Announcement

Collapse
No announcement yet.

740d suuntavakaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jääkuutio
    Newbiemmer
    • Sep 2014
    • 13
    • helsinki

    740d suuntavakaus

    ongelmana kyseinen peli rapeet 400tkm mittarissa. ongelmana kun ei meinaa tiellä pysyä. uraisissa kohdissa saa tosissaan pistää ratilla vastaan kun kampeaa millon oikeelle millon vasemmalle. myös äkkinäiset nykäisyt kaistanvaihdoissa riesana.

    rengastus melko hävytön 245/35/20 - 285/30/20 ja jotkut vielä leveemmät vanteet, takana on kumit aika venytetyt.
    brayton vanteet ja michelin kumit.

    ongelmiin kuuluu
    -hurja vetely alle 100kmh nopeuksissa jos tiessä vähänkään epätasasuuksia.
    -tasaisellakin tiellä vetää reilusti tien kallistuksen suuntaan
    -täristys 100-130kmh vauhissa joskin. pahimmillaaan n.115km/h mittarissa

    jos tasainen motari baana ja vauhti 140-240 menee toosi hienosti. mutta näissäkin vauheissa pientä levottomuutta urissa. mutta ei puolla eikä täristä.

    apparin puolella vissiin koiranluu entinen onko ehottomasti vaihettava ennen kulmien säätöjä ja renkaiden tasapainotuksia. vaikuttaako ajettavuuteen muutenkuin kolisemalla?

    missäs tämmöseen autoon ja noin rajuihin vanteisiin osattaisiin oikeesti tehä säädöt ja tasapainotukset. hinta ei niin kympin päälle kun ois oikeesti taitava ja asiaan paneutuva kaveri. pk seudulla tai ees suurinpiirtein täältä etelästä pitäs löytyä.

    paljonko suosittelette ilmaa ton kokoisiin kumeihin. tälläsessä 2 tonnim autossa.

    kiitti kovasti jos jollakulla ideoita
  • jakeluvesimies
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2010
    • 2726
    • On the road @ Laplandia

    #2
    Raidetanko sis. Ulommat päät on omiin vehkeisiin vaihdettu pariinkin. Sillä rauhoittunut paljonkin vetelyt. Tosin kannattaa ne välykset ensin selvittää, ettei turhaan palikkaa vaihda. Noilla metreillä voi jo olla pariinkin kertaan vaihdettua palikkaa tai sitten on todella väljää alkuperäistä.

    Comment

    • |parsakaali|
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2005
      • 997

      #3
      Minulla ongelmana oli yhdessä vastaavassa autossa väljä simpukka. Ei hyvin kallis osa, mutta v-koneiseen voi olla isotöinen vaihtaa.

      Edit
      Eturengasta heiluttelemalla tuntui selvästi välys, mutta nivelistä vikaa ei löytynyt.
      Last edited by |parsakaali|; 01-09-2014, 14:16.

      Comment

      • SeksiSeppo
        Bimmer Rookie
        • Mar 2014
        • 69
        • Suomi

        #4
        Aika monessa näissä juttujen perusteella on vaihdettu raidetangonpäät ja se välissä oleva osa. Omaani myös ja vastaavanlainen vetely loppui siihen.

        Comment

        • FinCode
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2003
          • 470
          • Savo

          #5
          Missä kunnossa renkaat ja mitä merkkiä? Omassa jo 245-leveä, osin hampaille kulunut nuolikuvioinen nankang aiheutti ihan jumalatonta vetelyä ja uraherkkyyttä.
          E21, E30, E36, E84
          ½ R89/146, G20

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            #6
            Originally posted by jääkuutio View Post
            michelin kumit.
            Eiköhän se ongelma ole tuossa.

            Comment

            • Arnolds
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 3310
              • Kajjjaani

              #7
              Originally posted by Bmw Master View Post
              Eiköhän se ongelma ole tuossa.
              No ei välttämättä mutta oma EX 740 veteli kuvatulla tavalla ja syy löytyi rekatitangoista. Ne vaihtoo niin loppuu. :think
              F26 xDrive20d TwinPower

              EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

              Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                #8
                Originally posted by Arnolds View Post
                No ei välttämättä mutta oma EX 740 veteli kuvatulla tavalla ja syy löytyi rekatitangoista. Ne vaihtoo niin loppuu. :think
                Olet ihan oikeassa, en lukenut kunnolla ja olihan siellä tärinä vikaakin.

                Comment

                • _nixu_
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 8972
                  • Kellokoski

                  #9
                  Originally posted by Bmw Master View Post
                  Olet ihan oikeassa, en lukenut kunnolla ja olihan siellä tärinä vikaakin.
                  Noilla oireilla nyt voi olla kaikki mahdollinen. Renkaat, väljä alusta, kierot vanteet jne.. Siitä vaan aloittaa tutkimukset halvimmasta päästä :think
                  E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                  Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                  Comment

                  • jääkuutio
                    Newbiemmer
                    • Sep 2014
                    • 13
                    • helsinki

                    #10
                    allright. eli raidetangon päät, reaktiotangot ja simpukka ehdotettu. kumekset täytyy tasapainoon viiä. ja koiranluu vaihtaa myös.

                    mulla ei oikeen paikkaa oo ite duunailla joten saap heitellä ehdotuksia missä näitä juttuja sais etiäpäin.

                    tasapainotusta , pyöränkulmia ja alustan osia.:think

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎