Announcement

Collapse
No announcement yet.

e32 750 -90 airbag valo vilkkuu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • blitzi
    Bimmer Rookie
    • Jul 2004
    • 79
    • Kemi

    e32 750 -90 airbag valo vilkkuu

    Tämä perinteinen vika mutta ehkempä hieman erilainen tulos kun asiaa tuli tutkittua.

    Takapenkin turvavöiden sekä vänkärin turvavyön lukkoon menee kaikkiin piuha ja niissä on kytkin joka sulkeutuu kun turvavyön laittaa paikalleen.
    Mittasin kaikki nämä kytkimet ja tuntuivat toimivan.
    Mittasin myös piuhan joka tulee tälle kytkimelle/lukolle "jostain" ilman kytkintä, että tuleeko siihen jännitettä mutta ei tule ainakaan näissä kolmessa mitä mittasin.

    Sitten siihen erikoiseen juttuun että kuskin turvavyön lukkoon ei mene piuhaa? mutta kuskin penkin alta löytyy samanmoinen liitin mitä vänkärin penkin alta joka menee tähän turvavyön liittimeen ja siihen tulee jännite, mitä vänkärin puolella ei tule.

    Autossa siis vain kuskille airbag, joten tuntuisi että juuri kuskin lukossa tällainen pitäisi olla? ja jos vika on siinä että joku on tuon piuhan vain vetaissut sieltä veke, niin kuuluuko tähän toimivaan tulla jännite?

    En viitsinyt kokeilla napoja yhteen koska jännite kuulostaa hieman erikoiselta kytkeä tuosta vain yhteen, vaikka mittari antoikin sille jonkun ihmeen 10,6v vaikka akku on ok.
    Nyt alla:
    f10 530xd m-sport -11

    Entisen biilit:
    e36 316i -91
    e39 M5 -99
    e30 325ix -89
    e34 540ia -93
    e87 120d -05
    e32 750il -90
  • blitzi
    Bimmer Rookie
    • Jul 2004
    • 79
    • Kemi

    #2
    Ei kukaan e32 omistaja viittis käyttää mittaria kuskinpenkin alla ja mitata? ei ole kun minuutin homma.
    Nyt alla:
    f10 530xd m-sport -11

    Entisen biilit:
    e36 316i -91
    e39 M5 -99
    e30 325ix -89
    e34 540ia -93
    e87 120d -05
    e32 750il -90

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      #3
      Originally posted by blitzi View Post
      Ei kukaan e32 omistaja viittis käyttää mittaria kuskinpenkin alla ja mitata? ei ole kun minuutin homma.
      Varovasti sitten näiden airbag johtojen mittauksien kanssa.
      Jos ei tiedä mitä tekee on mahdollista saada bagi laukeamaan.

      Comment

      • blitzi
        Bimmer Rookie
        • Jul 2004
        • 79
        • Kemi

        #4
        Originally posted by Muurahainen View Post
        Varovasti sitten näiden airbag johtojen mittauksien kanssa.
        Jos ei tiedä mitä tekee on mahdollista saada bagi laukeamaan.
        Tässä on vain sellainen kytkin joka sulkeutuu kun laittaa turvavyön kiinni, ei muuta.
        Ei pitäisi millään vaikuttaa siihen laukeaako airbag koska kytkin sulkeutuu myös aina kun laittaa turvavyön kiinni. Olisi ikävää jos se laukeaa kun tuvavyön kiinnittää.

        Ainakin itsellä airbag anturit on konehuoneessa kummallakin puolella lokasuojan lähellä, isot oranssit tunnistimet.
        Nyt alla:
        f10 530xd m-sport -11

        Entisen biilit:
        e36 316i -91
        e39 M5 -99
        e30 325ix -89
        e34 540ia -93
        e87 120d -05
        e32 750il -90

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          #5
          Diagnostiikalla oltaisiin jo perillä.
          Todennäköisesti siinä apparin turvavyössä on paukku mutta toisinkuin uudemmissa autoissa niin se on siellä B-pilarin päässä kelan yhteydessä.
          Ja siksi siis apparin vyölle on tunnistin ettei turhaan sitä laukaise jos siinä kukaan ei istu (tai käytä vyötä).

          En muista oliko e32 kuskin puolella edes moista ja jos on niin on oletettavaa että kuski istuu autossa kuitenkin kun autolla ajetaan.
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • blitzi
            Bimmer Rookie
            • Jul 2004
            • 79
            • Kemi

            #6
            Originally posted by Supa View Post
            Diagnostiikalla oltaisiin jo perillä.
            Todennäköisesti siinä apparin turvavyössä on paukku mutta toisinkuin uudemmissa autoissa niin se on siellä B-pilarin päässä kelan yhteydessä.
            Ja siksi siis apparin vyölle on tunnistin ettei turhaan sitä laukaise jos siinä kukaan ei istu (tai käytä vyötä).

            En muista oliko e32 kuskin puolella edes moista ja jos on niin on oletettavaa että kuski istuu autossa kuitenkin kun autolla ajetaan.
            Miksi siellä olisi paukku kun on vain kuskille airbag? Aukaisin myös tämän B-pilarin jo kuskin puolelta ja siellä ei ole mitään paukkua. Jos katsoo esim realoemin sivuilta kyseistä autoa niin siellä ainoat airbag mitenkään liittyvät sähkölaitteet tai tunnistimet on konehuoneessa.
            Nyt alla:
            f10 530xd m-sport -11

            Entisen biilit:
            e36 316i -91
            e39 M5 -99
            e30 325ix -89
            e34 540ia -93
            e87 120d -05
            e32 750il -90

            Comment

            • Perlenbacher
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2010
              • 1103
              • Suomi

              #7
              Se että bagi on vain kuskille, ei sulje pois etteikö vyöpakkuja voisi olla vaikka joka paikalla.

              Mutta kannannatee laittaa se dis-kone autoon kiinni niin se kertoo selvällä englanninkielellä missä on vika. Säästyy aikaa ja ehkä myös rahaakin.

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                #8
                Originally posted by blitzi View Post
                Miksi siellä olisi paukku kun on vain kuskille airbag? Aukaisin myös tämän B-pilarin jo kuskin puolelta ja siellä ei ole mitään paukkua. Jos katsoo esim realoemin sivuilta kyseistä autoa niin siellä ainoat airbag mitenkään liittyvät sähkölaitteet tai tunnistimet on konehuoneessa.
                Sanoppa se, monta e32 silti nähnyt missä näin. Eli ei apparille bägiä mutta turvavyön kiristin tilattu lisävarusteena, kai sekin vähän auttaa kun vyö kiristyy kuitenkin.

                Tässä kuva millaista tarkoitan, paukku on tässä kelan yhteydessä:


                Samanlainen on serkun e32:ssa ja siinä ainakin pätki liitin, jätti kyllä asiasta vikakoodin.
                Siinä tosiaan tämä vyön paukku ainoastaan apparilla, ei kuskilla.
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • blitzi
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2004
                  • 79
                  • Kemi

                  #9
                  Originally posted by Supa View Post
                  Sanoppa se, monta e32 silti nähnyt missä näin. Eli ei apparille bägiä mutta turvavyön kiristin tilattu lisävarusteena, kai sekin vähän auttaa kun vyö kiristyy kuitenkin.

                  Tässä kuva millaista tarkoitan, paukku on tässä kelan yhteydessä:


                  Samanlainen on serkun e32:ssa ja siinä ainakin pätki liitin, jätti kyllä asiasta vikakoodin.
                  Siinä tosiaan tämä vyön paukku ainoastaan apparilla, ei kuskilla.
                  Ok tämä selvä, pitänee siis vilkaista myös tuo vänkärin puoli.

                  http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...s/safety_belt/ Tästäkun katsoo niin antaa vaihtoehdoksi tuon paukun myös lukkoon, mutta mulla ainakin molemmat lukot on tuollaisia oikeanpuoleisia jossa ei ole mitää ylimääräistä.
                  Nyt alla:
                  f10 530xd m-sport -11

                  Entisen biilit:
                  e36 316i -91
                  e39 M5 -99
                  e30 325ix -89
                  e34 540ia -93
                  e87 120d -05
                  e32 750il -90

                  Comment

                  • gubbe89
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2008
                    • 315
                    • Mouhijärvi

                    #10
                    Itselläni E32:ssa alkoi bägin valo vilkuttelemaan omiaan talvipakkasilla, varsinkin kääntäessä. Ratkaisu: akun miinusnapa irti, ratti kartanolle, kontaktipintojen puhdistus ja rasvaus punaisella vaseliinilla (akkunaparasva voisi olla parempi), ratti kiinni ja yli puoli vuotta ongelmatonta airbagillistä ajelua jo takana ilman diskovaloja
                    nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
                    nyk. Yamaha XJR 1200 -98
                    nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
                    ex. E34 525 TDS Touring -93
                    ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
                    ex. Yamaha YZF 1000R -02
                    ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
                    ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
                    ex. E34 535i -88
                    ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
                    ex. Mazda 626 GE 1.8 -93

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎