Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 täristää, tukivarsien vaihto-operaatio?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • reporanka
    Newbiemmer
    • May 2016
    • 7
    • helsinki

    E38 täristää, tukivarsien vaihto-operaatio?

    Tärinää havaittavissa 100kmh+ vauhdeissa. Sen verran että tuntuu jo takalistossa ja apukuskin penkki heiluu. Renkaat tasapainoitettu, joten edessä lienee tukivarsien yms osien vaihtoa.

    Ilmeisesti kannattaa luottaa laatuosaan, esim Lemförder. Kannattaako muita merkkejä edes harkita?

    Mistäs ko. merkkiä kannattaisi sitten lähteä ostamaan? Ja varmaan fiksuinta vaihtaa vähän enemmän sitä palikkaa kerralla, ettei vuoden välein tehdä tekohengitystä.

    Autona 1999 vuoden 735.
  • BMW735i
    Newbiemmer
    • Oct 2015
    • 12
    • Uusimaa

    #2
    Originally posted by reporanka View Post
    Tärinää havaittavissa 100kmh+ vauhdeissa. Sen verran että tuntuu jo takalistossa ja apukuskin penkki heiluu. Renkaat tasapainoitettu, joten edessä lienee tukivarsien yms osien vaihtoa.

    Ilmeisesti kannattaa luottaa laatuosaan, esim Lemförder. Kannattaako muita merkkejä edes harkita?

    Mistäs ko. merkkiä kannattaisi sitten lähteä ostamaan? Ja varmaan fiksuinta vaihtaa vähän enemmän sitä palikkaa kerralla, ettei vuoden välein tehdä tekohengitystä.

    Autona 1999 vuoden 735.
    Moro,

    Itsellä täysin samat oireet ja menossa 1 viikon päästä schmiedmannin pajalle korjattavaksi.

    Vikana kuulemma välykselliset tukivarret oikealle ja vasemmalla takana. Myös oikea etuiskari vuotaa -> menee samalla vaihtoon.

    Ite luulin kanssa että edessä jotaki vikaa ja vaihdettiin koiranluut ja reaktio-tangot. Ei auttanut mitää. Tuskin on siellä vika.

    Eli mulla kanssa kartturin penkki hytkyy kovassa vauhdissa ja varsinki uraisella tiellä, tasasella tiellä ei välttis hytky ollenkaa. Jarruttaessa myös vähä ravistaa, mutta levyt on kuulemma täysin suorat.

    Autona vm2000 / 735

    Comment

    • reporanka
      Newbiemmer
      • May 2016
      • 7
      • helsinki

      #3
      Itse ajattelin, että kun kerran revitään auki niin tehdään isompi homma kerralla. Mietin vaan, että onkohan palikoiden ostohinnassa isojakin eroja, ottaako sitten suoraan esim schmiedmannin kautta vai laivaa itse vaikka jenkeistä.

      Comment

      • pilll3
        Bimmer Rookie
        • Oct 2014
        • 78
        • pello/kolari

        #4
        Omaan tein vasta keulille saman homman,kaikki vaihtoon kerralla ja osat schmiedmannilta.Oli edullinen ja olin kyllä tyytyväinen loppu tulokseen keulasta tuli muuten tosi mieleinenViellä haluttais puottaa koko takakelkka lattialle ja tehdä sinne sama homma..
        E38 740d -00

        Ex:e46 330d touring -01

        Comment

        • järvä
          Newbiemmer
          • Nov 2014
          • 2
          • finland

          #5
          e38 alustanosia vielä jotain

          mulla on 750 e38 joka lähtee ens ma-ti purkaamolle joten vielä ehtii kyseleen jos jotain osia vuoden -96 mallisesta autosta tarvii mielummin soita ja kysy puh. 0400737699

          Comment

          • reporanka
            Newbiemmer
            • May 2016
            • 7
            • helsinki

            #6
            Originally posted by pilll3 View Post
            Omaan tein vasta keulille saman homman,kaikki vaihtoon kerralla ja osat schmiedmannilta.Oli edullinen ja olin kyllä tyytyväinen loppu tulokseen keulasta tuli muuten tosi mieleinenViellä haluttais puottaa koko takakelkka lattialle ja tehdä sinne sama homma..
            Minkäs verran osat maksoi eteen, ja vaihdotko siis ihan kaiken?

            Rapakon takaa diilerit tarjoaa pakettitarjouksia, mutta näyttäis tullien ja verojen jälkeen olevan about samoissa hinnoissa Lemförderit kun täältä ostettuna. Onko kellään tietoa saisko Suomestakin pakettitarjouksia?

            Comment

            • pilll3
              Bimmer Rookie
              • Oct 2014
              • 78
              • pello/kolari

              #7
              Ite tyydyin ihan näihin halvempiin tukivarsiin.Reaktiotangot ja alatukivarret oisko ollu 260e
              ja raidetangonpäät oli vasta laitettu viimekesänä muistaakseni.:think kl-varaosilta kerkesin tilata ensin levyt ja palat eteen ku oikein tienny mistä se ratin tutina tuli,mutta kyllä se taisi syy olla noissa reaktiotangoissa:thinkSeuraava projekti itellä on tiukkoa tuo ohjaussimpukka viellä johon sainko täältä jo hyvä ohjeet
              E38 740d -00

              Ex:e46 330d touring -01

              Comment

              • RS2
                Bimmer Rookie
                • Oct 2013
                • 109
                • Lempäälä

                #8
                Aiheuttaako välys ohjaussimpukassa ratin vatkausta ja kolahtelua etupäässä. Reaktiotangon puslat uusittu, vakaajan osat, ohjaustanko ja yläpäät. Iskarit ja jouset ok. Missä vika? Niin...myös tukivarret uusittu.

                Comment

                • herja
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 1649

                  #9
                  Ei kyllä pitäs aiheuttaa kolahtelua, ratissa tuntuu kyllä klappia jos simpukka on väljä. Oliko reaktiotankojen pallonivelet tiukat?
                  Retard Member

                  Comment

                  • pilll3
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2014
                    • 78
                    • pello/kolari

                    #10
                    Omaan vaihdoin vasta ohjaussimpukan ja tuli kyllä hyvä ajaa,itse asiassa iteatä tuntu että ratti jopa vähän vatkasi tai tärisi hieman ku oli väljä simpukka?!:think
                    Kylläkään mitään kolinaa ei aiheuttanut,kova homma vaihtaa v8dieseliin ilman nosturia liippien nokassa mutta täytyy sanoa että kyllä kannatti
                    On nimittäin ekaa kertaa jopa ihan hyvä ajaa tuo omaki seiska
                    E38 740d -00

                    Ex:e46 330d touring -01

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎