Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 750iL 01/96 Ei pyöritä starttia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Noxman
    Bimmer Rookie
    • Jul 2004
    • 136
    • Kokkola

    E38 750iL 01/96 Ei pyöritä starttia

    Eriytetäänpäs tämä omaksi aiheekseen tuolta kysymyksiä ja vastauksia topikista, kun tuntuu laajenevan.

    Originally posted by Noxman View Post
    Ongelmana on 750iL joka ei starttaa.

    Virrat tulee ja kaikki sähkölaitteet toimii ok mutta starttiasennossa ei sano mitään. Ei edes solenoidi äännähdä tai valot himmene.
    Akku oli tyhjä mutta nyttemmin ladattu täyteen ja samat oireet.

    INPA käytössä joten huomenna saatte lisää tietoa, tämä nyt näin esitunnusteluna.

    Oma arvaus on että EWS-DME on hukannut synkan? Muita ideoita?
    Originally posted by BeamR View Post
    edellä mainitun arvauksen lisäksi voisi vikakoodeja odotellessa ravistella hihasta lisäarvontana rikkinäisen solenoidin, hajonneen virtalukon pohjan, ja avaimesta hajonneen sirun (kuten naapurille kävi keväällä).

    ootko kokeillut toista avainta?
    Nämä kävi myös itsellä mielessä. Yritetty toisella avaimella myös, oireenkuvaus sama.

    Originally posted by ihi View Post
    Onko facelift ja varustettu kahdella akulla?
    Pre-facelift(eli -96) ja yhdellä akulla.

    Originally posted by Noxman View Post

    PS. INPA:lla ei voinut synkata DME-EWS:än taulukkoa, muistanko oikein? En ole nimittäin DIS:iä saanut ikinä toimimaan kun pitäisi olla ADS-moodissa että pääsee moottorinohjaukseen kiinni.

    EDIT: Noniin, nyt on käyty inpalla lukemassa. Moottorin ohjauksissa oli kummassakin yksi koodi supply voltagesta(jännite käynyt liian alhaisena), EML:ssä 3 communication error koodia ja EWS sanoi että No response from control unit, program will be stopped eli sinne ei päässyt käsiksi.

    Oli näköjään taas purkanut akkua joten käyn uudestaan koittamassa kun akku on enemmän latautunut. Missä EWS:n boksi on(Vastataan itselle: Hanskalokeron takana 3/97 saakka ja siitä eteenpäin ohjauspilarin alla) ja mihin napoihin pitäisi tulla ja lähteä jännite IGNITION ON-asennossa?
    Nyt kun akku oli latautuneempi pääsin EWS:ään käsiksi, ohessa kuvia INPA-sessiosta *Kliketi klik* Yhdessä kuvassa ilmenevä PASSWORD: ERROR_ECU_REJECTED laittaa erityisesti mietityttämään.
    - E32 735iA - E38 750iAL -
  • BeamR
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 13363
    • Espoon takametsät

    #2
    pinnitiedot kannattanee katsoa webbi-WDS:stä.
    F46 Gran Tourer -20
    Boxster 2.5 -97

    Comment

    • Noxman
      Bimmer Rookie
      • Jul 2004
      • 136
      • Kokkola

      #3
      Mihin kohtiin DME:n tai EWS:n valikoissa pitäisi tulla täppä kun auto antaa starttiluvan?
      - E32 735iA - E38 750iAL -

      Comment

      • Noxman
        Bimmer Rookie
        • Jul 2004
        • 136
        • Kokkola

        #4
        IT'S ALIVE!

        Vika löytyi lopulta löystyneestä moottorin maakaapelin pultista
        - E32 735iA - E38 750iAL -

        Comment

        • BeamR
          BTCF Member
          • Jul 2007
          • 13363
          • Espoon takametsät

          #5
          Originally posted by Noxman View Post
          IT'S ALIVE!

          Vika löytyi lopulta löystyneestä moottorin maakaapelin pultista
          mikäs pahan tappaisi

          mutta kuis se nyt sillai oli löystynyt? harvemmin ne itsekseen alkaa kiertymään auki :think
          F46 Gran Tourer -20
          Boxster 2.5 -97

          Comment

          • Noxman
            Bimmer Rookie
            • Jul 2004
            • 136
            • Kokkola

            #6
            Oli irti kun vaihdoin ilmastoinnin kompuraan siivapyörän laakerin.

            Oli ilmeisesti jotenkin huonosti kiinni, lähti kuitenkin kompuran korjauspaikalta käyntiin josta ajoin toimivana kotiin kaupan kautta. Joten 2x startteja onnistuneesti, kolmatta ei sitten tullutkaan
            - E32 735iA - E38 750iAL -

            Comment

            • jorgos83
              BTCF Member
              • Jun 2012
              • 25
              • lohtaja

              #7
              jhh

              Ex e21 315,2kpl e28(524,518),2kple34 m5,2KPL E34 (520,525),3 kpl e30(1.8,2.0,2,5)e36(2.5)e46(3.0D)e91(2.0D)e39(530D )

              FBR jori

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎