Originally posted by Samila
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e38 740 kansi rikki?
Collapse
X
-
-
-
Päivitystä taasen.
Lähin tuossa eilen ajelemaan Seiskan kanssa kohti merkkipajaa. Lopputulema oli tässä 10km jälkeen:
Lämmöt alko sen verran nousee, et oli pakko turvautua vakuutuksen suomaan hinauspalveluun.
Nyt merkkipajalta rimpauttivat, että konepelti saatiin auki rikkomalla lukot. Oli kuulemma sen verran jumissa ja ruosteessa ettei niistä enää peliä saanu. Ja itse ongelmakin toivottavasti selvisi: moottorin etuosassa yhdessä letkussa reikä, josta tuli ihan norona nestettä. Tästä syystä kuulemma lämmöt on noussu ja kuulunu pihinää.
Myös termostaatin kyljessä on jotain vihreetä mönjää, josta syystä ilmeisesti tuo lämpömittari ei tahdo toimia. Sille ei nyt toistaiseks tehdä mitään.
Töitten hinnaksi tuli kuulemma 500eja osien 250e. Lisäävät siis vielä kunnon nesteet koneeseen. Toivottavasti tulee tuolla kuntoon! Mutta täytyy kyllä olla pirun onnellinen, että se kansi on (kait) ehjä. Kiitos kaikille avusta ja asiallisista vastauksista! Lisäilen vielä juttua, kunhan auton saan kotiutettua pajalta.
Last edited by Samila; 11-09-2014, 16:54.
Comment
-
-
Noniin Seiska kotiutettu pajalta ja ajeltu about 70km. Lämmöt ei noussu missään vaiheessa ja autohan toimi taas tosi hienosti.
... sitten auto seis pari tuntia ja uudelleen liikkeelle. "Check coolant level" voi ny vittuJa niinku ne vielä pajalta vannotti et nyt toimii.
EDIT: Pajalta kertovat et ne oli vielä ilmannu sitä todella kauan, kunnes oli alkanu toimii niinku kuulu.
Comment
-
-
Jahas palatakseni tähän. Soitin pajalle heti seuraavana päivänä tuon "check coolant level"-ilmotuksen jälkeen. Pajaltahan kerrottiin, että sinne on voinut jäädä ilmakuplia jotka ilmaantuu koneen lämmetessä kunnolla jne. "Korkki auki ja lisää vettä sen verran mitä menee". Avasin korkin, ja Seiska röyhtäisi kerran ja kas kummaa, nestettä olikin sen verran mitä pitääkin.
Tämän jälkeen oon ajellut jonkun verran autolla (olin lähes viikon ajamattakin työmatkan takia) ja toiminut ihan normaalisti. Tänään taasen tuli tuo check coolant level. Miksi tuota pitää röyhtäsyttää? Mikä sen aiheuttaa? Lämmintä ilmaakaan ei taida muuten tulla, onkohan pajalla sittenkään ilmattu sitä kunnolla? Merkkiliike, niin luulisi niitten tehneen työn oikein.
Comment
-
-
on siellä jotain vikaa vielä. Näissä on kyllä 1000 ja 1 paikkaa, mistä vettä voi vuotaa kylmänä tai kuumana, tai molempina.
Itsellä oli juuri todella ärsyttävä vesivika. Laatikkoöljyn lauhduttimen kansi oli halki. Vuoti vettä vain, kun kone oli kuuma ja termari päästi vettä lauhduttimelle. Vaihdoin ensin laturin tiivisteen ja sitten lauhduttimeen menevät letkut ja vielä yhden putken o-renkaan, mutta lopuksi oli pakko ottaa se lauhdutin esiin ja sieltä vika löytyi.When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway
Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...
Comment
-
-
Tällaista se on käytetyllä seiskalla ajaminen.. itselläkin meni nuo vaijerit ja lukot merkillä vaihtoon. Eihän siinä mitään, mutta 14kk myöhemmin ei taas peltiä saa auki ja työn osalta kuulema takuu raennutleimakin meni kylmäksi. Pääasia että sain ovien alareunat ja kontin päädyn juuri uuteen maaliin
Talvea odotellessa... mitenhän näitä hommia priorisoisiLast edited by jakeluvesimies; 30-09-2014, 04:58.
Comment
-
Comment