Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 740D voimaa irti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JiiP
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 1734
    • Tampere

    E38 740D voimaa irti

    Moro,

    Onko täällä kukaan ottanut 740D voimaa ulos? Haku antoi tuloksia aika nihkeästi. Joku nypännyt lastulla 310hp?

    Vai onko tässä tilanteessa sitten se ja sama onko kyseessä 730D, ZF:n laatikko siellä ymmärtääkseni on niin voisi kestää vähän paremmin?


    -Juha
    Official member of BTCF-Sauna Team
    E46 316i -03
    Ex:
    E39 530iAT -01, E39 530dAT -02, ALPINA B10 BiTurbo -92, E34 540iT -94, E36 328iT -95, E32 740iA -92, E34 535i -90, E30 325iT M-tech2 -91, E34 M5T -94, E30 325i Cabriolet -88, E30 "320i" -85
  • powder
    Bimmer Rookie
    • Jan 2010
    • 105
    • Tuusula

    #2
    Minä kun asiaa kyselin niin selvä vastaus: vaihda turbot. Vakio hyrrät piiputtaa heti. Exhausti on todistetusti ottanut seuraavasta seiskasta samalla patilla 350hp jossa menee niiden turbojen raja (vaatii toki muutakin palikkaa). Seuraava on sitten ehkä 745d turbot mutta niiden soveltuvuus on vähän kysymysmerkillä sekä saanti/hinta vähän sitä luokkaa että melkeen tekee mieli vaihtaa koko auto ja päästä helpommalla
    Nyt:
    MB Sprinter 313cdi vm04, 750tkm
    E38 740dA vm99, ikuisuusrojekti Virosta
    E38 725tdsA vm96, käyttis
    E36 316i vm98, latolöytö
    HD Spora 883/1200 vm91

    EX:
    E39 525tdsA
    E36 320
    MB w210 220d
    MB w210 270cdi
    MB w201 Avatgarde azzurro
    MB w124 300d
    +paljon muuta romumetallia ruotsista, ameriikasta, saksasta ja jaappanista

    Comment

    • repsa
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 1367
      • Lempäälä

      #3
      En tiedä mistä ero tulee, muttakun kattelee netistä m67d39 ja m67tud39 chip hakusanoilla, niin tuohon e38:ssa olevaan ei missään luvata samoj alukemia kuin e65:ssä olevaan, vaikka kai ne aikalailla sama patti on ?

      Sen osaan sanoa että DDE:ssä on ainakin jotain eroa, suihkusuuttimien kompensointitaulukko tais puuttua kokonaan e38:sta.
      5c jetta 1.2TSI 140/220
      530e m-sport alpinweiss3 vakio
      a4 cabi 220/300
      vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

      Comment

      • exautisti
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 1267
        • oulu

        #4
        No mulla on noin 400hp nytten... Oliko vanhemmassa ahtimet alipaineella? Kyllä tuostakin hyvin saa voimaa,uskoisin että laatikon kipurajakin löytyisi
        -99 punane passatti

        https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

        Tuikun softat
        Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
        BMW Maahantuonti ammattitaidolla
        Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
        Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

        www.mcars.fi

        Kysy 041-5056506

        https://www.facebook.com/MCarsOulu/

        INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

        Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

        Comment

        • JiiP
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 1734
          • Tampere

          #5
          Mitäköhän niin sanottuja tehtaan Nm kestospeksejä tuolle E38 740d laatikolle on annettu?
          Official member of BTCF-Sauna Team
          E46 316i -03
          Ex:
          E39 530iAT -01, E39 530dAT -02, ALPINA B10 BiTurbo -92, E34 540iT -94, E36 328iT -95, E32 740iA -92, E34 535i -90, E30 325iT M-tech2 -91, E34 M5T -94, E30 325i Cabriolet -88, E30 "320i" -85

          Comment

          • ihi
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2003
            • 243
            • Kota

            #6
            Valmistajan "mitoitus" 560Nm.

            Comment

            • Morkai
              BTCF Member
              • Sep 2005
              • 3197
              • Saarijärvi

              #7
              Onko kukaan nähnyt 5Hp30:stä, joka olisi rikkoontunut liiasta väännöstä eteenpäin menevillä vaihteilla?
              sigpic
              E23 728iA V8-projekti
              E38 730D -projekti
              E39 540iA -projekti
              I01 i3 -projekti

              Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

              Comment

              • E34Touring
                BTCF Member
                • Nov 2008
                • 853
                • Seinäjoki

                #8
                Exässä oli 300/639nm. Pelkällä softalla ja oli 400 ajettu.
                BMW korjausta lähes 15v kokemuksella
                p.010 411 2381 / VKV Service

                E34 M5 Touring Individual -92 Schwarz2
                E34 M5 Touring -95 Daytonaviolet
                E34 M5 -91 Diamantschwarz
                E39 M5 SC -99 Avusblau
                E61 M5 Touring -07 Silverstone2
                F10 M5 LCI Competition -14 Alpinweiss3
                F90 M5 Individual -18 Frozen cashmere silber

                E46 M3 Individual -02 Imolarot2
                E38 L7 -98 Titansilber
                Peugeot 505 Turbo Injection -85 Gris argent

                Comment

                • powder
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2010
                  • 105
                  • Tuusula

                  #9
                  No oliko siinä jotain selvää kipurajaa miksi tehot jäi noinkin vähäisiksi?
                  Nyt:
                  MB Sprinter 313cdi vm04, 750tkm
                  E38 740dA vm99, ikuisuusrojekti Virosta
                  E38 725tdsA vm96, käyttis
                  E36 316i vm98, latolöytö
                  HD Spora 883/1200 vm91

                  EX:
                  E39 525tdsA
                  E36 320
                  MB w210 220d
                  MB w210 270cdi
                  MB w201 Avatgarde azzurro
                  MB w124 300d
                  +paljon muuta romumetallia ruotsista, ameriikasta, saksasta ja jaappanista

                  Comment

                  • Kyntis
                    Newbiemmer
                    • Jul 2006
                    • 7

                    #10
                    Omasta vakiosta mitattiin kansiremontin jälkeen 272hp ja 643nm.

                    Mitä olen tutkinut, niin saksassa ovat ottaneet tosta n.330-340hp ja 750nm irti.

                    Päivitän tilanteen keväällä kun on custom-softa sisällä.

                    Comment

                    • jonir96
                      Newbiemmer
                      • Sep 2015
                      • 15
                      • Tuulos

                      #11
                      Valaisisitko hieman lisää mitä tuo kansiremppa sisällään piti, mitä muutoksia vakioon?
                      Ihan mielenkiintoinen olisi tietää kun itsellä tällänen kone rakenteilla joka pitäs nostaa langin koppaan...
                      Ahtimiks sovitellu e39 ja e60 3litrasen diisselin ahtimia, kellään parempia ehdotuksia sinne linjalle vai mennäänkö jommalla kummalla noista?

                      Hyvin huonosti tuntuu missään olevan kyllä tietoo että millä näitä koneita on viritetty ja mikä siellä ekana ahdistaan alkaa niin kai se täytyy iha itte alkaa kokeilemaan

                      Comment

                      • Hezman
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2012
                        • 708
                        • Jyväskylä

                        #12
                        Originally posted by jonir96 View Post
                        Valaisisitko hieman lisää mitä tuo kansiremppa sisällään piti, mitä muutoksia vakioon?
                        Ihan mielenkiintoinen olisi tietää kun itsellä tällänen kone rakenteilla joka pitäs nostaa langin koppaan...
                        Ahtimiks sovitellu e39 ja e60 3litrasen diisselin ahtimia, kellään parempia ehdotuksia sinne linjalle vai mennäänkö jommalla kummalla noista?

                        Hyvin huonosti tuntuu missään olevan kyllä tietoo että millä näitä koneita on viritetty ja mikä siellä ekana ahdistaan alkaa niin kai se täytyy iha itte alkaa kokeilemaan
                        Itseopiskelua, tiedonjanoa ja mielenkiintoa perehtyä asioihin. Siinä ohjeet viritykseen. Netistä löytyy pilvin pimein tietoa virittämisestä, esim. kannen porttaamisesta Valmiita ohjeita työselostuksineen tuskin saa mistään/keltään.

                        Comment

                        • jonir96
                          Newbiemmer
                          • Sep 2015
                          • 15
                          • Tuulos

                          #13
                          Joo siitä tiedon janosta ja halustahan se kaikki lähtee mutta piti nyt vaan tässä kysyä kun tuolla oli kumminki puhe rempasta ei koneistuksesta tai porttauksesta

                          Comment

                          • Kyntis
                            Newbiemmer
                            • Jul 2006
                            • 7

                            #14
                            Originally posted by jonir96 View Post
                            Valaisisitko hieman lisää mitä tuo kansiremppa sisällään piti, mitä muutoksia vakioon?
                            Ihan mielenkiintoinen olisi tietää kun itsellä tällänen kone rakenteilla joka pitäs nostaa langin koppaan...
                            Ei sen kummempaa kuin kannen oikaisu, johtuen kansipahvin kyrvähtämisestä. Meni jäähdytysjärjestelmästä joku muovihärpäke paskaks kesken motariajon ja kusi nesteet pihalle parissa sekunnissa.

                            Comment

                            • E34Touring
                              BTCF Member
                              • Nov 2008
                              • 853
                              • Seinäjoki

                              #15
                              Originally posted by powder View Post
                              No oliko siinä jotain selvää kipurajaa miksi tehot jäi noinkin vähäisiksi?
                              Vastataan myöhäs, mutta suuttimet ja ahtimet loppuvat,
                              BMW korjausta lähes 15v kokemuksella
                              p.010 411 2381 / VKV Service

                              E34 M5 Touring Individual -92 Schwarz2
                              E34 M5 Touring -95 Daytonaviolet
                              E34 M5 -91 Diamantschwarz
                              E39 M5 SC -99 Avusblau
                              E61 M5 Touring -07 Silverstone2
                              F10 M5 LCI Competition -14 Alpinweiss3
                              F90 M5 Individual -18 Frozen cashmere silber

                              E46 M3 Individual -02 Imolarot2
                              E38 L7 -98 Titansilber
                              Peugeot 505 Turbo Injection -85 Gris argent

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎