Kansirempan jälkeen kun auto oli seisonut useampia viikoja pajalla, ja oli muutenkin vähemmällä ajolla viimeisen puoli vuotta, jäin huoltoaseman pihalle. Onneksi ei ollut kylmäasema ja huoltamolta löytyi akkutesteri. Testeri näytti kennovikaa akussa joten uusi akku tilalle. Hetken toimi hyvin, mutta ~100km ajelun jälkeen sammui ensin valot, ja sitten koko auto. Kaapeleilla lähti käyntiin ja pääsin tallille takasin.
Mittasin jännitteet koneen apuvirtaliittimistä. Virrat pois, päällä ja auto käynnissä tyhjäkäynnillä sekä 2000-2500rpm näytti koko ajan 11,7v.
Eli ilmeisesti latauksessa jotain vikaa? Kansiremontin jälkeen löytyi vaan vikakoodit yhdestä lambdasta ja vaihdelaatikon magneettikytkimestä. Mitään lataukseen liittyvää ei ollut.
Aluksi rempan jälkeen herjasi tyhjäkäynnillä matalaa öljynpainetta, mutta se hävisi nostamalla kierrokset ~700-800 ja nyt tuon sadan kilometrin ajelun jälkeen ei enää ilmoita ollenkaan. Mielessä kävi, että onko öljypumppu ja laturi saman hihnan perässä ja voiko hihna luistaa noin paljon? Hihna kyllä pyörii eikä pidä ääntä..
Mittasin jännitteet koneen apuvirtaliittimistä. Virrat pois, päällä ja auto käynnissä tyhjäkäynnillä sekä 2000-2500rpm näytti koko ajan 11,7v.
Eli ilmeisesti latauksessa jotain vikaa? Kansiremontin jälkeen löytyi vaan vikakoodit yhdestä lambdasta ja vaihdelaatikon magneettikytkimestä. Mitään lataukseen liittyvää ei ollut.
Aluksi rempan jälkeen herjasi tyhjäkäynnillä matalaa öljynpainetta, mutta se hävisi nostamalla kierrokset ~700-800 ja nyt tuon sadan kilometrin ajelun jälkeen ei enää ilmoita ollenkaan. Mielessä kävi, että onko öljypumppu ja laturi saman hihnan perässä ja voiko hihna luistaa noin paljon? Hihna kyllä pyörii eikä pidä ääntä..
Comment