on aina typ.188-peräinen ja, joten voimansiirtoon eivät käytännössä voi vaatia muutoksia.
          1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

          Comment

          • Grafen Walder
            Newbiemmer
            • Jul 2006
            • 24

            #6
            Laillista,tai ei

            Originally posted by Zetz View Post
            ite en kävis edes muutoskatsastamassa. koneet päällepäin samanlaiset, lyöt vaan b30:n imusarjan tuohon b34:n kanteen niin ei ensimmäisenä loista konehuoneessa 3.5
            Tämä minullakin kävi mielessä pari vuotta sitten, kun tein samanlaisen koneenvaihdon.

            Asentaja - kokenut tuunailija - oli sitä mieltä, että ihan turhaa, ei ne sitä siellä katso (kai se riippuu konttorista ja inssin elämäntilanteesta).
            Tuon imusarjan vaihto koneen paikallaan ollessa on sen verran hankalaa, etten sitä ole vielä tähänkään mennessä viitsinyt tehdä. Ja itsetunto on aina 0,5 litraa korkeammalla, kun konepelti kohoaa
            Jos tuosta laillisen haluaisi, pitäisi selvittää vähäpäästöisyyskuviotkin, ei innosta ja voi käydä kalliiksi, pahimmassa tapauksessa ylittää auton arvon...
            Jarruthan noissa on ihan identtiset, perävälitys on vähän eri (mun mielestä tämä tiheämpi sopii paremmin tähän autoon meikäläisiin olosuhteisiin).

            - Ja kahdesti on jo katsastettu tällä koneella. (tietysti aina vähän jännittää)

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              #7
              Mutta oikeasti voisi koittaa nämä muutoskatsastaa.

              Tässä vielä joskus päästään tilanteeseen että autoille ei saa itse tehdä mitään kun kaikki lasketaan että aina koitetaan jotenkin huijata.

              Comment

              • ///Cappe
                Newbiemmer
                • Jan 2012
                • 4
                • Mustasaari

                #8
                Kyllä tuo olis ihan tarkoitus muutoskatsastaa... Mitekäs osaisko joku rautalangasta vääntäen laittaa vaikka jotkut linkit Mitkä saisin tulostella katsastusta varten?

                Comment

                • Zetz
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2005
                  • 3230
                  • Joensuu

                  #9
                  Originally posted by ///Cappe View Post
                  Kyllä tuo olis ihan tarkoitus muutoskatsastaa... Mitekäs osaisko joku rautalangasta vääntäen laittaa vaikka jotkut linkit Mitkä saisin tulostella katsastusta varten?
                  omien selailujen mukaan eikun suoraan konttorille muutoskatsastusta tekemään. menee 730 omilla jarruilla ja alustalla muutoksesta läpi.
                  puh/txt/whatsapp: 0452673541
                  näillä mennään talvella:
                  e39 523ia arctic silver
                  e87 116i Japanrot
                  ja näillä kesällä:
                  e30 328i *Rot m50b28

                  Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                  ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

                  Comment

                  • JD
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 1194
                    • Espoo

                    #10
                    Originally posted by Zetz View Post
                    omien selailujen mukaan eikun suoraan konttorille muutoskatsastusta tekemään. menee 730 omilla jarruilla ja alustalla muutoksesta läpi.
                    Mutta ei ilman muutoskatsastuksen vaatimia dokumentteja.

                    Printtaat osaluettelosta

                    sivut joissa on
                    jarrut
                    jouset
                    etuakselisto
                    taka-akselisto

                    Molemmista malleista, alkuperäinen 730i ja osien luovuttaja 735i,
                    laitat sivut vierekkäin ja merkkaat valmiiksi ne osat joissa on eri osanumerot.
                    Sitten vaihdat ne osat joissa oli eri numerot.

                    Nyt katsastaja näkee nopeasti erot ja tehdyt muutokset niin pääsee antamaan leiman.
                    Last edited by JD; 08-02-2012, 15:08.
                    Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
                    https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

                    Comment

                    • Joma
                      BTCF Member
                      • Feb 2011
                      • 1320
                      • Masku

                      #11
                      Ei noi riitä pitää olla maahantuojan vastaavuustodistus, itse en edes tarvinnut osaluetteloiden kuvia.
                      E30 M52b28 M122h Amme
                      E28 x monta
                      E23 728i Ministeri
                      E10 1600-2 Garret

                      VW LT50 Huoltoajoneuvo
                      HD lapio jätskikruiseri

                      Comment

                      • muuris
                        BTCF Member
                        • Aug 2002
                        • 3501
                        • Jyväskylä

                        #12
                        Originally posted by Joma View Post
                        Ei noi riitä pitää olla maahantuojan vastaavuustodistus, itse en edes tarvinnut osaluetteloiden kuvia.
                        Ei tarvi maahantuojalta mitään jos voit muuten selvittää eroavaisuudet (ne ETK:n kuvat käy). Jarrujen mitat ym selviää niistä, loput osanumeroilla.
                        E30 325iX '86
                        Instagram

                        Comment

                        • Joma
                          BTCF Member
                          • Feb 2011
                          • 1320
                          • Masku

                          #13
                          No montakos tekniikanvaihtoa sinä olet katsastanut, kun väität ettei tuommoista tarvitse vaan jotkut ominpäin printatut laput käy?

                          Editoidaan senverran eli siis maahantuojan hyväksymät laput tms, ehkä ne ominpäin printatut voi joissain tapauksissa laskea niihin.
                          Last edited by Joma; 08-02-2012, 23:03.
                          E30 M52b28 M122h Amme
                          E28 x monta
                          E23 728i Ministeri
                          E10 1600-2 Garret

                          VW LT50 Huoltoajoneuvo
                          HD lapio jätskikruiseri

                          Comment

                          • JD
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 1194
                            • Espoo

                            #14
                            Originally posted by Joma View Post
                            No montakos tekniikanvaihtoa sinä olet katsastanut, kun väität ettei tuommoista tarvitse vaan jotkut ominpäin printatut laput käy?

                            Editoidaan senverran eli siis maahantuojan hyväksymät laput tms, ehkä ne ominpäin printatut voi joissain tapauksissa laskea niihin.
                            Aika monta on muutoskatsastettu eikä maahantuojalta ole tarvittu mitään lappuja. Osaluettelon kopiot kertoo helposti eroavaisuudet, ne on aina kelvanneet.
                            Last edited by JD; 10-02-2012, 11:14.
                            Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
                            https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

                            Comment

                            • muuris
                              BTCF Member
                              • Aug 2002
                              • 3501
                              • Jyväskylä

                              #15
                              Originally posted by Joma View Post
                              No montakos tekniikanvaihtoa sinä olet katsastanut, kun väität ettei tuommoista tarvitse vaan jotkut ominpäin printatut laput käy?
                              Sanooko laki sinun mielestä, että vaaditaan maahantuojan laput?

                              Kolme isompaa muutoskatsastusta tehty, ja kaikki on menny läpihuutojuttuna hyväksytysti. Montako vieraanmerkkistä konetta sinä oot leimannu E32:een?
                              E30 325iX '86
                              Instagram

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎