Announcement

Collapse
No announcement yet.

-91 730 E32 Todellinen puhallin ongelma!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janne92
    Newbiemmer
    • Mar 2013
    • 17
    • nastola

    -91 730 E32 Todellinen puhallin ongelma!

    Ongelmana on että virrat päällä kun laittaa puhaltimen päälle se lähtee pyörimään todella hitaasti ja kun nopeutta säätää se ei vaikuta mitenkään ennenkuin nopeimmalla tasolla se vasta pyörii kunnolla. Kun auton käynnistää ja puhaltimen laittaa täydelle teholle puhallin hyytyy ja polttaa sulakkeen. Kokeilin paikantaa vian lyömällä sulakken tilalle rautalangan ja käynnistin auton, puhallin alkaa savuamaan ja hyytyy. No tietenkin tuli mieleen että puhaltimen vaihdolla korjaantuisi ongelma ja kaikki olisi hyvin. Kun aloin purkamaan autoa konehuoneesta käsin kuten kaikissa ohjeissa on kerrottu ei mikään täsmääkkään ohjeiden kanssa. Tulipellin jälkeen löytyi muovi suoja jossa ei ole luukkua eikä kiinnikeitä näy enkä siis keksi miten se lähtee irti. Mikä systeemi autossani on, täytyykö purkaa sisältä päin ja miksi sulake ei pala kun autossa on vaan virrat päällä. Autossa on ilmastointi.
  • ihu412
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 263
    • Tampere/Rovaniemi

    #2
    Originally posted by janne92 View Post
    Ongelmana on että virrat päällä kun laittaa puhaltimen päälle se lähtee pyörimään todella hitaasti ja kun nopeutta säätää se ei vaikuta mitenkään ennenkuin nopeimmalla tasolla se vasta pyörii kunnolla. Kun auton käynnistää ja puhaltimen laittaa täydelle teholle puhallin hyytyy ja polttaa sulakkeen. Kokeilin paikantaa vian lyömällä sulakken tilalle rautalangan ja käynnistin auton, puhallin alkaa savuamaan ja hyytyy. No tietenkin tuli mieleen että puhaltimen vaihdolla korjaantuisi ongelma ja kaikki olisi hyvin. Kun aloin purkamaan autoa konehuoneesta käsin kuten kaikissa ohjeissa on kerrottu ei mikään täsmääkkään ohjeiden kanssa. Tulipellin jälkeen löytyi muovi suoja jossa ei ole luukkua eikä kiinnikeitä näy enkä siis keksi miten se lähtee irti. Mikä systeemi autossani on, täytyykö purkaa sisältä päin ja miksi sulake ei pala kun autossa on vaan virrat päällä. Autossa on ilmastointi.
    Päästikö moottoriin kiinni jo?

    Comment

    • jaskap
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2010
      • 528
      • Finland Rovaniemi

      #3
      Muovisuoja irti

      Sieltä se konehuoneen puolelta lähtee.

      Et kai oikeasti laittanut rautalankaa sulakkeen tilalle NO, ei ainakaan sulake pala.
      e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
      e32 750 iA -88 DoubleSex.
      Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

      Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
      e32 735 1/18
      e34 M5 1/18
      e24 635 Csi 1/18
      e9 3.0 CSi 1/18
      e31 850 Csi

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎