Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW E32 750 ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jaskap
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2010
    • 526
    • Finland Rovaniemi

    #16
    Ohje

    Lähettimen viritys patterin vaihdon jälkeen:

    Kojelaudan keskisuulakkeessa on se IP-vastaanotin)

    ->

    - Kytke toisella virta-avaimella virtalukko (asento 2)
    - Laita infrapunalähetin (avaimenperä) siihen kojelaudan keskelle (jotta näkee IP-vastaanottimen, siis hyvin lähelle sitä)
    - Paininta 1 painetaan niin kauan, että lähettimen LED alkaa vilkkua. Virittäminen on OK.


    Hätätoimenpide, jos virittäminen ei onnistu:

    - Ovi avataan avaimella
    - Ovi suljetaan ja avain kierretään virtalukkoon asentoon 1.
    - Odotetaan, kunnes LED sammuu (HUOM. noin 15 min). Tänä aikana ovea ei saa avata ja virta-avain pidetään asennossa 1.
    - Hälytin on kytketty pois


    Em. ohjeet ovat BMW:n alkuperäisestä käyttöohjekirjasta. Omaa kokemusta toimivuudesta ei ole.

    Cheers, jos saat auton käyntiin. Pidä hänestä hyvää huolta.
    Last edited by jaskap; 15-03-2012, 17:24.
    e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
    e32 750 iA -88 DoubleSex.
    Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

    Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
    e32 735 1/18
    e34 M5 1/18
    e24 635 Csi 1/18
    e9 3.0 CSi 1/18
    e31 850 Csi

    Comment

    • Monuve
      Bimmer Rookie
      • Jul 2007
      • 89

      #17
      Ohjelmointi epäonnistui / auto ei starttaa enää lainkaan

      En saa kaukosäädintä ohjelmoitua. Kokeilin toisillakin ohjeilla, mutta mitään ei tapahdu. Missään vaiheessa valo ei syty kojelaudan keskellä olevaan lediin/vastaanottimeen. Minulla on myös katossa vastaanottimen näköinen musta pieni mötikkä johon myös kokeilin ohjelmointia, mutta ei onnistu siinäkään... joissakin autoissani vastaanotin on ollut juuri kyseisessä kohtaa katossa.



      Nyt en tajua, kun yritän startata niin takapenkin alta kuuluu vain napsahdus ja virrat katoavat...?

      Kun otan avaimen pois virtalukosta ja koitan uudelleen startata niin
      virrat voivat tulla himmeästi mittaristoon ja mitään muuta ei tapahdukkaan... ???

      Akun irroittaminen ja takaisin kiinnittäminen "palauttaa" taas virrat, mutta startatessa kuuluu uusiksi sama napsahdus ja virrat "katoavat" taas.

      Tämän se teki silloin kun ostin uuden akun, mutta akun irroittamisella ja uudelleen kytkemisellä se taas lähti normaalisti pelaamaan...

      Akussa on 12.5V jännitettä ja kokeilin myös toisella akulla ja sama homma...

      Mitä helvettiä????

      Nyt otin akun pois ja annan olla sen yön yli tai vuorokauden jolla esim. tehdään se hard resetointi... katsotaan onko siitäkään mitään hyötyä...

      Nyt kyllä ihmettelen.... ja tosissaan akku on vain vuoden vanha sekä toisellakin akulla kokeiltu.

      Tämä "naksahdus" vika ilmeni nyt kun menin kokeilemaan ohjelmointia eli en ollut käynyt autolla muutamaan päivään enkä ole tehnyt MITÄÄN kytkentöjä/muutoksia autoon....

      Olisiko jollain tähän vinkkiä?

      ps. otin takapenkin pois ja naksahdus kuulostaa tulevan kuskin takaa olevien boxien luota kun starttaan.... mitä boxeja ne on? Siellä on myös muutama sulake ja ne on mitattu toimiviksi... pari relettäkin... oliko joku boxi sähköikkuinoille jos oikein muistan...?


      Originally posted by jaskap View Post
      Lähettimen viritys patterin vaihdon jälkeen:

      Kojelaudan keskisuulakkeessa on se IP-vastaanotin)

      ->

      - Kytke toisella virta-avaimella virtalukko (asento 2)
      - Laita infrapunalähetin (avaimenperä) siihen kojelaudan keskelle (jotta näkee IP-vastaanottimen, siis hyvin lähelle sitä)
      - Paininta 1 painetaan niin kauan, että lähettimen LED alkaa vilkkua. Virittäminen on OK.


      Hätätoimenpide, jos virittäminen ei onnistu:

      - Ovi avataan avaimella
      - Ovi suljetaan ja avain kierretään virtalukkoon asentoon 1.
      - Odotetaan, kunnes LED sammuu (HUOM. noin 15 min). Tänä aikana ovea ei saa avata ja virta-avain pidetään asennossa 1.
      - Hälytin on kytketty pois


      Em. ohjeet ovat BMW:n alkuperäisestä käyttöohjekirjasta. Omaa kokemusta toimivuudesta ei ole.

      Cheers, jos saat auton käyntiin. Pidä hänestä hyvää huolta.

      Comment

      • Monuve
        Bimmer Rookie
        • Jul 2007
        • 89

        #18
        Onneksi

        löysin netistä ohjeet miten ovet saa auki kun ei ole enää virtaa

        Muuten en olisi uskaltanut kokeilla hard resetointia Katsoin ohjeet jo ennen akun irroitusta, koska tiedän etteivät ovet aukea ilman virtoja...

        Comment

        • jaskap
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2010
          • 526
          • Finland Rovaniemi

          #19
          contact...start

          Nyt on kuule kontaktihäiriö akkukaapeleissa. Käy ne läpi,niin saat myllyn tulille. Pyöriihän kone muutoin,ettei ole jumiss...
          e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
          e32 750 iA -88 DoubleSex.
          Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

          Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
          e32 735 1/18
          e34 M5 1/18
          e24 635 Csi 1/18
          e9 3.0 CSi 1/18
          e31 850 Csi

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎