Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 725 tds A vm.96 Tehot hukassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MÄ84
    Bimmer Rookie
    • Jul 2005
    • 46

    E38 725 tds A vm.96 Tehot hukassa

    Tuommoinen tuli hankittua.
    Elikkäs 725 tds automaatti, tehot hävisivät.
    Käy tasasesti, ottaa paikoillaan hyvin kierroksia.
    Ajossa kiihtyy ihan sika hitaasti.

    Tutkittua:

    Ahtoputket ehjät
    Ahdin ahtaa, ainakin ahtoputki on kierroksilla "kivikova"
    Diesel suodattimen vedenpoisto "mutteri" avattu ja valutettu purkkiin vedet + dieseliä. Oli diesel puhdasta ja vettä oli 5-10ml.
    Välijäädhyttimen kennon pintaa puhdistin, oli vähän kertynyt kaikkea mönjää
    Plus akkukaapeli käytetty irti (N. tunnin oli irti)
    EGR tulpattu, venttili toimi ennen tulppausta
    Vikakoodia ei anna
    Kylmä lähtee hyvin käyntiin, lämpimänä heikommin mutta lähtee käyntiin silti.

    Hehkut + Yksikkö vaihdettu 2013
    Siirtopumppu vaihdettu 2014

    Kysymys siis kuuluu mistä seuraavaksi etsimään vikaa?

    Syöttöpumppu?
    Laatikko?
    Kaasupolkimen asentotunnistin?
    Suuttimet?

    Toinen kysymys:

    Mikä tarkoitus on painekellolla joka on syyläri oikealla puolella kiinni( oikea puoli katsottuna keulan suunnasta) ?
    R.I.P ISÄ 17.2.2007
  • okko
    BTCF Honorary Member
    • Apr 2005
    • 1764
    • Honkajoki

    #2
    Tehot on tuosta ollut hukassa jo tehtaalta

    Imusarjan alta lähtee lokasuojaa kohti pieni letku, joka menee paineanturiin. Katso että on paikoillaan ja ehjä. Tämä on tärkeä ahdonalaisen syötön kannalta. tuohon samaan letkuun saat laitettua ahtopainemittarin, jolla saat selville ahtaako, vai ei.
    Last edited by okko; 27-04-2015, 21:52.
    When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

    Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

    Comment

    • MPV
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2002
      • 1193
      • Muhos

      #3
      Originally posted by MÄ84 View Post
      Mikä tarkoitus on painekellolla joka on syyläri oikealla puolella kiinni( oikea puoli katsottuna keulan suunnasta) ?
      Siellä on (tai joskus ollut?) alipaineella toimiva säleverho, joka säätää syylärin läpi virtaavan ilman määrää.

      Comment

      • MÄ84
        Bimmer Rookie
        • Jul 2005
        • 46

        #4
        Kiitos vastauksista =)
        Vika löytyi ilmamassamittarista.

        Kysymys viellä, vakio ahdot 1.2bar uskaltaako nostaa 1.5 bar?
        R.I.P ISÄ 17.2.2007

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎