Announcement

Collapse
No announcement yet.

e32 -87 vaihdelaatikko ylikuumenee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ravenmercer
    Bimmer Rookie
    • Mar 2012
    • 28
    • Turku

    e32 -87 vaihdelaatikko ylikuumenee

    en nyt löytäny samanlaista ongelmaa hakemalla. mut vaihdelatikko saatta ylikuumentua. öljy on tarpeeksi laatikossa ja normaaliajossa ei ole ongelmia mutta jos ajaa muutaman kerran poljin pohjassa ja kierroksia tulee enemmän nii laatikko tulee helvetin kuumaksi. paneli jossa on vaihdekeppi sun muut tulee lämpimäksi ja vaihdekepin metalliset osat tulee kuumaksi. kone ei kuitenkaa ylikuumene vaan on sopivassa lämpötilassa. mistä voisi johtua? laatikon ei pitäisi kuumentua niin paljon että sen tuntee auton sisällä
    E32 735i -87 "Calypso"
    E61 523i -08 LCI
  • blitzi
    Bimmer Rookie
    • Jul 2004
    • 79
    • Kemi

    #2
    Originally posted by ravenmercer View Post
    en nyt löytäny samanlaista ongelmaa hakemalla. mut vaihdelatikko saatta ylikuumentua. öljy on tarpeeksi laatikossa ja normaaliajossa ei ole ongelmia mutta jos ajaa muutaman kerran poljin pohjassa ja kierroksia tulee enemmän nii laatikko tulee helvetin kuumaksi. paneli jossa on vaihdekeppi sun muut tulee lämpimäksi ja vaihdekepin metalliset osat tulee kuumaksi. kone ei kuitenkaa ylikuumene vaan on sopivassa lämpötilassa. mistä voisi johtua? laatikon ei pitäisi kuumentua niin paljon että sen tuntee auton sisällä
    Oletko varma että kaikki suojapellit on tallessa putkiston ja laatikon väliltä ja myös putkiston ja vivuston välillä?
    Jos näitä lämpösuojapeltejä on poistettu sopivasta kohtaa sieltä niin vivusto ja mahdollisesti laatikko ottaa lämpöä putkesta.

    Tässä linkissä vielä keskustellaan samasta aiheesta: http://tech.bentleypublishers.com/th...=4237&tstart=0
    Itsellä nimittäin myös lämpenee keppi kun sopivasti ajaa, en kylläkään ole vielä tarkistanu noita peltejä mutta epäilen todella vahvasti että sieltä puuttu peltejä ja muuta lämpösuojaa kun on tehty kaikenlaista autolle vuosien saatossa.
    Last edited by blitzi; 31-08-2012, 09:04.
    Nyt alla:
    f10 530xd m-sport -11

    Entisen biilit:
    e36 316i -91
    e39 M5 -99
    e30 325ix -89
    e34 540ia -93
    e87 120d -05
    e32 750il -90

    Comment

    • ravenmercer
      Bimmer Rookie
      • Mar 2012
      • 28
      • Turku

      #3
      Kiitoksia vastauksesta. Kuulostaa melko loogiselta syyltä miks näin käy. Pitänee tarkistaa onko pellit otettu pois ku seuraavan kerran saa auton monttuun
      E32 735i -87 "Calypso"
      E61 523i -08 LCI

      Comment

      • Bimmer_740i
        Newbiemmer
        • Apr 2009
        • 9
        • Lahti

        #4
        Itsekin olen ihmetellyt kuumaa vaihdekeppiä... se on kyllä aina kuuma ajotavasta riippumatta. Itsellä '93 740 ZF 5HP30 -laatikolla. Laatikko on rempattu hajoamisen jälkeen 2009.
        -Pasi
        ___________________________________________
        BMW E32 740iA 1993 Brokatrot Metallic
        Plymouth Satellite 4D Sedan 1971 318+904 - lievä projekti...

        Comment

        • Morkai
          BTCF Member
          • Sep 2005
          • 3197
          • Saarijärvi

          #5
          Poistin kerran manuaalivaihteisesta ajon aikana suojat kepin ympäriltä, että nään kardaanin ajaessa... ajoviima alkoi tulemaan kabiiniin aukon kautta ja keppi lämpeni ihan tolkuttoman kuumaksi, kun ilma tuli pakoputken vieritse. Eli eiköhän kepin lämpenemiseen syynä ole aina ilmavuoto tai lämpösuojan katoaminen.
          sigpic
          E23 728iA V8-projekti
          E38 730D -projekti
          E39 540iA -projekti
          I01 i3 -projekti

          Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

          Comment

          • Guest's Avatar

            #6
            Joo seconded, ite tein manuaalissa saman.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎