Announcement

Collapse
No announcement yet.

e32 750il jarru upgrade

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • blitzi
    Bimmer Rookie
    • Jul 2004
    • 79
    • Kemi

e32 750il jarru upgrade

Olisi ajatus pistää vähän parempaa jarrua painavan auton keulille ja katselin tätä taulukkoa:

Tuossa taulukossa ilmenee että e34 vehkeeseen ainakin menee e32 750il jarrut ja esim e31 324 x 30 levyt myös satuloineen päivineen.
    Niin kysymys kuuluukin että toimiiko tämä myös toisinpäin eli meneekö e32 750il vehkeeseen myös esim. nuo e31 324 x 30 levyt + muut jarruvehkeet?

Lisäksi mitä katselin niin e39 melkeimppä mallissa kun mallissa on 324 x 30 levyt edessä, joten meneekö nämä e39 levyt + satulat e32 heittämällä?
    Sen tiedän että esim. e38 jarrut ei mene paikalleen koska satulan kiinnitykset on eri leveydellä.

345 x 32 m5 e34 jarrut olisi toki optimi mutta taitaa olla sen verta harvinaisia ja hintavia että unohdan homman niiden osalta. saa tuo hieman pienempi riittää.

Kiitoksia jo vastauksista etukäteen.

Edit: Sen verran sain itse selvitettyä että levyt menee kyllä e31, e38 ja e39 mallista nähtävästi heittämällä e32:seen mutta sitten että mikä olisi se sopiva satula, onko e31 satula ainut vaihtoehto? tokihan tässä e32 750 veriossa on nähtävästi ihan viimeisissä versioissa ollut myös nämä 324 x 30 kiekot edessä 4 sylinteriset satulat mutta ovat samat mitä e31:sessa.

-Tuomo
    Last edited by blitzi; 19-08-2012, 14:50. Reason: e38 + muuta
    Nyt alla:
    f10 530xd m-sport -11

Entisen biilit:
    e36 316i -91
    e39 M5 -99
    e30 325ix -89
    e34 540ia -93
    e87 120d -05
    e32 750il -90
  • Guest's Avatar

Mulla on 3,6 M5 satulat Zimmermanin Z-coated levyillä 730:ssa. Direct fit niinku muutkin e34/e32-osat. Ainakin noi e31 324x12 takajarrut menee suoraan, levyjä on vaan hankalampi löytää tohon e31 kun e34M5. Mulla on joutilaat e31 takasatulat tuolla jossain jos jää proggis siitä kiinni.

///edit. saattaa olla muuten ne e3X 4-mäntäiset 324x30 brembot kans.

Comment

• toffa182
      Bimmer Rookie
      • Jul 2004
      • 183
      • Helsinki / E32 750i -93

Tässä olisi autollesi sopivat jarrusatulat:

Myymäni kamat ovat siellä missä minä olen, ellei muuta ilmoituksessa lue! Kun kirjoitat yksityisviestin, muistathan tervehtiä ja jättää nimesi!

Comment

• Guest's Avatar

Tällaset on ollu jossain "erikoismalleissa" e31 ja e32 tms Muistini mukaan 324x30

Comment

• toffa182
          Bimmer Rookie
          • Jul 2004
          • 183

Originally posted by herrakani View Post
          http://i149.photobucket.com/albums/s...embopohjia.jpg

Tällaset on ollu jossain "erikoismalleissa" e31 ja e32 tms Muistini mukaan 324x30
          Ei, nuo Brembot löytyy vain E38:sta. Ja levyt noihin on 316x28mm. Ja ne ei sovi E34/E32 autoihin ilman modauksia.

http://bmwfans.info/parts/catalog/34111163757/

"Halvin" vaihtoehto on valitettavasti 750iL "Autobahn" jarrut ja ohjehinta löytyy tuosta em linkistä. Paras OEM olisi kyllä M5 3.8:n jarrut, mutta mutta...

Itse olen 750iL:n jarrut eteen laittanut. Paras osa on se että saa pitää 15" vanteet!

Last edited by toffa182; 19-08-2012, 20:48.
          Myymäni kamat ovat siellä missä minä olen, ellei muuta ilmoituksessa lue! Kun kirjoitat yksityisviestin, muistathan tervehtiä ja jättää nimesi!

Comment

• zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14439
            • Oulu

324x30 levyillä ja näillä satuloilla on saanut E32:een tehtaalta isompaa jarrua: http://www.realoem.com/bmw/showparts...69&hg=34&fg=05
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA '91 klick

Instagram

"E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

Comment

• toffa182
              Bimmer Rookie
              • Jul 2004
              • 183

Originally posted by zener View Post
              324x30 levyillä ja näillä satuloilla on saanut E32:een tehtaalta isompaa jarrua: http://www.realoem.com/bmw/showparts...69&hg=34&fg=05
              Ja nuo löytyy sitten (ainoastaan) saksalaisesta 1/90-> 750i/750iL:ltä. Nyt ei muuta kuin ostamaan!
              Last edited by toffa182; 19-08-2012, 20:59.

Comment

• blitzi
                Bimmer Rookie
                • Jul 2004
                • 79
                • Kemi

Originally posted by toffa182 View Post
                Ei, nuo Brembot löytyy vain E38:sta. Ja levyt noihin on 316x28mm. Ja ne ei sovi E34/E32 autoihin ilman modauksia.

http://bmwfans.info/parts/catalog/34111163757/

"Halvin" vaihtoehto on valitettavasti 750iL "Autobahn" jarrut ja ohjehinta löytyy tuosta em linkistä. Paras OEM olisi kyllä M5 3.8:n jarrut, mutta mutta...

Itse olen 750iL:n jarrut eteen laittanut. Paras osa on se että saa pitää 15" vanteet!

Juu noi 15" on itelläkin juuri nyt alla mutta auto tulee olemaan vain ja ainoastaan kesäkäytössä tarkoitus olisi laitella isompaa vannettakin. sekä jarrutlevyt alkaa olemaan loput niin sama päivitellä parempaan samalla.

Elikkäs noi autobhan/saksa satulat uudemmasta e32 750:stä tai e31 850:stä on siis melkeimpä se paras vaihtoehto.

Pitänee alkaa metsästään sopivalla hinnalla, kiitoksia tiedoista ja saa tarjota toki joko noita satuloita tai vaikka bremboja jotka ovat samaa kokoluokkaa.(juujuu pistän erikseen ostoilmon!)
                Nyt alla:
                f10 530xd m-sport -11

Entisen biilit:
                e36 316i -91
                e39 M5 -99
                e30 325ix -89
                e34 540ia -93
                e87 120d -05
                e32 750il -90

Comment

• r.w.
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2007
                  • 2510
                  • Länsirannikko

Originally posted by blitzi View Post
                  Juu noi 15" on itelläkin juuri nyt alla mutta auto tulee olemaan vain ja ainoastaan kesäkäytössä tarkoitus olisi laitella isompaa vannettakin. sekä jarrutlevyt alkaa olemaan loput niin sama päivitellä parempaan samalla.

Elikkäs noi autobhan/saksa satulat uudemmasta e32 750:stä tai e31 850:stä on siis melkeimpä se paras vaihtoehto.

Pitänee alkaa metsästään sopivalla hinnalla, kiitoksia tiedoista ja saa tarjota toki joko noita satuloita tai vaikka bremboja jotka ovat samaa kokoluokkaa.(juujuu pistän erikseen ostoilmon!)
                  Eivät ole sitten ihan edulliset kunnostaa nuo saksamallin Atet, tiivistesarja ~50€/satula, palojen asennussarja ~50€/satula, uudet putket ja ilmausnipat ~40€/satula, siihen uudet männät tarpeen mukaan ~100/satula ja tietysti palat sekä levyt, joissa luonnollisesti on hiukan premiumia hinnassa niissäkin vastaaviin perusosiin verrattuna.

Riippuen aihioiden hinnasta ja kunnosta alkavat vaikkapa nämä näyttää jo ihan varteenotettavalta vaihtoehdolta. Mulla saattaisi yhdet ylimääräiset Atet olla, jos välttämättä haluat, en ole aivan varma tarvitsenko niitä enää itse, yhden setin juuri kunnostin toiseen autoon.
                  1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

Comment

• Guest's Avatar

Täytyypä metskaa noi satulat ja koklaa!

Eiks 3,6 M5 levy oo just tota kokoo?

Comment

• toffa182
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2004
                      • 183

Täytyypä metskaa noi satulat ja koklaa!

Eiks 3,6 M5 levy oo just tota kokoo?
                      Ei, vaan 315x28mm.

Summa summarum (periaatteessa):

315x28mm, E34 M5 3.6 satulat ja levyt.
                      324x30mm, E32 750i/L 4-mäntäiset "Autobahn" satulat ja levyt.
                      345x32mm, E34 M5 3.8 satulat ja levyt.

Ainakin nuo ovat plug 'n play OEM, muihin tarvitsee extraa töitä.

HOXHOX!

Tästä ilmeisesti tehtaalla kunnostetut "Autobahn" satulat:

VASEN
                      OIKEA
                      Last edited by toffa182; 20-08-2012, 10:44.

Comment

• Guest's Avatar

UPDATE: Ei vittu löydy mistään noita e38 satuloita. Pläh.

Comment

• toffa182
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2004
                          • 183

UPDATE: Ei vittu löydy mistään noita e38 satuloita. Pläh.
                          Saksasta löytyy vaikka kuinka paljon ja omasta tallista kaksi kappaletta!

Comment

• Guest's Avatar

Saksasta löytyy vaikka kuinka paljon ja omasta tallista kaksi kappaletta!
                            Mullakin PITI olla, ei vaan näy.

Comment

Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎