Announcement

Collapse
No announcement yet.

740 E38 Osto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Apem0
    Newbiemmer
    • Nov 2014
    • 3
    • Chigaco

    740 E38 Osto

    Mitenkä on tuollasen laita http://www.nettiauto.com/bmw/740/6878029#adInfo

    Mitä kannattaa ottaa huomioon? En oo ikänä bmwtä omistanu. Kuinka Kallista tällästä on pitää? kokemuksia?
  • Mik@
    BTCF Member
    • Jul 2010
    • 1413
    • Nurmes

    #2
    Luulis noita lähempänäkin olevan? :think
    E61 520Da

    Comment

    • Apem0
      Newbiemmer
      • Nov 2014
      • 3
      • Chigaco

      #3
      Originally posted by Mik@ View Post
      Luulis noita lähempänäkin olevan? :think
      Kiitos vaan asiallisesta vastauksesta. Enpä enenpää oikeastaan odottanutkaan tältä foorumilta.

      Comment

      • Mik@
        BTCF Member
        • Jul 2010
        • 1413
        • Nurmes

        #4
        Originally posted by Apem0 View Post
        Kiitos vaan asiallisesta vastauksesta. Enpä enenpää oikeastaan odottanutkaan tältä foorumilta.
        Ei se mitään, ole hyvä. En minäkään Chicagosta asti autoa lähtisi ostamaan. Varmasti löytyy e38 tyyppiviat ja mihin kannattaa varautua täältä kun hieman etsii. Johonkin corollaan verrattuna on tosiaan kallis pitää, samoin vakuutukset. Monesti pääsee halvemmalla kun ostaa sen hieman kalliimman kuin mitä hihnat alkaen mallin.
        E61 520Da

        Comment

        • Apem0
          Newbiemmer
          • Nov 2014
          • 3
          • Chigaco

          #5
          Originally posted by Mik@ View Post
          Ei se mitään, ole hyvä. En minäkään Chicagosta asti autoa lähtisi ostamaan. Varmasti löytyy e38 tyyppiviat ja mihin kannattaa varautua täältä kun hieman etsii. Johonkin corollaan verrattuna on tosiaan kallis pitää, samoin vakuutukset. Monesti pääsee halvemmalla kun ostaa sen hieman kalliimman kuin mitä hihnat alkaen mallin.
          Vakuutukset varmaan tonnin luokkaa vuodessa? Miten tua autoverositten? Kuinka suurune se tulis olemaan. Vähän tua ajomäärä arveluttaa. Miten toi 4 lirtan v8 kestää entä vaihteisto? BMW automaateista en oo mitään hyvää koskaan kuullut.

          Comment

          • Slant 6
            BTCF Member
            • May 2013
            • 71
            • Satakunta

            #6
            Vakuutusten hinnasta on täysin mahdotonta sanoa mitään, riippuu aikapaljon yhtiöstä, iästäsi, asuinkunnastasi ym.

            Ajomäärä alkaa näinkin vanhan auton kohdalla olemaan vähemmän määrävä auton kunnon suhteen. Voi olla 150t ajettu yksilö, jota ei ole liioin huollettu ja käytetty / rääkätty miten sattuu ja auto on aivan loppu joka paikasta. Yhtä hyvin voi olla 500t ajettu, aukottomalla huoltohistorialla ja tarkalla omistajalla oleva auto, joka on kaikinpuolin kunnoltaan moitteeton.

            M60 on lähtökohtaisesti kaikin puolin kestävä moottori joka kykenee suurinkin ajokilometreihin, mutta jos öljynvaihdot on laiminlyöty, ajettu ilman öljyjä/vesiä tms; niin totta kai se on aina käyttöiästä pois.

            Automaattivaihteistoissa pätee sama peli, käytöstä kiinni. Jos on ajetaan vitosella vakkari päällä moottoritiellä esim. pitkää työmatkaa tai jatkuvaa kyläpyöritystä vajain öljyin ja yritetään vielä polttaa kumia joka risteyksessä niin toinen laatikko loppuu ennen kuin toinen. Näin vanhan auton kohdalla pitää varauta kaikkeen, mikä tahansa voi särkyä. Tästä syystä kannattaa pyrkiä löytämään auto, jonka huolto -ja käyttäjähistoria on tiedossa ja auto vaikuttaa hyvin pidetyltä.
            e28 520i K-jet+4 gang Kastanienrot
            e34 540iA Lazurblau
            EX:
            e34 525i Lazurblau
            e34 535i Lazurblau
            e36 316i Schwarz II

            Comment

            • peeämwee
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 1822
              • I sink hell

              #7
              Näissähän taisi olla niin, että öljypumpun ruuvit irtoilevat? Kannatta katsoa että kaikki hilavitkuttimet toimii. Ja varoitusvalot syttyy. Alustakolinat tietää työtä ja rahaa. Jos se tuntuu hyvältä jne. niin osta pois. Huoltokirja olisi tietenkin hyvä olla. Tämä mottorihan on kuulemani mukaan kestävää mallia, kunhan öljypunpun ruuvit on vedetty kiinni ruuvilukitteella. Katso kontin&muut tiivisteet ja että lattiamatto+kontti on kuivia. En tiedä koskeeko tämä niin paljon 38:sia.

              Minulla ei niin paljon kokemuksia ole, mutta searchilla löytää ja projektit osiosta löytyy juttua kunhan jaksaa selata. Jakeluvesimies nicillä(jos muistan oikein) on aika hyvä projektikertomus 38:ista kasilla. Ai niin, tyhjä tai finaalissa oleva akku tekee kaikkea kivaa jäynää: laatikko menee "limp modeen" ja kaikkea muuta kivaa. Kirjoitan lisää jos muistan.

              Seiskaparoni tällä sivustolla on Morkai, häneltäkin voi varmaan kysyä?

              Terveisiä Suomen Chicagoon.
              Käyttis 2022 330e xDrive M sport
              Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
              A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
              http://velkakello.fi/

              Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
              https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486

              Comment

              • holisti72
                BTCF Member
                • Aug 2012
                • 337
                • Siilinjärvi

                #8
                Tuommonen e38 kiinnostais itseäkin kovasti, mutta minkälaisia on oikeasti ylläpitokulut verrattuna esim e39? Ja mikä olisi tekniikan osalta sopiva kompromissi kulutuksen ja kestävyyden osin, nykyään työmatka noin 5 kilsaa ja kyläpyöritystä melkein enemmän kun matkaa, diisseli ei enää hirveesti kannata noilla matkoilla..
                - Pena -

                BMW E39 528iA -99 orientblau
                ex BMW e34 525 tds -92

                Comment

                • peeämwee
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2006
                  • 1822
                  • I sink hell

                  #9
                  728i. Tuskin on vakuutuksetkaan kalliit kun penskat ei aja näitä puuhun joka toinen päivä.
                  Käyttis 2022 330e xDrive M sport
                  Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
                  A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
                  http://velkakello.fi/

                  Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
                  https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486

                  Comment

                  • Doni666
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2009
                    • 168
                    • Kotka

                    #10
                    Perussääntönä sanoisin: Jos ei pysty kaikkea remonttia ja vikadiagnoosia tekemään itse eikä palkka ole niin korkea (> 5000€/kk), että autoa voisi kerran kuussa käyttää merkkiliikkeessä korjattavana niin kannattaa unohtaa koko juttu.

                    Jos taas työkalut pysyy kädessä pahemmissakin paikassa niin E38 on loistava harrastepeli.
                    1995 E38 740iAL
                    1994 E38 740iA
                    2004 E61 530d touring
                    1989 Nissan 200SX S13
                    1981 Datsun Sunny B310

                    Comment

                    • Attekun
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2013
                      • 1407
                      • Saarijärvi

                      #11
                      Originally posted by Apem0 View Post
                      Mitenkä on tuollasen laita http://www.nettiauto.com/bmw/740/6878029#adInfo
                      Mitä kannattaa ottaa huomioon? En oo ikänä bmwtä omistanu. Kuinka Kallista tällästä on pitää? kokemuksia?
                      740 mallin kohdalta en osaa juuri sanoa, kun itselläni on tuo sigun 735i, mutta tuskin kulut hirveästi eroaa? Itselläni ei todellakaan ole tuo aiemmin mainittu hyvä palkka, mutta olen auton kanssa pärjännyt. Öljyt olen vaihtanut itse ja pikkuhommat tehnyt, joita ei ole kauheasti ollut. Aiemmin mainittu Morkai vaihtoi ja diagnosoi MAF-vian joka nyt hoitunut ja auto pelaa hienosti. Vakuutus on itselläni pienellä osa-kaskolla ja bonareilla siinä 600e luokkaa muistaakseni, autovero on vähän päälle 200e. Itselläni tuo on 96vm jossa on steptronic laatikko, jota tuossa linkittämässäsi autossa varmaankaan ei ole vuosiluvusta päätellen. Kyllä tässä on pari kertaa tankilla käydessä tullut mieleen, että pitäisi varmaan joku perus nissani hommata, mutta antaa tämä vaan niin hyvät kyydit ja aina hymyilyttää autolle kävellä, ettei vain pysty vielä vaihtamaan. Lisäksi näin talvisin tuo kasikoneen murina pienessä sivuluisussa on nannaa. Omallani on ajettu jo kohta 400tkm, mutta huoltohistoria on hyvä ja se näkyy kunnossakin. Itse ostin riskillä sen lähes nettiauton halvimman kesällä, eikä ole (vielä) kaduttanut.

                      Mutta kannattaa tosiaan lukea noita kysymyksiä ja vastauksia- palstoja läpi. Sieltä löytyy tyyppiviat, jotka kannattaa käydä läpi kun autoa menee katsomaan. Tietoa pikkuhommien tekemiseen netistä löytyy paljon joten jos vähänkään pysyy meisseli (siis ruuvi) kädessä, on tätä ihan mukava pikku iltapuhteena välillä puuhastella.
                      Toyota Alphard MS
                      Peugeot e-2008
                      ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎