Announcement

Collapse
No announcement yet.

e38 735ia 3/98 EI puhalla lämmintä

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SöörHenri
    Newbiemmer
    • Oct 2011
    • 1
    • 02

e38 735ia 3/98 EI puhalla lämmintä

Elikkä morjens! Ostin tossa pari viikkoa sitten otsikon mukaisen laitteen, "kun halvalla sai" .. Siitä sitten ajelin sen kotiin 160km heti alku taipaleella huomasin, että ei puhalla millään lämmintä. Rämppäsin lämmityslaitteen säätimiä kylmälle ja kuumalle, päälle ja pois, ylös ja alas ja ympäri.. Mikään ei auttanut..
    Koneen lämmöt pysyivät koko matkan hienosti mittarin mukaan oikeissa lukemissa joten ajattelin, että suuresta viasta ei ole kyse(ajattelen näin vieläkin). Tyhmänä panin uusien termostaatin = ei auttanut (tyhmää, olisihan koneen lämmötkin sen oireilusta temppuillut).. Sitten lueskelin, että ongelmana saattaa olla vesipumppu, mutta koska parin mekaanikon ja omien silmien ja korvien avulla olen päätellyt, että siinä ei ole vikaa(jos ei "siivet" ole rikki tms. Pitäisi ehkä ääntä ja taas nousisi koneen lämmöt?).. Sitten luin, että paisarin korkin voisi vaihtaa, eipä auttanut sekään.. Nyt olen epätoivoisesti koittanut ilmailla järjestelmää ja mielestäni ilmaa siellä ei voi enään olla. Olen ottanut letkut irti ns pässinkivesten(magneettiventtiiliemn) juuresta ja todennut että ilmaa ei ole. Ja letkut venttiileiltä eteen hyttiin päin ovat lämpimät/kuumat.. Missä vika nyt on? Periksi en anna perhana, köntsätkin jo housussa ollu moneen kertaan tämän takia! Teiidän viisaampien apuja kuuntelen mieluusti. Kiitos ja syvä kumarrus! Ps. Kiertovesipumppukin kyllä toimii ja käy ja kukkuu..
  • pope
    Bimmer Fanatic
    • May 2007
    • 687
    • Harjavalta

Pässinmunien toimivuus kannattaa varmistaa. Letkut irti ja pässinmunat käteen, jätät johdot kiinni ja autossa virrat päällä lämpöä säädellen näet liikkuuko siellä venttiilit vai ei. Jos ovat ehjät nii lämppärin kenno voi olla tukossa. Samalla kun ne pässinmunat jo on irti nii puutarhaletkulla vettä sinne kennolle niin näkee tuleeko toisesta ulos.
    e34 m60b40 tuplaturbo 912hv

Comment

• Bimmer Bat
      Newbiemmer
      • Mar 2010
      • 8
      • Tampere

Originally posted by SöörHenri View Post
      Elikkä morjens! Ostin tossa pari viikkoa sitten otsikon mukaisen laitteen, "kun halvalla sai" .. Siitä sitten ajelin sen kotiin 160km heti alku taipaleella huomasin, että ei puhalla millään lämmintä. Rämppäsin lämmityslaitteen säätimiä kylmälle ja kuumalle, päälle ja pois, ylös ja alas ja ympäri.. Mikään ei auttanut..
      Koneen lämmöt pysyivät koko matkan hienosti mittarin mukaan oikeissa lukemissa joten ajattelin, että suuresta viasta ei ole kyse(ajattelen näin vieläkin). Tyhmänä panin uusien termostaatin = ei auttanut (tyhmää, olisihan koneen lämmötkin sen oireilusta temppuillut).. Sitten lueskelin, että ongelmana saattaa olla vesipumppu, mutta koska parin mekaanikon ja omien silmien ja korvien avulla olen päätellyt, että siinä ei ole vikaa(jos ei "siivet" ole rikki tms. Pitäisi ehkä ääntä ja taas nousisi koneen lämmöt?).. Sitten luin, että paisarin korkin voisi vaihtaa, eipä auttanut sekään.. Nyt olen epätoivoisesti koittanut ilmailla järjestelmää ja mielestäni ilmaa siellä ei voi enään olla. Olen ottanut letkut irti ns pässinkivesten(magneettiventtiiliemn) juuresta ja todennut että ilmaa ei ole. Ja letkut venttiileiltä eteen hyttiin päin ovat lämpimät/kuumat.. Missä vika nyt on? Periksi en anna perhana, köntsätkin jo housussa ollu moneen kertaan tämän takia! Teiidän viisaampien apuja kuuntelen mieluusti. Kiitos ja syvä kumarrus! Ps. Kiertovesipumppukin kyllä toimii ja käy ja kukkuu..
      Sama ongelma muutama vuosi sitten. Vesilinja koneelta (alumiinin näköinen putki) lämmityskennostolle oli syöpynyt puhki. Se oli rosoisen näköinen kuin rotan syömä. Autohuollossa kerrottiin että ei ne jäähdytinnesteet mitään herkkua ole putkistoille pitkässä juoksussa. Putken palaset olivat sitten kulkeutuneet sisälämppäriin ja rikkoneet (tukkineet) myös kennoston. Syöttöputki uusiksi ja kennosto uusiksi --> alkoi pökätä lämpöä.
      -----------------------------------------
      740 iAL -98

Comment

Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎