Announcement

Collapse
No announcement yet.

750 huohotus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • miikakuu
    Bimmer Rookie
    • Oct 2015
    • 35
    • finland

    750 huohotus

    kertokaas viisaammat onko e38 750:n huohotinventtiilien poistolle mitä esteitä? jos tekasis imusarjoihin umpi laipat ja laittas keräyssäiliön kans huohottaa.
  • BeamR
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 13363
    • Espoon takametsät

    #2
    miksi?
    F46 Gran Tourer -20
    Boxster 2.5 -97

    Comment

    • miikakuu
      Bimmer Rookie
      • Oct 2015
      • 35
      • finland

      #3
      no ainahan sitä pittää jottain tuusata.. tuntuuvat olevan "turha"heikkopaikka koneessa. ja sais samalla varmuuden miks toinen puoli sylintereistä polttaa öljyä. että johtuuko huohotin puolelta vai ei. eli jos niillä ei ole senkummepaa merkitystä moottorin toimintaan niin joutaavat karsia pois. eipähän ole sit sitä "vaaraa" että särkyyvät ja on öljyt imusarjoissa.jne..

      Comment

      • rikuh1
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2009
        • 520
        • Hämeenlinna

        #4
        Uudet huohotin venttiilit sinne ja ongelma hoidossa? Toi huohotinkin on vielä niin yksinkertainen että en sitä poistaan lähtis
        Tietty jos koneessa on vikaa että huohottaa öljyä jo rankasti ja sillä tarvii ajella vielä rallia niin joku patentti on varmaan ihan paikallaan, muuten ehjään ja siistiin autoon en pullopatenttia tekis
        E38 750iL 1999 | Bmw i3 94ah Rex |
        Bmw asiantuntemusta Kanta-Hämeestä, Detailing palvelut, Virallinen XHP jälleenmyyjä
        RikunAutofix.fi

        Comment

        • BeamR
          BTCF Member
          • Jul 2007
          • 13363
          • Espoon takametsät

          #5
          ne huohotusventtiilit imusarjojen päissä ei kyllä ole mikään heikko kohta. Toki niillä on on elinkaarensa, mutta ne ei ole kalliita eikä niitä ihan joka vuosikymmen tarvitse vaihtaa.

          niissä on jousikuormitus, eli korkean imun aikaan ne sulkeutuu estäen öljyn imeytymisen koneeseen. Matalan imun aikaan ne on auki (korkeat kierrokset) jolloin kampikammion huohotus pääsee vapauttamaan ylipaineen moottorin imettäväksi. Ne on tosi hyvässä paikassa vakiona: Siinä on aina lämmin joten ne ei jäädy tai kerää majoneesia.

          jos käynnistyksessä tulee sinistä hommasta kummasta lohkosta niin hyvä lähtökohta on vaihtaa ko. separaattori+tutti. Silloin on tod näk separaattori rikki.

          oletetaan että rakennat huohotuksen ulos koneesta, niin silloin tulee muutama mutka vastaan: Miten järjestät öljyn paluun kerääjästä koneeseen? Vai aiotko tyhjentää kerääjää manuaalisesti? Mihin sijoitat kerääjän muutenkin ahtaassa konetilassa? Miten tiivistät huohotuksen venttiilikoppaan (on niin ahdas paikka että pitäisi olla spessu 90 asteen matala kulmaliitin)? Miten estät huohotuksen jäätymisen ilman separaattoria ja kaukana lämmöstä? Jos kerääjä on umpinainen niin miten vapautat kampikammion paineen (jottei paine mene vaikka tiivisteistä läpi)? Jos kerääjä on avonainen niin miten estät öljyhyuurun leviämisen pitkin konehuonetta? Ja kymmenen muuta kysymystä...

          toi M73 huohotus on itse asiassa yksinkertaisuudessaan suorastaan nerokas, en äkkiä keksi yhtään syytä lähteä sitä muuttamaan. Jos separaattorin kunto epäilyttää niin vaihda ne, ei ne omaisuuksia maksa.
          F46 Gran Tourer -20
          Boxster 2.5 -97

          Comment

          • miikakuu
            Bimmer Rookie
            • Oct 2015
            • 35
            • finland

            #6
            Nojoo. Se rakentaminen ei ole ongelma. Jos jättää separaattori pois mahtuu suoraan letkut venttiilikanteen. Paluun saa nykästyy vaikka suoraan öljypohjaan. Ja kerääjään filtteri ni paineet poistuu ja ei oo ainakaan muissa autoissa huurut levinny mihinkään. Jäätyminen on asia erikseen. Viime kesänä vaihoin nuo separaattorit ja nyt vuotaa ne tutit kun en niitä tajunnu sillon vaihtaa. Ja nyt kun käytin imusarjat irti joku aika sit ni näky olleen jonkun verran öljypaskaa niissä ja separaattoreissa kermamöhnää. Parashan ne ois pitää alkuperäsenä. Mut mietin vaan..

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎