Announcement

Collapse
No announcement yet.

Etulokasuojat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mikko988
    Newbiemmer
    • Apr 2013
    • 4
    • Suomi

    Etulokasuojat

    Elikkä päässy omasta e32:sta ruostumaan etulokasuojat pahasti (läpi asti) niin nii ei varmaan kannata alkaa enää korjaamaan? kysymys kuuluukiin että mistä tähän sais uudet lokarit? motonetti ei ainakaan myy. auto on tosiaan 735 ja vm 1990. muuttuuko lokarit jossain kohtaa vai sopiiko kaikkien vuosmallien lokarit keskenään? Maalaukseen pitää lokarit sit kuitenkin viedä niin kumpi kannattaisi, eli ostaa pohjamaalatut uudet vai eriväriset alkuperäiset lokarit purkuautosta?
  • Kiko750
    BTCF Member
    • Oct 2009
    • 361
    • Oulu/Finland

    #2
    Tässä BMW osanumerot sivuvilkulliseen malliin
    left: 41 35 1 954 305
    right: 41 35 1 954 306
    Varmaankin marmorilta saa tilaamalla.

    Jos hyvän OEM purkuosan löytää on se sopivuudeltaan varmempi kuin tarvikeosa. Jos siis hyvän istuvuuden haluaa voi tarvikeosaa joutua muokkaamaan.

    Uuden lokarin joutuu joka tapauksessa maalaamaan. Purkuosassa jos saattuu oikea sävy on se toki plussaa mutta ensisijaisesti kiinnittäisin huomiota osan ruosteettomuuteen. Maalaus on pikkujuttu teettää tai harrastella itse. Pikku lommot / naarmut tasoittuu samalla eli niitä ei kannata säikähtää purkuosassa.

    Comment

    • Mikko988
      Newbiemmer
      • Apr 2013
      • 4
      • Suomi

      #3
      Selvä, arvelinkin että kannattaa ne alkuperäiset ostaa. 80 e pyysi yhteensä niistä lokareista purkaamon kaveri. sanos että ovat "ruosteettomat" täytyypi mennä ne varmaan hakemaan. Autolla pitäis vielä se vuosi ajella ja alkaa olemaan jo niin törkysen näköinen että pakko sitä vähän laittaa. Itsellä ei ole tarpeeksi tehokasta kompuraa eikä ruiskua ym. Enkä nyt rupea millään paukkupullolla niitä maalamaan. Täytyykö ne puhaltaa ennen maalausta vaikkei olisivatkaan ruosteessa? täytyyhän se vanha maali saada pois eikö niin? Tyhmiä kysymyksiä mutta kysytään kuitenkin!

      Comment

      • Kiko750
        BTCF Member
        • Oct 2009
        • 361
        • Oulu/Finland

        #4
        Ruostepaikat hiekkapuhalletaan tai muuten luotettavasti poistetaan ruoste. Vaikka harjaamalla ja kemiallisesti jos puhallusvehkeitä ei ole saatavilla. Sitten normaalit pohjustukset ja maalaukset. Vanhaa ehjää maalipintaa ei ole tarpeen poistaa purkuosasta. Riittää kun hioo mataksi ja sitten pohjustus ja värimassa + kirkaslakka päälle.

        Lokasuojan kokoisen osan maalauksessa ei ihmeitä vaadita kompuralta. Jos aiot osta kantaa maalaamolle, saisit sillä rahalla jo ostettua ihan välttävät maalauskamat. Jos kaveripiiristä löytyy maalareita, niin sitten selvitä tarvikkeiden hinnalla + jotain maalarille että pysyy kaverina

        Maalauksesta löytyy topicceja foorumilta vaikka kuinka paljon, sieltä vinkkejä jos alat itse ruiskiin...

        Comment

        • peeämwee
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2006
          • 1823
          • I sink hell

          #5
          kyllä kannulla(kilikali) saa oikein hyvää jälkeä aikaan. sitten vaan pieni vesihionta värille&lakalle. ite ostin käytetyn puskimen kun oma oli rikki autoa ostaessa. irtolokari on helppo maalata kun ei tarvii edes suojata autoa. kannattaa kokeilla! vaikka pikku pellinpalalla ensin.
          Käyttis 2022 330e xDrive M sport
          Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
          A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
          http://velkakello.fi/

          Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
          https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎