Announcement

Collapse
No announcement yet.

e38 740 kansi rikki?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • thuttu77
    Bimmer Rookie
    • Mar 2005
    • 160

    #16
    Mielenkiinnosta mainitsit ilmaus ruuvit monikossa montako niitä on ja missä?

    Comment

    • Janzki
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 4947
      • Lohja

      #17
      Originally posted by thuttu77 View Post
      Mielenkiinnosta mainitsit ilmaus ruuvit monikossa montako niitä on ja missä?
      Topikin autossa on M62, joten jollen väärin muista niin paisarin tienoolla yksi, ja termarikopassa. M60 koneessa taasen on vain yksi, ja se on siinä paisarissa.

      Edit: väärin muistin, ilmaruuveja on vain yksi, ja se on paisarin vieressä.
      Last edited by Janzki; 05-08-2014, 00:38.
      Sähköposti.
      IG: janzki_

      Comment

      • thuttu77
        Bimmer Rookie
        • Mar 2005
        • 160

        #18
        Hmm Mulla itellä M62 (735) ja siinä on vaan paisarissa ei taatusti ollut termari kotelossa ja sehän jää aika huonoon paikkaankin kaasuläppien alle.

        Mutta siis oikeastaan itseäni ihmetytty nuo kaksi ruuvia (nro 8)



        jotka real oemin kuvassa näyttäisivät hieman ilmaus ruuveilta voisi jopa olla järkevä paikka koneen takana.

        Itsekkin pitäis tuo ilmaus tehdä lähipäivinä niin pitäisi selvitellä ilmaus metodit
        tuolle.

        Comment

        • Janzki
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 4947
          • Lohja

          #19
          Originally posted by thuttu77 View Post
          Hmm Mulla itellä M62 (735) ja siinä on vaan paisarissa ei taatusti ollut termari kotelossa ja sehän jää aika huonoon paikkaankin kaasuläppien alle.

          Mutta siis oikeastaan itseäni ihmetytty nuo kaksi ruuvia (nro 8)



          jotka real oemin kuvassa näyttäisivät hieman ilmaus ruuveilta voisi jopa olla järkevä paikka koneen takana.

          Itsekkin pitäis tuo ilmaus tehdä lähipäivinä niin pitäisi selvitellä ilmaus metodit
          tuolle.
          No perrrhana, kai sitä ihminen voi muistaa noin väärinkin..Jostain on vain muistikuva että juurikin M62:ssa on kaksi noita ruuveja, joista toinen oli siinä termarikopan läheisyydessä.

          Enivei, simppeli se on sillä sähköpumpulla ilmailla, ittekseen pulputtelee

          Edit: kyllä joo tosiaan ruuveja on vain yksi varsinaiseen ilmaamiseen, on juurikin siinä paisarin kupeessa. Täytyy korjata tuonne ettei jää muut ihmettelemään
          Last edited by Janzki; 05-08-2014, 00:37.
          Sähköposti.
          IG: janzki_

          Comment

          • thuttu77
            Bimmer Rookie
            • Mar 2005
            • 160

            #20
            Joo aika simppeliltä se vaikutti. Sain 8-9 litraa menemään ilman omaani ja sitähän ei tiedä onko se edes täysin tyhjä ollut no täytynee joku päivä jatkaa projektia.

            Comment

            • mikromikko
              Newbiemmer
              • Apr 2010
              • 22
              • Porvoo

              #21
              Jos saattaa kuulua kummallista pihinää ja selittämättömästi katoaa vettä jonnekkin niin kannattaa tarkastaa imusarjan alla oleva kansi. "water pan walley"

              Muutama E38 tullu vastaan ko. vialla. ilmeisesti paine pulppaa kumitiivisteen kannen välistä ja alkaa pikkuhiljaa vuotamaan, yleensä edestä. :think Hankala huomata kun vuotava vesi haihtuu samantien kuuman koneen päällä ja enemmän vuotama valuu vaihdelaatikon kohdalta ulos.

              Tuo kansi johon nro:1 pultti tulee kiinni


              Googlen kuvahaulla E38 waterpan kertonee lisää.
              Harraste - E36 - 325 cabrio
              Talviajokkina - E36 - 318 touring
              talviajokkina - E36 - 316 Compact
              Harraste - E38 - 735

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9157
                • Oulu

                #22
                ^^ Hakusanoilla "valley pan gasket" tuosta löytyy paljon tarinaa ja työohjeita. KLIK
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • Samila
                  Newbiemmer
                  • Mar 2011
                  • 13
                  • Järvelä

                  #23
                  Okei kiitos tiedosta! Itsellä ei riitä asiantuntemus tuollaseen räpläämiseen, mutta etsin jonkun korjaajan jolle välittää tuo informaatio.

                  Kiirettä on pidellyt kun kaverin häitä järkkäillyt, mutta eiköhän auton ensi viikon aikana saa jo johonkin pajalle tutkittavaksi.

                  Ja pitäs vielä selvittää miksi konepellin aukasuvipu tarpoo tyhjää

                  Comment

                  • Tomba87
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 4029
                    • Imatra

                    #24
                    Originally posted by Samila View Post
                    Ja pitäs vielä selvittää miksi konepellin aukasuvipu tarpoo tyhjää
                    Koita alkuun painaa peltiä alaspäin ja samalla nykiä vivusta, jos on jotain rojua jäänyt vaikka väliin. Jos/kun ei auta niin ei kun munuaiset(maski) irti ja tutkimaan tilannetta. Jos konepellin lukot yhdistävä välivaijeri on paikallaan niin siitä saat vedettyä repsikan puolen lukituksen auki. Jos ei, niin rautahenkarista tai jostain paksusta langasta teet koukun jolla saat vedettyä lukituksen auki. Jos kuskin puolen lukko ei aukea niin sen saat auki siirtämällä välivaijerin sivuun ja työntämällä esim. pitkällä tasapäämeisselillä sitä lukon avausvipua keulasta katsottuna oikealle päin. Kun saat pellin auki niin lukothan irtoaa muutamalla torx ruuvilla per puoli, siitä se alkaa selkiämään mikä on vialla.

                    Nimim. eilen jouduin tappelemaan saman asian kanssa.
                    Luukku auki ja risut kyytiin

                    Comment

                    • makkis
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 5152
                      • Kouvola, Savisto

                      #25
                      Originally posted by Samila View Post
                      Okei kiitos tiedosta! Itsellä ei riitä asiantuntemus tuollaseen räpläämiseen, mutta etsin jonkun korjaajan jolle välittää tuo informaatio.

                      Kiirettä on pidellyt kun kaverin häitä järkkäillyt, mutta eiköhän auton ensi viikon aikana saa jo johonkin pajalle tutkittavaksi.

                      Ja pitäs vielä selvittää miksi konepellin aukasuvipu tarpoo tyhjää
                      Originally posted by Tomba87 View Post
                      Koita alkuun painaa peltiä alaspäin ja samalla nykiä vivusta, jos on jotain rojua jäänyt vaikka väliin. Jos/kun ei auta niin ei kun munuaiset(maski) irti ja tutkimaan tilannetta. Jos konepellin lukot yhdistävä välivaijeri on paikallaan niin siitä saat vedettyä repsikan puolen lukituksen auki. Jos ei, niin rautahenkarista tai jostain paksusta langasta teet koukun jolla saat vedettyä lukituksen auki. Jos kuskin puolen lukko ei aukea niin sen saat auki siirtämällä välivaijerin sivuun ja työntämällä esim. pitkällä tasapäämeisselillä sitä lukon avausvipua keulasta katsottuna oikealle päin. Kun saat pellin auki niin lukothan irtoaa muutamalla torx ruuvilla per puoli, siitä se alkaa selkiämään mikä on vialla.

                      Nimim. eilen jouduin tappelemaan saman asian kanssa.
                      Tai sit vaan nostaa samaan aikaan konepeltiä kun kääntää kahvaa, omassa exässä joutui noin tekemään.
                      Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                      Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                      Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                      Comment

                      • Samila
                        Newbiemmer
                        • Mar 2011
                        • 13
                        • Järvelä

                        #26
                        Noniin... molemmat munuaiset piti ottaa irti. Kuskin puolen vaijeri oli löysänä, sitä nykimällä saatiin kahvaan eloa. Ongelmana nyt on, että vänkärin puolen vaijeri on lähtenyt irti pidikkeestä, eli lukko ei aukea vänkärin puolelta. Hyvin menee ei saatana. Kohta kaivan autonromuttamon numeron esille.

                        Comment

                        • Muurahainen
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          #27
                          Originally posted by Samila View Post
                          Noniin... molemmat munuaiset piti ottaa irti. Kuskin puolen vaijeri oli löysänä, sitä nykimällä saatiin kahvaan eloa. Ongelmana nyt on, että vänkärin puolen vaijeri on lähtenyt irti pidikkeestä, eli lukko ei aukea vänkärin puolelta. Hyvin menee ei saatana. Kohta kaivan autonromuttamon numeron esille.
                          Metallihenkari auttaa kun munuaiset ovat jo irti.

                          Comment

                          • Samila
                            Newbiemmer
                            • Mar 2011
                            • 13
                            • Järvelä

                            #28
                            Henkarilla pääs kyllä vaijereihin käsiksi, mutta se kuskin puolelta menevä lyhyt vaijeri vänkärin puolelle lähti irti kokonaan. Eli vaihtoehtona lienee summanmutikassa ja lottoojan tuurilla saada se vaijeri osumaan reikään (mitä en normaalistikkaan rehevänä poikamiehenä osaa), tai sitten vaihtoehto b, jota en oo vielä keksiny

                            Comment

                            • Tomba87
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 4029
                              • Imatra

                              #29
                              Edelleen sillä henkarista tehdyllä koukulla saat sen repsikan puolen lukon avausvivun käännettyä auki.
                              Luukku auki ja risut kyytiin

                              Comment

                              • Samila
                                Newbiemmer
                                • Mar 2011
                                • 13
                                • Järvelä

                                #30
                                Vähän päivittelyä tänne (vaikka itse topicin syy ei ole vieläkään selvinnyt täysin). Niin on konepellin lukitusmekanismit jumissa, ettei aukea sitten millään. On aivan saatanan jumissa noi lukot. Tällä, tai viimeistään ensi viikolla olisi tarkoitus viedä auto merkkipajalle, jossa saavat aukasta ton konepellin ja tutkia mihin nesteet häviää.

                                Sen takia vien merkkipajalle, kun saavat samalla tehdä korjausarvion takapuskurista, jota eräs ihana Audi-kuski tölväsi pari kuukautta sitten. Eli jospa sitä kohta sais tietoon mikä autoa vaivaa....

                                Ps. kohta olis yks E38 myynnissä, kun sain työn puolesta auton.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎