Announcement

Collapse
No announcement yet.

e32 750 purkaa akkua 1,7 A virralla, mikä kumma syö.? Vikapesäke löytynyt ja korjattu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jaskap
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2010
    • 528
    • Finland Rovaniemi

    e32 750 purkaa akkua 1,7 A virralla, mikä kumma syö.? Vikapesäke löytynyt ja korjattu

    Terve !

    Vian aiheuttaja: Akkua söi takapenkin alla oleva General Module.


    Eli auto on e32 750 -88

    Ongelma:

    -Purkaa akkua 1,7 A virralla.

    Tehdyt toimenpiteet:

    - Ilmastoinnin ohjausyksikkö on vaihdettu IHKA uuteen (ajeli läppiä itsekseen vanhalla, arvelin että tuo syö akun)
    - Laturia ei ole vielä tutkittu.

    Havainnot:

    - Akkukaapelia kytkettäessä takapenkin alla oleva rele napsahtaa. Kuuluuko sen tehdä niin ?
    - Autossa on sisäpuhaltimen ohjauksen päätteen (miekka) fetit sököt (käy aina täysillä). Ei kai tuo kuitenkaan akkua pura ?

    Löytyisikö teiltä guruilta ideoita, mistä kannattaa lähteä vikaa tutkimaan.

    Kiitokset etukäteen
    Last edited by jaskap; 28-10-2012, 09:12.
    e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
    e32 750 iA -88 DoubleSex.
    Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

    Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
    e32 735 1/18
    e34 M5 1/18
    e24 635 Csi 1/18
    e9 3.0 CSi 1/18
    e31 850 Csi
  • GTI16V
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2003
    • 274
    • Helsinki

    #2
    Originally posted by jaskap View Post
    - Ilmastoinnin ohjausyksikkö on vaihdettu IHKA uuteen (ajeli läppiä itsekseen vanhalla, arvelin että tuo syö akun)

    - Akkukaapelia kytkettäessä takapenkin alla oleva rele napsahtaa. Kuuluuko sen tehdä niin ?
    - Autossa on sisäpuhaltimen ohjauksen päätteen (miekka) fetit sököt (käy aina täysillä). Ei kai tuo kuitenkaan akkua pura ?
    Jos tarkoitat läppien ajelulla sitä hetken kestävää surinaa mikä seuraa minuutin parin kuluttua virran katkaisemisesta niin se kuuluu automaatti-ilmastoinnin normaaliin toimintaan, enkä usko että sillä on juurikaan vaikutusta akun varaukseen. Omassa autossa rele muistaakseni napsuu kun akun navat heittää kiinni, mutta en mene tästä takuuseen. Muuten nostan kädet pystyyn autosähköjen kanssa, itellä sökönä ollut miekka ei purkanut akkua koko kesän aikana mutta mistäs näistä tietää Toivottavasti saat vian nopeasti kuntoon ja kakstoistapyttysen kovaan ajoon!
    sigpic
    E32 740 ’93
    E92 335 ’08

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14439
      • Oulu

      #3
      Siis onko koitettu rajata mahdollista vikalähdettä yleismittari kiinni miinusnavan välissä amppeeri puolella? Sulakkeita irti nykimällä.
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        #4
        Originally posted by zener View Post
        Siis onko koitettu rajata mahdollista vikalähdettä yleismittari kiinni miinusnavan välissä amppeeri puolella? Sulakkeita irti nykimällä.
        +1, juuri näin. Paitsi että käyttäsin virtapihtejä, mutta kummiskin. Kaikki luukut kiinni, ovet lukkoon, ja odottaa ensin virrat sammutettuna niin kauan että kaikkien purkkien pitäisi olla unessa.

        Onko akussa mahdollisesti 5 vuoden liat kosteana kerroksena päällä. Sekin purkaa ihan kivasti.
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • jaskap
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2010
          • 528
          • Finland Rovaniemi

          #5
          Vain haarukointia, huarukointia savoksi

          Terve !

          Jeps, täytyypä alkaa haarukoimaan vikaa sulakkeita irti napsimalla. Autossa on ollut niin paljon muuta hommaa, ettei tuota ole vielä ehtinyt tehdä. Onneksi Bentleyssä on kaavioita muutama sivu läpi käytäväksi ja autossa piuhaa poikineen :-).

          Rikkinäinen IHKA tosiaan ajoi läppiä vaikka koko päivän, aavemainen surina vain kuului. Jumiutunut puhallin sitten puolestaan vissiin poltti fetit.

          Ja ei, akun päällä ei ole ektoplasmakerrosta. Auto on purettu aika tehokkaasti osiin. Helmojen mätäpaikkaus on just menossa.
          e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
          e32 750 iA -88 DoubleSex.
          Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

          Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
          e32 735 1/18
          e34 M5 1/18
          e24 635 Csi 1/18
          e9 3.0 CSi 1/18
          e31 850 Csi

          Comment

          • MouTine
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2011
            • 803
            • Pori

            #6
            Onko tässä samanmoinen General Module kuin 800-sarjalaisessa?
            Nykyiset...
            '14 E500 Coupe

            Ollut joskus...
            '07 MB CL63 AMG
            '04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
            '05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
            '94 Audi A8 4.2i V8
            '00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
            '92 BMW 850i 5.0i V12
            '96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
            '92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
            '78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
            '77 Ford Capri 2.8i V6

            ...Ja pienet sille!

            Comment

            • hoputi
              Bimmer Rookie
              • Sep 2010
              • 67
              • Jurva,Finland

              #7
              Tuli vaan mieleen,et eihän sul ois peräkontin valot päällä vallan.12 kertaa 1,7
              =20,4 ja siäl on kaksi 10w lamppua.Ihan pelkkä ajatus.

              Comment

              • Muurahainen
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                #8
                Ja pitää sitten muistaa antaa auton mennä torkkuun ennen kuin alkaa mittailemaan.

                Comment

                • Tumppiko
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2006
                  • 58
                  • Ei kuulu sulle..

                  #9
                  Jokos on vika löytyny?

                  Mulla vei webaston(muistaakseni webaston) ohjain boksi suunnilleen ton verran virtaa.

                  Hanskalokeron päältä kun nappas liittimen irti ni loppu virrankulutus.
                  Minulla on auto.

                  Comment

                  • jaskap
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2010
                    • 528
                    • Finland Rovaniemi

                    #10
                    Vika ehkä löytyi

                    Tere !

                    Vikana taisi olla viallinen General Module takapenkin alla. Vaihdoin GM:n ja releboksin ja nyt virrat pysyvät. Toki, kun kysymyksessä on kesäauto, laitoin myös pääkatkaisijan akulle. Aika moni sähkölaite vaatii vielä pientä huoltoa ja hapettumien poistoa ym ym..

                    Webaston kytkin myös minä irti.

                    Tuo General Module (early versiot) ilmeisesti joidenkin lähteiden mukaan vioittuu, jos akun jännite päsee pitkään olemaan hyvin alhaalla. Tiedä siten, onko tuossa perää.
                    Last edited by jaskap; 24-10-2012, 12:37.
                    e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
                    e32 750 iA -88 DoubleSex.
                    Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

                    Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
                    e32 735 1/18
                    e34 M5 1/18
                    e24 635 Csi 1/18
                    e9 3.0 CSi 1/18
                    e31 850 Csi

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎