Announcement

Collapse
No announcement yet.

E32 730i v89

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • romppa44
    Newbiemmer
    • Feb 2011
    • 18
    • Tampere

    E32 730i v89

    Pientä sähkövikaa näyttää pukkaavan, johon tarvis apua. Eli siis on tässä viimeset pari viikkoa akku tyhjentynyt ajon aikana. Auto lähtee hyvin käymään, mutta kun ajaa n. 15 minuuttia, niin syttyy abs valo palamaan ja alkaa sähkölaitteet putoon pelistä (radio, lämppäri ja valot). Kaikki edellä mainitut s-laitteet kun sammuttaa, niin abs valo sammuu ja virta palaa takaisin.

    Laturiin tuli vaihdettua jännitteensäädin, mutta eipä näyttänyt auttavan yhtään.

    Apua kaivattaisiin. Ja mielellään rautalangalla väännettynä, jos käskette yleismittarilla mittaamaan virran kulutusta.
  • väiski525
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2010
    • 2572
    • Vantaa

    #2
    no mittaa nyt ihan ensiksi latausjännite, eli auto käyntiin ja akusta yleismittarilla katsoo mitä näyttää 14v hujakoilla pitäisi olla.

    tuskin tarvitsee rautalankaa kaivaa esiin?

    miltä laturin hiilet näytti? :think
    - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

    - MB s205 220cdi -15
    - Volvo s80 2.5t -07
    - mb s211 280cdi -08
    - e46 320i -03
    - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
    - e46 320d Individual "m-sport" -04
    - e39 525i -01

    Comment

    • romppa44
      Newbiemmer
      • Feb 2011
      • 18
      • Tampere

      #3
      Originally posted by väiski525 View Post
      no mittaa nyt ihan ensiksi latausjännite, eli auto käyntiin ja akusta yleismittarilla katsoo mitä näyttää 14v hujakoilla pitäisi olla.

      tuskin tarvitsee rautalankaa kaivaa esiin?

      miltä laturin hiilet näytti? :think
      No ei ny ihan rautalankaa. Hiilistä oli sentin verran jäljellä. Tosin oli epätasasesti kulunu, ku toinen oli 3-4 milliä isompi

      Comment

      • zeneg
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2007
        • 1238
        • Oulu

        #4
        Todennäköisesti toi hiilien vaihto ei enää auta, vaan se laakerikehä (vai mikäs nyt olikaan nimeltään), on liian kulunut. Eli joko se vaihtaa, tai koko laturi vaihtoon.

        Comment

        • romppa44
          Newbiemmer
          • Feb 2011
          • 18
          • Tampere

          #5
          [QUOTE=väiski525;2604011]no mittaa nyt ihan ensiksi latausjännite, eli auto käyntiin ja akusta yleismittarilla katsoo mitä näyttää 14v hujakoilla pitäisi olla.

          nonniin eli ladattu akku paikalle, auto käymään, ei ollu alussa mitään muita sähkölaitteita päällä, niin näytti 14,80 V. Ajovalojen ja lämppärin kanssa näytti 14,67 V.

          Comment

          • romppa44
            Newbiemmer
            • Feb 2011
            • 18
            • Tampere

            #6
            Mikähän vittu tota vaivaa? Eilen ajoin täydellä akulla noin 20 kilsaa. Auton sammutin ja 5 minuutin päästä takaisin. Ei käynnisty. Pieni hörähdys ja akku muka tyhjä. Tänä aamuna toinen täysi akku alle ja auto kotio. Mittasin kotona eilisen akun, näytti 12,57 V. Menee hermot saatana

            Comment

            • Kiko750
              BTCF Member
              • Oct 2009
              • 358
              • Oulu/Finland

              #7
              Joko laturi ei oikeasti lataa akkua tai sitten purkaa jostakin maihin. Latauksen maadoituspisteet kannattaa tsekata. Akusta imetty virta kannattaa mitata kun autosta on virrat pois ja virrat päällä. Ajon aikana latausjännitettä voi seurata OBD:een salavalikosta test 9.

              Comment

              • romppa44
                Newbiemmer
                • Feb 2011
                • 18
                • Tampere

                #8
                millä porukka on irrottanu ton kuulalaakerin pois? ollaan nyt kahdella eri ulosvetäjällä koitettu, mutta ei irtoo sit millään.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎