en nyt löytäny samanlaista ongelmaa hakemalla. mut vaihdelatikko saatta ylikuumentua. öljy on tarpeeksi laatikossa ja normaaliajossa ei ole ongelmia mutta jos ajaa muutaman kerran poljin pohjassa ja kierroksia tulee enemmän nii laatikko tulee helvetin kuumaksi. paneli jossa on vaihdekeppi sun muut tulee lämpimäksi ja vaihdekepin metalliset osat tulee kuumaksi. kone ei kuitenkaa ylikuumene vaan on sopivassa lämpötilassa. mistä voisi johtua? laatikon ei pitäisi kuumentua niin paljon että sen tuntee auton sisällä
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e32 -87 vaihdelaatikko ylikuumenee
Collapse
X
-
Originally posted by ravenmercer View Posten nyt löytäny samanlaista ongelmaa hakemalla. mut vaihdelatikko saatta ylikuumentua. öljy on tarpeeksi laatikossa ja normaaliajossa ei ole ongelmia mutta jos ajaa muutaman kerran poljin pohjassa ja kierroksia tulee enemmän nii laatikko tulee helvetin kuumaksi. paneli jossa on vaihdekeppi sun muut tulee lämpimäksi ja vaihdekepin metalliset osat tulee kuumaksi. kone ei kuitenkaa ylikuumene vaan on sopivassa lämpötilassa. mistä voisi johtua? laatikon ei pitäisi kuumentua niin paljon että sen tuntee auton sisällä
Jos näitä lämpösuojapeltejä on poistettu sopivasta kohtaa sieltä niin vivusto ja mahdollisesti laatikko ottaa lämpöä putkesta.
Tässä linkissä vielä keskustellaan samasta aiheesta: http://tech.bentleypublishers.com/th...=4237&tstart=0
Itsellä nimittäin myös lämpenee keppi kun sopivasti ajaa, en kylläkään ole vielä tarkistanu noita peltejä mutta epäilen todella vahvasti että sieltä puuttu peltejä ja muuta lämpösuojaa kun on tehty kaikenlaista autolle vuosien saatossa.Last edited by blitzi; 31-08-2012, 09:04.Nyt alla:
f10 530xd m-sport -11
Entisen biilit:
e36 316i -91
e39 M5 -99
e30 325ix -89
e34 540ia -93
e87 120d -05
e32 750il -90
-
-
Itsekin olen ihmetellyt kuumaa vaihdekeppiä... se on kyllä aina kuuma ajotavasta riippumatta. Itsellä '93 740 ZF 5HP30 -laatikolla. Laatikko on rempattu hajoamisen jälkeen 2009.-Pasi
___________________________________________
BMW E32 740iA 1993 Brokatrot Metallic
Plymouth Satellite 4D Sedan 1971 318+904 - lievä projekti...
Comment
-
-
Poistin kerran manuaalivaihteisesta ajon aikana suojat kepin ympäriltä, että nään kardaanin ajaessa... ajoviima alkoi tulemaan kabiiniin aukon kautta ja keppi lämpeni ihan tolkuttoman kuumaksi, kun ilma tuli pakoputken vieritse. Eli eiköhän kepin lämpenemiseen syynä ole aina ilmavuoto tai lämpösuojan katoaminen.sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
-
herrakani
Comment