Announcement

Collapse
No announcement yet.

E32 730iA humppaa moottorijarruttaessa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Esko
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 11680
    • Kouvola

    E32 730iA humppaa moottorijarruttaessa

    Tuommoinen otsikon auto tekee tuollaista, että kaasun kun nostaa pois ajaessa ja pitäisi alkaa "moottorijarruttaa", niin kone alkaa humppaamaan ja veto kun on päällä, niin ajosta tulee sellaista aaltoilevaa. Tekee tuota joku 3-4 kertaa ja sitten loppuu. Autolla on ajettu vasta 176tkm ja vaihdelaatikon öljytkin on jo kertaalleen ainakin vaihdettu 130tkm kohdalla mitä huoltohistoriasta tarkastelin. Muuten laatikko pelaa moitteetta ja vaihtaa lähes huomaamattomasti.
    Last edited by Esko; 22-02-2012, 11:32.
  • Esko
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 11680
    • Kouvola

    #2
    Vai voiskohan se johtua imuvuodoista, että moottorin kun pitäisi tippua lähes tyhjäkäynnille, niin se humppaisi hitusen ja veto aaltoilevasti päälle ja pois kierrosten mukaan. Huomasin vaan ostoslistaa huoltoa varten tehdessä, että haitarikumi on aika valmiissa kunnossa maffin ja kaasuläpän välistä. Tahtoo tyhjäkäynnilläkin humpata välillä.

    Comment

    • Esko
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 11680
      • Kouvola

      #3
      Ei hävinnyt toi huopaaminen haitarikumin vaihdolla. Alkaa siis humppaamaan tossa 1500 kierroksilla, kun nostaa jalan kaasulta. Tuolloin on veto vielä päällä sen verran, että tulee juuri sellaista ikävää nytkymistä siitä menosta. Imuvuoto jossain muualla vai esim tyhjäkäyntimoottorissa vika?

      Comment

      • Morkai
        BTCF Member
        • Sep 2005
        • 3197
        • Saarijärvi

        #4
        Mitäs vikakoodit näyttää? Mielestäni moinen vika voi johtua kaasuläpän asennontunnistimesta (säätövika tai rikki), lambdasta tai IMM:n huonosta säädöstä. Eli ilmamäärämittaria pari naksua tiukemmalle(tai jos kulunut, niin hiilisillan tarkistus ja säätö) ja sen asennontunnistimen mittaus.
        sigpic
        E23 728iA V8-projekti
        E38 730D -projekti
        E39 540iA -projekti
        I01 i3 -projekti

        Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

        Comment

        • Esko
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 11680
          • Kouvola

          #5
          Originally posted by Morkai View Post
          Mitäs vikakoodit näyttää? Mielestäni moinen vika voi johtua kaasuläpän asennontunnistimesta (säätövika tai rikki), lambdasta tai IMM:n huonosta säädöstä. Eli ilmamäärämittaria pari naksua tiukemmalle(tai jos kulunut, niin hiilisillan tarkistus ja säätö) ja sen asennontunnistimen mittaus.
          En ole lukenut vielä ja ilmeisesti tolla Inpalla ei edes pääse M30:n sisään? Auto on just vasta leimattu ja päästöissä ei ollut ainakaan mitään sanomista ja samoin kone pelaa muuten todella nätisti. Onko tolle ilmamäärämittarin säätämiselle jotain DIY:tä samoin kuin tuolle asentotunnistimen mittaukselle? Googlella löyty jotain vanhoja topicceja täältä, mut päässyt paljoa puusta pidemmälle.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎