Announcement

Collapse
No announcement yet.

750 Ei lataa? ..ongelma ratkaistu.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MarkoS
    Bimmer Rookie
    • Jun 2012
    • 73
    • Mikkeli

    750 Ei lataa? ..ongelma ratkaistu.

    Kansirempan jälkeen kun auto oli seisonut useampia viikoja pajalla, ja oli muutenkin vähemmällä ajolla viimeisen puoli vuotta, jäin huoltoaseman pihalle. Onneksi ei ollut kylmäasema ja huoltamolta löytyi akkutesteri. Testeri näytti kennovikaa akussa joten uusi akku tilalle. Hetken toimi hyvin, mutta ~100km ajelun jälkeen sammui ensin valot, ja sitten koko auto. Kaapeleilla lähti käyntiin ja pääsin tallille takasin.

    Mittasin jännitteet koneen apuvirtaliittimistä. Virrat pois, päällä ja auto käynnissä tyhjäkäynnillä sekä 2000-2500rpm näytti koko ajan 11,7v.

    Eli ilmeisesti latauksessa jotain vikaa? Kansiremontin jälkeen löytyi vaan vikakoodit yhdestä lambdasta ja vaihdelaatikon magneettikytkimestä. Mitään lataukseen liittyvää ei ollut.

    Aluksi rempan jälkeen herjasi tyhjäkäynnillä matalaa öljynpainetta, mutta se hävisi nostamalla kierrokset ~700-800 ja nyt tuon sadan kilometrin ajelun jälkeen ei enää ilmoita ollenkaan. Mielessä kävi, että onko öljypumppu ja laturi saman hihnan perässä ja voiko hihna luistaa noin paljon? Hihna kyllä pyörii eikä pidä ääntä..
    Last edited by MarkoS; 23-02-2014, 14:19.
  • ihi
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2003
    • 243
    • Kota

    #2
    Öljypumppu on ketjulla, ei liity lataukseen. Herjat tosin voivat liittyä alhaiseen jännitteeseen.

    Olisko joku piuha jäänyt irti rempan yhteydessä kun ei lataa.

    Comment

    • MarkoS
      Bimmer Rookie
      • Jun 2012
      • 73
      • Mikkeli

      #3
      Originally posted by ihi View Post
      Olisko joku piuha jäänyt irti rempan yhteydessä kun ei lataa.
      Nyt kun tarkemmin tutkin, niin laturin lähellä on yksi liitin irti. Se on nippusiteellä kiinni laturin maajohdossa, eli vika lienee tuossa. Vielä kun löytää vaan paikan mistä on irti. On hieman ahdas tuo väli missä laturi ja tuo irtojohto on..

      Comment

      • MarkoS
        Bimmer Rookie
        • Jun 2012
        • 73
        • Mikkeli

        #4
        Jep, jännitteensäätimen(?) johto irti laturin takaa.. Eli akussakaan ei välttämättä ollut kuin niin alhainen jännite jonka mittari tulkitsi rikkinäiseksi kennoksi. No onpahan uusi akku nyt, ois se entinen jossain vaiheessa kuitenkin pettänyt.

        Kiitos vinkistä ihi..

        Comment

        • Pretoriaani
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2009
          • 3842
          • Hyvinkää, Finland

          #5
          Voihan se akkukin olla tiensä päässä eikä enää ota virtaa vastaan.
          I don't lose sleep over the opinion of sheep.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎