Auto on siis -97 728 ja ongelma sellainen, että siihen ei saa mitään yhteyttä diagnostiikkapistokkeen kautta. Pitäisi saada airbagin valo nollattua kun alkaa leima loppumaan... On koitettu kolmella eri testerillä, joista viimeisin oli merkkihuollossa, jossa testattiin myös että pistokkeeseen tulee virtaa juuri niin kuin pitääkin. Vika vois kuulemma olla sellainen, että joskus vaihdettu jokin ohjainlaite mutta sitä ei olis koodattu uudestaan, eli VIN tms ei täsmää..? Onko kenelläkään kokemusta tällaisesta? Miten tätä voi edes lähteä ratkomaan kun ei tosiaan autoon pääse testerillä käsiksi?
Merkkihuollon mukaan sellaista BMW airbagin nollaustyökalua kannattaisi vielä koittaa, josko se ei ymmärtäisi auton koodauksista yhtään mitään. Bägin valokin palaa todennäköisesti vain huonon akun vuoksi, joka on kyllä jo vaihdettu. Nyt ois hyvät neuvot tarpeen
E38 vikakoodien luku ei onnistu
Collapse
X
-
E38 vikakoodien luku ei onnistu
E36 340i Coupe
E36 328i Cabriolet Turbo 496Hp/597Nm @ 1.0bar
Ex E36 325TDS Touring
Ex E34 525i M50 Turbo 438Hp/552Nm @ 0.9bar
Ex E38 728iA
Korvenperä///MotorsportTags: None
-
On kyllä taas selitykset marmorilla, kyllä sinne saa yhteyden vaikka ohjainlaitetta ei olisi koodattu.. On tullut koodailtua käytettyjä ohjainlaitteita, luettua vikakoodeja autosta, josta on löytynyt kolme eli VIN numeroa jne. Aina on saanut yhteyden, jos ei ole mitään väylä/ohjainlaite vikaa ollut. Mihin kaikkiin ohjainlaitteisiin on yritetty ottaa yhteyttä? Suosittelisin ottamaan yhteyttä johonkin alueesi harrastajaan, jolla on INPA ja sillä katselemaan mihin saa/ei saa yhteyttä. Sitten sen pohjalta etsimään vikaa.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
Yhteyttä ei saatu mihinkään, en kyllä ole varma yrittivätkö marmorilla muuta kuin tuota airbagia... :think Mutta kahdessa ensimmäisessä paikassa kyllä yritettiin lukea muitakin laitteita eikä mihinkään ole saatu yhteyttä. Eroaakos tuo INPA jollain tapaa merkkihuollon softasta?Originally posted by HTK12 View PostOn kyllä taas selitykset marmorilla, kyllä sinne saa yhteyden vaikka ohjainlaitetta ei olisi koodattu.. On tullut koodailtua käytettyjä ohjainlaitteita, luettua vikakoodeja autosta, josta on löytynyt kolme eli VIN numeroa jne. Aina on saanut yhteyden, jos ei ole mitään väylä/ohjainlaite vikaa ollut. Mihin kaikkiin ohjainlaitteisiin on yritetty ottaa yhteyttä? Suosittelisin ottamaan yhteyttä johonkin alueesi harrastajaan, jolla on INPA ja sillä katselemaan mihin saa/ei saa yhteyttä. Sitten sen pohjalta etsimään vikaa.
E36 340i Coupe
E36 328i Cabriolet Turbo 496Hp/597Nm @ 1.0bar
Ex E36 325TDS Touring
Ex E34 525i M50 Turbo 438Hp/552Nm @ 0.9bar
Ex E38 728iA
Korvenperä///Motorsport
Comment
-
21. Pv oon illalla seinäjoella. Voidaan kattoa päästäänkö mun vermeillä lukemaan.Originally posted by Bolshoi Booze View PostYhteyttä ei saatu mihinkään, en kyllä ole varma yrittivätkö marmorilla muuta kuin tuota airbagia... :think Mutta kahdessa ensimmäisessä paikassa kyllä yritettiin lukea muitakin laitteita eikä mihinkään ole saatu yhteyttä. Eroaakos tuo INPA jollain tapaa merkkihuollon softasta?
Last edited by Kissvesala; 16-04-2015, 08:19.Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
INPA on eri softa kun merkillä, mutta ei se sen paremmin yhteyttä saa kun marmorin testerikään (INPA oli BMW tehtaalla käytössä aikoinaan). Se vaan on yleensä harrastajilla + sillä on nopea testata saako mihinkään yhteyttä. Ellei saa yhteyttä mihinkään, niin silloin pitää ruveta etsimään ayytä sille. Eli irroittelemaan moduuleita ja tarvittaessa mittailemaan väyläjohtoja. WDS:stä (BMW Wiring Diagram System) löytyy ohje vianhakuun.Originally posted by Bolshoi Booze View PostYhteyttä ei saatu mihinkään, en kyllä ole varma yrittivätkö marmorilla muuta kuin tuota airbagia... :think Mutta kahdessa ensimmäisessä paikassa kyllä yritettiin lukea muitakin laitteita eikä mihinkään ole saatu yhteyttä. Eroaakos tuo INPA jollain tapaa merkkihuollon softasta?
Kissavesala:lla varmasti löytyy tarvittava osaaminen vian etsimiseen, jos vaan aikaa riittää.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Juu ei saa INPA:lla periaatteessa yhtään sen paremmin yhteyttä, käytännössä ISTA ei kuitenkaan aina näissä vanhemmissa tunnista autoa ja siksi voi jäädä huollossa yhteys muodostumatta. Muistaakseni myös joku foorumilla kertoi että E38 obd-portissa olisi joku erikoinen kytkentä, tämän ei tietenkään periaatteessa pitäisi merkkihuollossa haitata. Toki voi väylässäkin olla häikkää.Last edited by böntti; 16-04-2015, 07:29.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
No sen enempää merkkihuoltoa haukkumatta on käyny niinki että ne ei oo päässy autoon kiinni mutta harrastajat on :thinkVikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
+1. joskus aikaa takaperin yrittivät päästä 750iL:n merkkihuollossa kiinni ja kommenttina tuli takaisin että "ei mene testipolkuun, varattava aika sähkärille".Originally posted by Kissvesala View PostNo sen enempää merkkihuoltoa haukkumatta on käyny niinki että ne ei oo päässy autoon kiinni mutta harrastajat on :think
Ilmeisesti käyttivät ISTAa.
Sen jälkeen eräs ystävällinen ja avulias harrastaja teki tarvittavat temput ilman ongelmia INPA:lla ja DIS:llä. Tämän jälkeen hommasin itsellekin INPA:n, eikä ongelmia sen jälkeen ole ollut.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
Kiitokset hyvistä vastauksista ja Kissvesalalle avuliaisuudesta! Katsotaan saadaanko hänen avullaan luettua koodit
E36 340i Coupe
E36 328i Cabriolet Turbo 496Hp/597Nm @ 1.0bar
Ex E36 325TDS Touring
Ex E34 525i M50 Turbo 438Hp/552Nm @ 0.9bar
Ex E38 728iA
Korvenperä///Motorsport
Comment
-
Hyvin mahdollista, että marmorilla ei asentaja ole syystä tai toisesta saanut yhteyttä autoon. Kun ottaa huomioon, että autosta on yritetty lukea vikakoodeja kolmella korjaamolla, niin luulisi jonkun niistä saaneen luettua, jos autossa ei ole vikaa. Käsittääkseni -97 728 ei pitäisi olla mikään vaikea tapaus lukea koodeja. Paha tietenkin mennä sanomaan mikä taitotaso korjaamoilla yleisesti on testerien käyttöön, kun omista olen itse lukenut koodit.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Luulin Seinäjoen merkkihuoltoa asiansa osaavaksi mutta olen näemmä väärässä.Originally posted by Bolshoi Booze View PostAuto on siis -97 728 ja ongelma sellainen, että siihen ei saa mitään yhteyttä diagnostiikkapistokkeen kautta. Pitäisi saada airbagin valo nollattua kun alkaa leima loppumaan... On koitettu kolmella eri testerillä, joista viimeisin oli merkkihuollossa, jossa testattiin myös että pistokkeeseen tulee virtaa juuri niin kuin pitääkin. Vika vois kuulemma olla sellainen, että joskus vaihdettu jokin ohjainlaite mutta sitä ei olis koodattu uudestaan, eli VIN tms ei täsmää..? Onko kenelläkään kokemusta tällaisesta? Miten tätä voi edes lähteä ratkomaan kun ei tosiaan autoon pääse testerillä käsiksi?
Merkkihuollon mukaan sellaista BMW airbagin nollaustyökalua kannattaisi vielä koittaa, josko se ei ymmärtäisi auton koodauksista yhtään mitään. Bägin valokin palaa todennäköisesti vain huonon akun vuoksi, joka on kyllä jo vaihdettu. Nyt ois hyvät neuvot tarpeen 
Faktoja:
1.Koodaamaton ohjainlaite ei vaikuta diangostiikkaan yhtään mitään eikä mitenkään. Näkyy toki siellä sitten esim. väärällä Vinillä.
2.Nollaustyökalu ei tee sen paremmin mitään jos diagnostiikkalinkja ei toimi.
Nyt vikaa on joko mittaristolla tai diagnostiikkalinjassa mitttariston ja pistokkeen välissä, sillä jos mittariston jälkeinen K-bus olisi vialla pääsee silti itse mittaristoon kyllä kiinni.
Todennäköisimpänä pidän mittaristovikaa, ei ole edes harvinainen E38:ssa.
Käytetyn toimivan mittariston koodaus autollesi niin että myös kilometritkin täsmäävät on mahdollista, mutta normaalisti ei merkkiliikkeessä, joku todella harjaantunut harrastaja tai riittävästi bmw perehtynyt riippumaton korjaamo voi sen tehdä.
Comment
-
ISTA kyllä toki menee kiinni kaikkiiin autoihin joihin inpalla tai vast. pääsee, käyttäjän päässä on ollut virhettä ilmeisesti tällä(kin) kertaa... Manuaalisesti kun voi ISTAllakin valita jos ei tunnista autoa.Originally posted by BeamR View Post+1. joskus aikaa takaperin yrittivät päästä 750iL:n merkkihuollossa kiinni ja kommenttina tuli takaisin että "ei mene testipolkuun, varattava aika sähkärille".
Ilmeisesti käyttivät ISTAa.
Sen jälkeen eräs ystävällinen ja avulias harrastaja teki tarvittavat temput ilman ongelmia INPA:lla ja DIS:llä. Tämän jälkeen hommasin itsellekin INPA:n, eikä ongelmia sen jälkeen ole ollut.
Comment
-
Jos ei asentaja sen verta osaa korjaamolla testeriä käyttää että pääsee sillä kiinni autoon, niin ei kyllä kannata koskea koko testeriin lainkaan. Nuorin tyttärenikin, 9v, osaa vikakoodit lukea...Originally posted by HTK12 View PostHyvin mahdollista, että marmorilla ei asentaja ole syystä tai toisesta saanut yhteyttä autoon. Kun ottaa huomioon, että autosta on yritetty lukea vikakoodeja kolmella korjaamolla, niin luulisi jonkun niistä saaneen luettua, jos autossa ei ole vikaa. Käsittääkseni -97 728 ei pitäisi olla mikään vaikea tapaus lukea koodeja. Paha tietenkin mennä sanomaan mikä taitotaso korjaamoilla yleisesti on testerien käyttöön, kun omista olen itse lukenut koodit.
Comment
-
No näitä tapauksia on vaan nähty, missä ei osata sitä testeriä kunnolla käyttää.. Ihan marmorilla sekä muilla korjaamoilla. Yleensä varsinkaan vanhemmat asentajat eivät ole mitään kovin neroja tietotekniikan kanssa. Monet 9 vuotiaat varmaan osaa käyttää paljon paremmin tietoteknisia laitteita kun vanhat autoasentajat.Originally posted by WSE1 View PostJos ei asentaja sen verta osaa korjaamolla testeriä käyttää että pääsee sillä kiinni autoon, niin ei kyllä kannata koskea koko testeriin lainkaan. Nuorin tyttärenikin, 9v, osaa vikakoodit lukea...e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Eipä saatu yhteyttä autoon Kissvesalankaan avulla. Parilta pinniltä kuitenkin kuulemma puuttuu jännite, eli jokin ohjainlaite rikki/piuhat poikki? Ja jos yhdessäkään ohjainlaitteessa vikaa, ei pääse muihinkaan käsiksi..? Hanskalokeron takaa ilmeisesti voi irroittaa yksitellen ohjainlaitteet jostain kammasta/jakoblokista tms. Koitin katsella WDS:ää, mutta eihän siitä oikeen apua ollut.
Viikonloppuna täytyy irroittaa hanskalokero ja katsoa mitä sen takaa löytyy. Osaisko joku kuvailla minkänäköinen tuo kampa/jakoblokki oikeen on?
Kuinkas tuon mittaristovian voi todeta? Mittariston takana oli yksi kolmenpinninen musta liitin irti, mutta ei sille paikkaa löytynyt... Mikähän se mahtaa olla?
Autoon on asennettu pioneerin mankka, mutta poijat huomas ettei auton alkuperäinen mankka lähde päälle ollenkaan. Normaalia? Näytöstä saa kuitenkin näkymään ajotietokoneen systeemit. Voiko tässä olla syy siihen ettei autoon päästä käsiksi? :think
EDIT: Auton varashälyttimessä on ollut vikaa, koska huuti välillä aivan omiaan... Tämän takia otin kontista hälyn sulakkeet pois (oisko ollu sulakkeet 56 ja 58). Mikä moduuli ohjaa varashälytintä? Jos vika olisikin siinä...Last edited by Bolshoi Booze; 22-04-2015, 16:55.E36 340i Coupe
E36 328i Cabriolet Turbo 496Hp/597Nm @ 1.0bar
Ex E36 325TDS Touring
Ex E34 525i M50 Turbo 438Hp/552Nm @ 0.9bar
Ex E38 728iA
Korvenperä///Motorsport
Comment
Comment