Announcement

Collapse
No announcement yet.

E32 735 ei käynnisty?

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • macce76
    Newbiemmer
    • Mar 2008
    • 3
    • Hämeenlinna

    E32 735 ei käynnisty?

    Terve.
    Ei tuntunut mistään topicista löytyvän vastaavaa ongelmaa/vikaa joten kysästään näin.

    Auto sammunut "pitkältä??" tyhjäkäynniltä bensan loppumisen takia, jonka jälkeen tankattu mutta ei lähde enää käyntiin??? Pyörittää "liian kevyesti" konetta.
    Paisarin letkulähdön tienoilta ruikkii jäähtäriä startatessa pihalle?

    Meinasivat ettei ole puristuksia koneessa, jotenkin vaikea moista uskoa jos vaan tuo sammuminen on tapahtunut niinkuin on kerrottu..
    Mikähän?
    Ite en ole vielä kerennyt tutkimaan mitään, parin viikon päästä alkaa olla viisaampi.. Ehkä.. :think

    Mahdollisia syitä toki, jos ehdotuksia löytyy, niin otetaan vastaan.
    Last edited by macce76; 07-01-2013, 12:48. Reason: otsikon muokkaus
    -89 E32 735iaL Projektia pukkaa
  • bimmerjones
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2010
    • 1006
    • Nurmoo

    #2
    ehkä auto ei sammunutkaan polttoaineen loppumiseen vaan kansipahvin palamiseen -> käynnistäessä painetta vesitilaan ja nestettä pihalle? onko tietoa lämpömittarista mitä näytti kun sammui? jos polttoainejärjestelmään olis päässy ilmaa tankin tyhjenemisen johdosta niin kai moottorin pitäisi edes hörähdellä kun starttailee. eikä tämä tosin vaikuta siihen liian kevyesti pyörittämiseen
    Pesut&kiillotukset + valtuutettu nanolex asennuspiste! jkautokiilto.fi puh:0442019970
    E39 523i köyrinki
    _____________________________________________
    Ex: e30x2 e36x3 e34x4 e32x2 e39x6 e60x2 e28x1 e46x2 e38x1 e53x1 e91x1

    Comment

    • macce76
      Newbiemmer
      • Mar 2008
      • 3
      • Hämeenlinna

      #3
      Niin. Tota paikan päällä olivat veikanneet. Vetääkös bemmissä sit kansipahvi noin rajuks ettei enää käy ja puristukset häviää?
      Mitä omissa raadoissa tähän mennessä pahvia kärähdelly niin aina on käyntiin lähdety vielä siitä.
      Niin ite en ole vielä kuullut miten toi starttaa ja mitä muuta kuuluu. Se kertoo jo hiukan lisää.

      Lämmöistä ei muuten ole kuulemma "mitään hajua"..
      -89 E32 735iaL Projektia pukkaa

      Comment

      • bimmerjones
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2010
        • 1006
        • Nurmoo

        #4
        joo tuskin tosiaan niin pahasti voi mennä että ei edes hörähtäisi pahvin takia.:think
        Pesut&kiillotukset + valtuutettu nanolex asennuspiste! jkautokiilto.fi puh:0442019970
        E39 523i köyrinki
        _____________________________________________
        Ex: e30x2 e36x3 e34x4 e32x2 e39x6 e60x2 e28x1 e46x2 e38x1 e53x1 e91x1

        Comment

        • Havis
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1838
          • Kotona/Poissa

          #5
          Mitä on 'pitkä tyhjäkäynti' tässä tapauksessa, 5 min, 30 min, 1h, 10h?

          Onko sytytystulpat tsekattu? Jos kone esim vuotaa vähän öljyä venttiilinvarren tiivisteistä, pitkä tyhjäkäynti saattaa tukkia tulpat. Välttämättä sen kummempia syyllisiä ei tarvitse olla.

          Niinkun aina, ensimmäisenä ei heti kannata alkaa epäillä sitä kaikkein kalleinta ja dramaattisinta vikaa, vaan lähteä etsimään syyllistä helpoimmasta, halvimmasta ja todennäköisimmästä suunnasta.
          Last edited by Havis; 08-01-2013, 14:20.
          "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

          E60 523iA -08

          Comment

          • macce76
            Newbiemmer
            • Mar 2008
            • 3
            • Hämeenlinna

            #6
            Juuh.
            Tänään tuli tutkittua ja ihmeteltyä laitosta.

            Bensalinjat nyt ensinkin oli hävinneet seisonnan aikana johonkin tietämättömiin. Ne sai laiteltua kuosiin ja bensaa jopa tukille niin päästiin ihmettelemään lisää. Kipinä tulee, bensaa saa. Hörähtelee kaasu pohjassa ilman kaasua ei. Kilinöitä ei kuulu ja pyörii suht normaalisti, ehkä hiukan "kevyen" oloisesti.
            Mut ei syty tulille.

            No siitä sitten puristuksia mittailemaan, 1 ei mitään, 2 ei mitään. Siihen lopetettiin ja heitettiin naftaa pyttyihin josko renkaat irtoaisi edes hiukan. Kattoo sitä sit myöhemmin.

            Venakoppa otettiin kanssa irti ettei sieltä löydy draamaa. No jaa, öljyä on tullut nokalle kovin heikosti, jos oikeastaan hetkeen lainkaan. Toinen banjo oli melkein auki, ja ilmeisesti ollut jo jonkin aikaa. Nokka oli jo kulunut aika urille. Tarvii katsoa mitä ton kanssa nyt tekee. Hattu on jokatapauksessa otettava pois.

            Noin muutenkin tuli katseltua työsavottaa. Mittaristo on kovin pimeä. Muuten tuntuu kaikki pelaavan, lukuunottamatta lämppäriä. Rutisee vaan.
            Helmatkin saapi hitsailla kasaan.

            Että sellasta sitten. Vaihtokone/kansi/mitä..
            -89 E32 735iaL Projektia pukkaa

            Comment

            Working...
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎